لیست پرطرفدار ترین رشته های آموزش 2021 منتشر شد

سریع آسان

پرطرفدار ترین رشته های آموزش 2021

آموزش تولید محتوای تبلیغاتی و تیزر 

با پیشرفت فناوری، امروزه تقریباً همه مردم جهان به نوعی صاحب یک شبکه تلویزیونی آنلاین هستند.
کسانی که با استفاده از هوش و توانایی‌های خود این فرصت استثنایی تاریخی و اجتماعی را درک کنند، آینده‌ای روشن برای خود می‌سازند. به همین دلیل، وجود نیروی انسانی ماهر و حرفه‌ای برای تولید محتوای تبلیغاتی و تیزرهای باکیفیت، که در پلتفرم‌های پخش ویدیو، شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها منتشر می‌شوند، بسیار اهمیت دارد.

با رشد روزافزون کسب‌وکارهای آنلاین، یکی از نیازهای اصلی این مشاغل، تیزر و محتوای تبلیغاتی مناسب است.
این نیاز آنقدر زیاد است که حتی افراد غیرمتخصص هم محتواهای کم‌کیفی برای شبکه‌هایی مانند اینستاگرام تولید می‌کنند.
فرقی نمی‌کند که محتوای خود را کجا منتشر می‌کنید؛ چه در اینستاگرام، چه در دیگر شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت‌ها، محتوای خوب می‌تواند توجه تعداد زیادی از کاربران را جلب کند.

با تولید محتوای تبلیغاتی درست و اصولی، می‌توانید کاربران را به مشتریان بالقوه تبدیل کنید.
برای مثال، در اینستاگرام لازم نیست حتماً صفحه‌ای با دنبال‌کننده‌های بسیار زیاد داشته باشید یا یک چهره شناخته‌شده باشید.
کافی است شما و کسب‌وکارتان ارزشمند باشید و کالا یا خدمتی ارائه دهید که نیاز دیگران را برطرف کند. این way می‌توانید رشد کنید و درآمد کسب نمایید.

مهم‌ترین قدم برای رسیدن به این هدف، این است که بتوانید اعتماد و تسلط خود در کار را به مخاطب منتقل کنید.
هیچ چیز به اندازهٔ یک محتوای تبلیغاتی و تیزر خوب نمی‌تواند تا این حد بر مخاطب تأثیر بگذارد.

تولید محتوای تبلیغاتی و تیزر به  دو شیوه انجام می شود

ایجاد نوشته‌های تازه و یکتاسازی نوشته‌های موجود

برای خلق هر نوع محتوایی، چه کاملاً نو و چه بازآفرینی شده، باید مهارت‌های عملی و سودمندی را بیاموزید و در آن‌ها توانا شوید.

چهار مهارت اصلی و پرطرفدارترین رشته های آموزش 2021

ساخت محتوای برپایه تصویر
ساخت محتوای برپایه صدا
ساخت محتوای برپایه ویدئو
ساخت محتوای برپایه رسانه

آموزش عکاسی حرفه ای

عکاسی حرفه‌ای چیزی فراتر از تصور رایج مردم از این هنر است. این کار ترکیبی از ثبت تصویر، طراحی گرافیکی و نوآوری است. گرفتن عکس با دوربین موبایل و تغییر آن با چند فیلتر ساده در برنامه‌های ساده، به هیچ‌وجه به معنای عکاسی حرفه‌ای محسوب نمی‌شود.

چرب زبان

با این برنامه ساده و کاربردی، تنها با روزی ۵ دقیقه گوش دادن به درس‌ها، می‌توانید بعد از ۸۰ روز به راحتی و با اعتماد به نفس به زبان مورد نظرتان صحبت کنید. این روش از جدیدترین و مؤثرترین راه‌های یادگیری استفاده می‌کند که حافظه شما را نیز تقویت می‌کند. آموزش‌ها به صورت تصویری ارائه شده و با وجود کیفیت بالا، کمترین هزینه ممکن را دارد.

عکاسی حرفه ای تلفیقی از دانش، خلاقیت و هنر است

یک عکاس حرفه‌ای باید اصول اولیه هنرهای بصری را بلد باشد. او باید با مفاهیمی مانند فرم، رنگ و نحوه کارکرد نور آشنا باشد و در کل، دانش خوبی از گرافیک داشته باشد. همچنین باید به‌طور کامل با پایه‌ها، قواعد، روش‌ها و تکنیک‌های عکاسی آشنا باشد.

**مهارت‌های لازم برای عکاسی حرفه‌ای**

* شناخت اصول هنرهای بصری و درک فرم، رنگ و کادر
* آشنایی با مبانی و اصول اولیه عکاسی
* آشنایی با اصول کلی نورپردازی
* آشنایی با روش‌های ویرایش و روتوش عکس و کار با فتوشاپ در سطح کاربردی
* تسلط بر انواع سبک‌های نورپردازی برای عکاسی پرتره، مدلینگ پیشرفته و تبلیغات
* تسلط بر فتوشاپ پیشرفته و توانایی ساخت فتومونتاژهای هنری
* داشتن خلاقیت و توانایی برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های عکاسی

سرفصل های محتوایی عکاسی حرفه ای

آشنایی با انواع لنزها و قوانین اولیه عکاسی
مبانی نور و نورپردازی
ترکیب‌بندی و چیدمان عناصر در عکس
طراحی کادر و نحوه قرارگیری سوژه
مباحث زیبایی‌شناختی و جنبه‌های فنی عکاسی

هشت روش مهم عکاسی:
شامل تکنیک‌های:
کنتراست نوری، حرکت‌نمایی، دنبال کردن سوژه متحرک، نقاشی با نور، فلش با زمان باز، عکاسی در شب، عکس گسترده (پانوراما) و عکاسی با محدوده نوری گسترده (HDR)

