آموزش (های) کسب و کار و 5 نکته برای مبتدی ها


وقتی 6 سال پیش وارد حرفه ام شدم، دقیقا نمی دانستم باید از کجا و چطور شروع کنم؛ و حالا تصمیم دارم تجربیاتی که طی این سالها یاد گرفتم را با شما- که ممکن است مثل 6 سال پیش من تازه شروع به کار کرده باشید- در میان بگذارم.
یادم هست که در همان اوایل کار آفرینی ام، به این فکر می کردم که باید از کجا شروع کنم و چه کارهایی برای شروع یک کسب و کار انجام بدهم؟ من در حوزه نرم افزار و ورد پرس کار می کردم و مهارت و دانش زیادی در این زمینه داشتم، اما متوجه شدم که در زمینه تاسیس یک کسب و کار هنوز به یادگیری نیاز دارم.
آموزش های کسب و کار ما را در اینجا مشاهده نمایید (کلیک کنید)
حالا بعد از 6 سال، تصمیم گرفتم نکات مفید مربوط به راه اندازی یک کسب و کار کوچک تا متوسط را با شما به اشتراک بگذارم. امیدوارم این نکات، مسیر پیش رو را برای کارآفرینان مشتاق روشن نماید و فرایند راه اندازی و اداره کسب و کار را برای شما و همه علاقمندان هموار و صاف کند.
راه اندازی کسب و کار از چیزی که فکر می کنید خیلی پیچیده تر است
وقتی به تواناییها و دانش خود در هر حوزهای باور داریم، این حس در ما شکل میگیرد که میتوانیم کسبوکار خودمان را شروع کنیم. احتمالاً برای شما هم پیش آمده که چنین افکاری در ذهنتان چرخ بخورند:
اگر بتوانم محصولات یا خدماتی فوقالعاده و جذاب به مشتریانم ارائه دهم، چه اتفاقی میافتد؟
اگر بتوانم شرکتی تأسیس کنم که به سرعت در بازار شناخته شود، چطور؟
اصلاً راهاندازی یک کسبوکار چقدر دشوار است؟
اینها پرسشهای معمولی هستند که بیشتر تازهکاران در آغاز راه به آنها فکر میکنند. راستش را بخواهید، شروع یک کسبوکار آنقدرها هم که فکر میکنید آسان نیست. هدفم ناامید کردن شما نیست و نمیخواهم بگویم همه چیز بسیار سخت و پیچیده است؛ برعکس، این چالشها هستند که این مسیر را جذابتر میکنند و ارزش وقت و انرژیای که میگذارید را نشان میدهند.

برای شروع یک کار، مهمترین چیز داشتن فکر و ذهن درست و یک برنامهریزی خوب است. باید حواسمان باشد که گاهی شوق و هیجان شروع یک کار جدید، باعث میشود نتوانیم درست قضاوت کنیم و سادگی و راحتی راهاندازی یک کسبوکار تازه را بیشتر از آنچه هست در نظر بگیریم. من باور دارم که آزمون و خطا روش مفیدی است و از اشتباهاتمان چیزهای زیادی یاد میگیریم، اما فکر میکنم اگر اصول اولیه را از قبل بدانیم، از همان ابتدا مسیر را درست طی میکنیم و کسبوکارمان را به شکل بهتری شروع خواهیم کرد.
گاهی میشنویم که بعضی افراد میگویند: “راهاندازی یک کسبوکار کوچک، آسانتر از یک کسبوکار بزرگ است”؛ اما در واقع این جمله چندان درست نیست.

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!
چگونه کسب و کار خود را رونق دهیم؟ 8 روش جدید
کسب و کار شما جدای از تعداد کارمندان یا زیرمجموعه های شرکت است. هر چقدر هم که کسب و کارتان کوچک باشد، باز هم با انبوهی از مسائل مثل مشتریان، مصاحبه ها، پروژه ها، نیاز به پیدا کردن راهکارهای عالی مدیریتی، جلسات، کارگاه ها، توزیع حجم کاری و غیره مواجه هستید. توصیه من به شما این است که قربانی این تصور غلط نشوید و فکر نکنید که کسب و کارهای کوچک کار زیادی برای انجام دادن ندارند. اتفاقا حتی گاهی اوقات یک کسب و کار کوچک به صرف انرژی و وقت بیشتری هم نیاز پیدا می کند.
پس بدون هیچ مقدمه اضافی دیگری بیایید با هم سراغ 5 نکته هوشمندانه برویم که به شما کمک می کنند کسب و کارتان را با موفقیت راه اندازی کنید.
بهترین نکات برای شروع یک کسب و کار جدید
1- اول نام، هدف و ماموریت کسب و کارتان را مشخص کنید
برای شروع، باید یک هویت تجاری قوی و مناسب برای خودتان بسازید. از همان روزهای اول، به فکر اعتبار و خوشنامی برند خود باشید. وقتی مردم نام کسبوکار شما را بشناسند، آن را جدیتر و موفقتر میدانند. برند شما باید بهروشنی نشان بدهد که شرکت شما چه کاری انجام میدهد و چه هدفی دارد. بنابراین لازم است زمان کافی — شاید حتی چند ماه — صرف کنید تا تصویر روشنی از آینده کاریتان ترسیم کنید.
از خودتان بپرسید:
– آیا با دیدن نام کسبوکارم، مشتری متوجه حوزه کاری من میشود؟
– پیام اصلی من به مردم چیست؟
– آیا لازم است برای کارم یک لوگو طراحی کنم؟
– چطور میخواهم هویت برندم را به مشتریان احتمالی معرفی کنم؟
اینها پرسشهای مهمی هستند که بهتر است پیش از راهاندازی کسبوکار، پاسخ روشنی برایشان پیدا کنید. به این برنامهریزیها، «استراتژی کسبوکار» میگویند.
2- درباره حضور در فضای مجازی برنامه ریزی کنید
امروزه تقریباً همه کسبوکارها در فضای آنلاین و اینترنت نیز فعالیت دارند. بنابراین، شما هم نباید فرصت جذب توجه، لایک، اشاره و اشتراکگذاریهای کاربران را از دست بدهید. علاوه بر این، بسیاری از افراد امروزه خرید اینترنتی را به خرید حضوری ترجیح میدهند. به همین دلیل پیشنهاد میکنیم یک دامنه اینترنتی ثبت کنید، یک طراح سایت حرفهای استخدام نمایید و وبسایت اختصاصی خود را راهاندازی کنید. سپس با کمک متخصصان بازاریابی دیجیتال، تبلیغات و معرفی کسبوکار خود را در شبکههای اجتماعی آغاز کنید.
3- به سرمایه گذاری های اولیه خودتان توجه کنید
فراموش نکنید که راهاندازی یک کسبوکار همواره نیازمند سرمایه، کوشش و وقت است. از نظر مالی، باید از پیش آمادگی لازم برای پرداخت مخارج را در خود ایجاد کنید. بررسیهای دقیقی انجام دهید تا متوجه شوید برای آغاز فعالیت اقتصادیتان چه مقدار پول اولیه لازم دارید.

4- هر کسی را استخدام نکنید
خیلی از افراد پرانگیزه که میخواهند کسبوکار خود را راه بیندازند، به سراغ استخدام دوستان، آشنایان یا هر فرد دیگری میروند و امیدوارند که این افراد در آینده متخصص و باتجربه شوند. اما باید بدانید این روش درست نیست. کسبوکار شما از همان روزهای اول به افراد متخصص و کاربلد نیاز دارد. بنابراین، بهتر است از همان ابتدا تیمی حرفهای و ماهر تشکیل دهید.
برای آموزش و یادگیری بیشتر در زمینه کسبوکار، میتوانید این بسته آموزشی را تهیه کنید (که به عنوان بهترین پکیج خودآموز در ایران شناخته میشود).

5- رقبایتان را بشناسید و ثبات داشته باشید
به احتمال زیاد کسب و کاری که قرار است شروع کنید کلی رقیب دارد؛ مگر اینکه ایده تجاری شما خیلی خاص و منحصر به فرد باشد. اما حتی با وجود رقبای زیاد، شما باید سعی کنید خدمات و محصولات منحصر به فردی به مشتریان ارائه کنید تا از بقیه متمایز باشید. راه انجام این کار، بررسی و تحقیق در مورد رقبا است.
باید روشی را پیدا کنید که شما را از آنها جدا و متفاوت می کند. علاوه بر این، ثبات و پایداری مساویست با اعتبار. از تغییر مداوم برند، آرم، هدف و موارد اصلی مربوط به کسب و کارتان خودداری کنید.
آموزش های کسب و کار ما را در اینجا مشاهده نمایید (کلیک کنید)
دروس ویدیویی










