آموزش عملی و فنی سبک‌های گوناگون عکاسی:
اصول پایه عکاسی از طبیعت
عکاسی از نمای نزدیک (ماکرو)
عکاسی چهره (پرتره)
عکاسی خبری
عکاسی تبلیغاتی
عکاسی اجتماعی

روش‌های عکاسی در شب
آشنایی با مبانی چاپ عکس و ویرایش دیجیتال

آموزش تدوین فیلم

تدوین یکی از رشته‌های پرطرفدار در سال ۲۰۲۱ به شمار می‌رود.
با گسترش تولید محتوا در فضای مجازی و دیجیتالی شدن کسب‌وکارها، این حرفه به یکی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین شغل‌ها تبدیل شده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تدوین، بازار کار خوب آن است.
بسیاری از پروژه‌های ویدئویی، صوتی و رسانه‌ای – چه برای تولید محتوای کاملاً جدید و چه برای تغییر در محتوای موجود – به مهارت تدوین نیاز دارند.

دومین مزیت این رشته، امکان انجام کار به صورت دورکاری و پروژه‌ای است.
در این شغل لازم نیست حتماً به صورت تمام وقت یا در یک محل مشخص حضور داشته باشید.

سومین و شاید مهم‌ترین مزیت تدوین، امنیت شغلی بالای آن است.
حتی در دوران شیوع کرونا و محدودیت‌های اجتماعی، تدوینگران با کاهش کار مواجه نشدند.

این روزها با توجه به شرایط جدید، تعداد بیشتری از کسب‌وکارها به سمت تولید محتوای حرفه‌ای حرکت می‌کنند و تدوین، بخش مهمی از این فرآیند است.

برای اینکه یک تدوینگر توانمند باشید، باید با نرم‌افزارهای اصلی این حوزه مانند ادیوس، پریمیر و افترافکت آشنا شوید.
پس از یادگیری این مهارت‌ها، می‌توانید صدا، فیلم و سایر محتواهای رسانه‌ای را تدوین کنید.

علاوه بر مونتاژ و مرتب‌سازی ویدئوها، یک تدوینگر حرفه‌ای می‌تواند در زمینه‌هایی مانند ساخت تیزر، موشن‌گرافی، لوگو متحرک و کلیپ‌های اینستاگرامی نیز فعالیت کند.

آموزش فن بیان و گویندگی

توانایی صحبت کردن مؤثر و بیان مناسب، در هر شغلی و در هر موقعیتی که باشید، بسیار مهم و تأثیرگذار است.
فرقی نمی‌کند که شما وکیل باشید، پزشک، مهندس، معلم، استاد دانشگاه، مدیر، کارمند یا فروشنده.
اگر بتوانید کلمات را بهتر و زیباتر بیان کنید، ارتباط قوی‌تر و مؤثرتری با دیگران برقرار خواهید کرد.
اگر شغل شما فروشندگی است، می‌توانید از این توانایی در صحبت کردن، سود زیادی ببرید.

وقدر واضح و جذاب صحبت کنید، مشتریان تمایل بیشتری پیدا می‌کنند که به صحبت‌های شما گوش دهند و گفت‌وگو با شما را ادامه دهند.
یکی دیگر از مزایای یادگیری فن بیان و گویندگی، افزایش اعتماد به نفس است.
علاوه بر یادگیری تکنیک‌های گویندگی، با روش درست تلفظ واژه‌ها، تغییر ریتم و لحن صدا، اصول فن بیان و کنترل تنفس آشنا می‌شوید.
تمرین‌های مختلف در کلاس و صحبت در جمع نیز به تقویت اعتمادبه‌نفس شما کمک می‌کند.

می‌توانید از صدای خود برای تولید پادکست، کتاب صوتی، پیام تلفن گویا یا فایل‌های پاسخگویی خودکار استفاده کنید.
اگر صدای شما ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته باشد و فرد پرکاری هم باشید، آینده شغلی خوبی در انتظارتان خواهد بود.
حتی می‌توانید وارد حوزه دوبله و روایت‌گری شوید.

تولید کننده محتوای تبلیغاتی و تیزر

در آغاز این نوشته گفتیم که امروزه، با ارزش‌ترین نوع محتوا، محتوای ویژه و یکتاست.
اگر کسی می‌خواهد چنین محتوایی خلق کند، تنها دو راه پیش رو دارد: یا باید یک گروه حرفه‌ای در کنار خود داشته باشد، یا اینکه به تنهایی مانند یک “ارتش یک‌نفره” عمل کند.
مرکز آموزشی دارالفنون، دوره‌ای به نام «دوره جامع تولید محتوای تبلیغاتی و تیزر» برگزار می‌کند که دقیقاً برای پرورش چنین افرادی طراحی شده است. این دوره، در واقع ترکیبی از چندین آموزش مختلف است و در آن، هفت مهارت اصلی و تخصصی، توسط هفت استاد مجرب آموزش داده می‌شود.

مهارت های مورد نیاز برای تولید محتوای تبلیغاتی و تیزر

**دوره‌های آموزشی تخصصی**

* عکاسی پیشرفته
* ویرایش فیلم حرفه‌ای
* فیلمبرداری
* ضبط و تنظیم صدا
* طراحی نور برای عکس‌های پرتره، عکاسی مد و تبلیغات
* ساخت کلاژهای هنری و خلاقانه
* نویسندگی و ایده‌پردازی خلاق

**نرم‌افزارهای آموزشی این دوره:**

* Adobe Photoshop
* Adobe Premiere Pro
* Adobe Audition
* Edius
* Adobe After Effects

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن