مقایسه وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر

در این مقاله از مجله خودرو آرین لوتوس، به مقایسه دو خودروی کراس‌اوور محبوب، یعنی هیوندای وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر می‌پردازیم. این دو خودروی خانوادگی، هر کدام به دلایل خاصی شهرت و محبوبیت دارند.

در یک سو، هیوندای وراکروز قرار دارد. این خودرو در دوران تولید خود به خاطر موتور قوی، امکانات رفاهی کامل و سواری نرم و راحت، فروش بسیار موفقی را تجربه کرد.

در سوی دیگر، میتسوبیشی اوتلندر را می‌بینیم که با طراحی زیبا، کیفیت ساخت بالا و اعتبار برند ژاپنی‌اش، توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است.

در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم هر یک از این دو خودروی پرطرفدار، با توجه به سلیقه و نیازهای مختلف، چه پیشنهاد بهتری برای شما هستند.

مقایسه اوتلندر و وراکروز

در این نوشته، به مقایسه دو خودروی هیوندای وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر می‌پردازیم و ابتدا آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. خودروی هیوندای وراکروز که در اروپا با نام ix55 شناخته می‌شود، در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد و از سال ۲۰۰۷ به بازار جهانی عرضه گردید. این خودروی شاسی‌بلند و بزرگ تا سال ۲۰۱۳ توسط هیوندای تولید شد. پس از آن، این شرکت به جای ارائه نسل جدیدی از وراکروز، آن را با مدل دیگری به نام گرند سانتافه جایگزین کرد. البته گرند سانتافه هرگز به شکل رسمی در بازار ایران فروخته نشد و فقط تعداد محدودی از آن به مناطق آزاد وارد شد.

وراکروز از سال ۲۰۱۰ به بازار ایران راه یافت و تا زمان توقف تولید آن در سال ۲۰۱۳، در کشور ما موجود بود. این خودرو توانست توجه کسانی را که به دنبال یک ماشین بزرگ‌تر و لوکس‌تر از سانتافه بودند، به خوبی جلب کند و فروش بسیار بیشتری نسبت به رقیب اصلی خود، یعنی کیا موهاوی، داشته باشد.

وراکروز یکی از خودروهای نادری است که در ایران با دو نام مختلف فروخته شده است. برخی از مدل‌های آن با نام “وراکروز” و برخی دیگر با نام “ix55” وارد کشور شده‌اند. این تفاوت نام، به کشور سازنده و محل واردات بستگی دارد. در ادامه، تفاوت‌های ظاهری این دو نسخه را بررسی می‌کنیم.

برای نمونه، مدل ix55 دارای چراغ‌های جلوی یک‌رنگ و یک جلوپنجره با خطوط افقی است. همچنین در دو طرف سپر عقب آن، دو چراغ مه‌شکن نسبتاً بزرگ دیده می‌شود. اما مدل وراکروز، یک جلوپنجره توری‌شکل (شبیه لانه زنبور) و چراغ‌های جلویی با بخش‌های نارنجی‌رنگ دارد. روی سپر عقب آن نیز، به جای مه‌شکن، دو نوار باریک قرمز رنگ وجود دارد. علاوه بر این، بیشتر مدل‌های ix55 موجود در ایران، فضای داخلی یک‌رنگ و مشکی دارند؛ در حالی که مدل وراکروز معمولاً از ترکیب دو رنگ در داخل خودرو استفاده کرده است.

البته با توجه به سال‌ها حضور این خودرو در ایران و تغییراتی که برخی از مالکان روی ظاهر آن داده‌اند، ممکن است این تفاوت‌ها همیشه دقیق نباشند. گاهی ممکن است خودرویی را ببینید که ویژگی‌های ظاهری آن با نام نوشته‌شده روی درب صندوق عقب مطابقت نداشته باشد. در ادامه، تصویری از هیوندای وراکروز را مشاهده می‌کنید.

عکس ماشین وراکروز

عکس خودرو هیوندای وراکروز

در مقابل، خودروی میتسوبیشی اوتلندر قرار دارد که نسبت به هیوندای وراکروز، قدمت بیشتری دارد و از سال ۲۰۰۱ تا به امروز در سه مدل مختلف به بازار جهانی عرضه شده است. دو مدل اول این خودرو هرگز به بازار ایران راه پیدا نکردند؛ اما مدل سوم این کراس‌اوور ژاپنی، از سال ۱۳۹۳ توسط شرکت آرین موتور پویا در ایران به فروش رسید.

در ابتدای ورود این خودرو به بازار ایران، استقبال چندانی از آن نشد که دلیل اصلی آن را می‌توان طراحی ظاهری کم‌جذابیت آن دانست. تا این که میتسوبیشی در سال ۲۰۱۶ تغییرات اساسی در ظاهر اوتلندر ایجاد کرد و در این به‌روزرسانی، نمای جلویی و عقب خودرو کاملاً متحول و زیباتر شد.

ورود این نسخه جدید به ایران، باعث شد محبوبیت میتسوبیشی اوتلندر به شکل چشمگیری افزایش یابد و به پرطرفدارترین مدل این خودرو در کشور تبدیل شود. واردات این خودروی ژاپنی تا سال ۲۰۱۸ ادامه داشت و پس از آن، به دلیل توقف واردات خودرو، از بازار ایران کنار رفت. با این حال، هنوز هم تعداد زیادی از نمونه‌های مدل ۲۰۱۸ آن به صورت صفرکیلومتر در برخی نمایشگاه‌های خودرو موجود است. عکس این خودرو را در ادامه می‌بینید.

عکس اوتلندر

عکس اوتلندر

فیلم مقایسه هیوندای وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر

در این ویدیوی آموزشی که تیم متخصصان آرین لوتوس آن را آماده کرده، دو خودروی وراکروز و اوتلندر را با هم مقایسه کرده‌ایم.

مقایسه  وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر از نظر طراحی

در نمای بیرونی هیوندای وراکروز، خطوط و انحناهای ملایمی به چشم می‌خورد که در کنار ابعاد بزرگ خودرو، ترکیبی متعادل از ظرافت یک خودروی شهری و قدرت یک شاسی‌بلند خشن را ارائه می‌دهد. البته با گذشت تقریباً ۱۴ سال از طراحی اولیه این مدل، طبیعی است که ظاهر آن کمی حال‌وهوای قدیمی پیدا کرده باشد؛ اما به دلیل هماهنگی و توازن خوب در طراحی، این قدمت چندان آزاردهنده به نظر نمی‌رسد.

یکی از نقاط قوت طراحی وراکروز، نمای پشت آن است. در این قسمت، چراغ‌های بزرگ و جذاب به همراه لوله‌های دوقلو اگزوز و باله‌ی روی شیشه عقب، حال‌وهوای ورزشی و قدرتمندی را به نمایش می‌گذارند.

مقایسه اوتلندر و هیوندای وراکروز

مقایسه اوتلندر و هیوندای وراکروز
فضای داخلی هیوندای وراکروز همچنان طراحی قابل قبولی دارد. با دکمه‌های کنترل فراوان و تزئینات چوبی که در خودرو به کار رفته، حس و حالی لوکس و شیک به سرنشینان می‌دهد. تنها نقطه ضعفی که می‌توان به آن اشاره کرد، طراحی صفحه کیلومتر و نمایشگرها است که حتی در مقایسه با سال تولید خودرو، کمی از رده و قدیمی به نظر می‌رسد.

مقایسه وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر از نظر طراحی

مقایسه طراحی هیوندای وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر

از نظر طراحی، میتسوبیشی اوتلندر یک خودروی جدیدتر نسبت به هیوندای وراکروز است و به همین دلیل، ظاهر مدرن‌تری دارد. قوی‌ترین بخش طراحی این خودرو، قسمت جلوی آن است. در این بخش، استفاده زیاد از قطعات براق کرومی در جلوپنجره، سپر و اطراف چراغ‌ها، احساسی از قدرت و لوکس بودن را به بیننده منتقل می‌کند. نمای پشت این خودروی ژاپنی نیز با وجود سادگی، ظاهری زیبا و منسجم دارد.

اما به نظر می‌رسد طراحی کنار خودرو چندان مورد توجه طراحان میتسوبیشی نبوده است. نمای جانبی اوتلندر کمی ساده و شبیه به یک جعبه طراحی شده است.

طراحی میتسوبیشی اوتلندر

داخل کابین میتسوبیشی اوتلندر، همه چیز طوری طراحی شده که راننده راحت باشد و همه چیز در دسترس او قرار گیرد. اگر این خودرو را با هیوندای وراکروز مقایسه کنیم، می‌بینیم که صفحه‌ instruments و کنترل‌های اوتلندر، ظاهر جدیدتر و گیراتری دارند. با این حال، طراحی خاص و نامتقارن آن برای بعضی از افراد چندان جالب نیست و ممکن است از آن خوششان نیاید.

کابین میتسوبیشی اوتلندر

به طور کلی، وقتی طراحی دو خودروی وراکروز و اوتلندر را با هم مقایسه می‌کنیم، می‌توان گفت اوتلندر ظاهری امروزی‌تر و جذاب‌تر برای قشر جوان دارد. در مقابل، طراحی وراکروز به گونه‌ای است که برای طیف گسترده‌تری از مردم جذابیت دارد و عامه‌پسندتر است.

اگر می‌خواهید اطلاعات دقیق‌تری از قیمت‌ها داشته باشید، می‌توانید لیست قیمت خودروهای هیوندای و میتسوبیشی را با هم مقایسه کنید. این کار به شما کمک می‌کند ببینید محصولات این دو برند در چه محدوده قیمتی قرار می‌گیرند و بهتر بتوانید آن‌ها را با هم بسنجید. آرین لوتوس برای کمک به شما، قیمت تمام خودروها را هر روز به‌روزرسانی می‌کند تا جدیدترین اطلاعات قیمتی بازار خودرو ایران را در اختیارتان بگذارد.

مقایسه هیوندای وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر از نظر مشخصات فنی

حالا می‌خواهیم به ویژگی‌های فنی دو خودرو، یعنی هیوندای وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر بپردازیم. مدل هیوندای وراکروز که در ایران موجود است، مجهز به یک موتور 6 سیلندر و 3.8 لیتری معمولی است. این موتور قدرتی برابر 260 اسب بخار و گشتاوری معادل 348 نیوتن‌متر تولید می‌کند. قدرت تولیدشده توسط این پیشرانه از طریق یک جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک، به تمام چرخ‌های این شاسی‌بلند منتقل می‌شود. بر اساس اطلاعات اعلام شده توسط شرکت هیوندای، میانگین مصرف سوخت این خودرو در شرایط ترکیبی، 11.5 لیتر در هر 100 کیلومتر و زمان لازم برای رسیدن از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت نیز 8.5 ثانیه است.

موتور هیوندای وراکروز

مدل اوتلندر میتسوبیشی با یک موتور ۲.۴ لیتری به بازار ایران آمده است. این موتور که نام فنی آن 4B12 است، ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت تولیدشده توسط یک جعبه‌دنده اتوماتیک CVT و سیستم چهارچرخ‌محرک به چرخ‌های خودرو منتقل می‌شود.

این خودرو در مقایسه با رقیب کرهای خود، در هر صد کیلومتر رانندگی در شرایط ترکیبی، ۲.۲ لیتر سوخت کمتری مصرف می‌کند. با این حال، شتاب آن برای رسیدن از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت، ۲.۳ ثانیه کندتر است.

موتور میتسوبیشی اوتلندر

در سال ۲۰۱۸، تعداد کمی از خودروهای هیبریدی پلاگین دار به نام اوتلندر PHEV در بازار ایران فروخته شد. اما چون این مدل از نظر فنی تفاوت زیادی با هیوندای وراکروز دارد، در این بررسی به سراغ آن نمی‌رویم و فقط به مدل مورد نظر می‌پردازیم.

مدل خودرو

هیوندای وراکروز (2010-2013)

میتسوبیشی اوتلندر (2016-2018)

پیشرانه

6 سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خورجینی (V شکل) سیلندرها

4 سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها

حجم موتور (cc)

3778

2360

حداکثر قدرت

260 اسب‌بخار در 6000 دور

168 اسب‌بخار در 6000 دور

حداکثر گشتاور

348 نیوتن‌متر در 4500 دور

222 نیوتن‌متر در 4100 دور

گیربکس

6 سرعته اتوماتیک

اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) با قابلیت تیپ‌ترونیک 6 سرعته مجازی

مصرف سوخت (ترکیبی)

11/5 لیتر در صد کیلومتر

9/3 لیتر در صد کیلومتر

شتاب صفرتاصد (ثانیه)

8/5

10/8

حداکثر سرعت

190

198

تفاوت میتسوبیشی اوتلندر و وراکروز در بخش امکانات رفاهی

هیوندای وراکروز با وجود اینکه یک خودروی قدیمی‌تر محسوب می‌شود، امکانات رفاهی قابل توجهی دارد. در بعضی بخش‌ها، مانند سیستم تهویه مستقل برای مسافران عقب، قابلیت خنک‌کننده صندلی راننده و تنظیم الکتریکی صندلی فرد کنار راننده، حتی از برخی رقبای ژاپنی جدیدتر خود نیز بهتر عمل می‌کند. با این حال، این مدل هم مانند بسیاری از خودروهای کرهای دیگر، از مسیرهای مختلف و با مدل‌های متنوع و گاهی نامشخص به بازار ایران وارد شده است و نمونه‌های ساده‌تر آن با امکانات کمتر نیز در بازار موجود هستند.

مقایسه وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر از نظر امکانات رفاهی

میتسوبیشی اوتلندر در سه مدل مختلف به نام‌های تیپ ۳، ۴ و ۵ به بازار ایران عرضه شده است. بین این سه مدل، تیپ ۴ کم‌تعدادترین است. این مدل به صورت استاندارد دارای صندلی ردیف سوم، رنگ‌آمیزی دوگانه داخلی (مشکی و کِرِم) و سیستم صوتی پیشرفته راکفورد فازگیت می‌باشد.

تیپ ۳ از نظر امکانات، تقریباً مشابه تیپ ۴ است و فقط همین سه قابلیت ذکر شده را ندارد.

اما پرطرفدارترین و کامل‌ترین مدل، تیپ ۵ است که از سال ۲۰۱۷ توسط آرین موتور به فروش می‌رسد. این مدل مانند تیپ ۳ به صورت پنج‌نفره طراحی شده، اما امکانات اضافی زیادی دارد؛ از جمله دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو، فرمان گرم‌کن، ترمز پارک الکترونیکی با قابلیت توقف خودکار، آنتن کوسه‌ای و شیشه‌های دودی عقب. این ویژگی‌ها در تیپ‌های ۳ و ۴ وجود ندارند.

مقایسه وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر از نظر آپشن

اتومبیل اوتلندر تیپ۵ دارای چند قابلیت اضافی است که در هیوندای وراکروز وجود ندارد. این ویژگی‌ها شامل چراغ‌های اتوماتیک، دکمه استارت و اهرم تعویض دنده در پشت فرمان می‌شوند.

تجهیزات

هيونداي وراکروز فول‌آپشن

ميتسوبيشي اوتلندر

چراغ

چراغ جلو زنون مجهز به چراغ‌شور، مه‌شکن جلو، مه‌شکن عقب (صرفا در IX55)، سنسور نور

چراغ‌هاي جلو و عقب LED، مه‌شکن جلو و عقب (مه‌شکن جلو LED در تيپ5)، چراغ‌شور جلو، دي‌لايت، سنسور نور

سیستمهای مولتی مدیا

سيستم صوتي حرفه‌اي اينفينيتي با 10 بلندگو، CD چنجر 6 عددي، USB، AUX، IPOD

پخش MP3، USB، SD Card، بلوتوث، 8 بلندگو (سيستم حرفه‌اي راکفورد فازگيت مجهز به ساب‌ووفر در تيپ4)

صفحه نمایش

7 اينچي لمسي

6/4 اينچي لمسي

رینگ ها

18 اينچي آلومينيومي

18 اينچي آلومينيومي

آینه

آينه‌هاي جانبي تاشوبرقي مجهز به گرم‌کن، آينه‌هاي جانبي و آينه مياني الکتروکروميک

آينه‌هاي جانبي تاشوبرقي مجهز به گرم‌کن، آينه مياني الکتروکروميک

تهویه مطبوع

اتوماتيک سه‌کاناله (تهويه مطبوع جداگانه براي سرنشينان عقب)

اتوماتيک دوگانه

صندلی

روکش چرمي صندلي‌ها، تنظيم برقي صندلي‌هاي جلو، گرم‌کن صندلي‌هاي جلو، سردکن صندلي راننده، رديف سوم صندلي‌ها به صورت استاندارد

روکش چرمي صندلي‌ها، تنظيم برقي صندلي‌ راننده، گرم‌کن صندلي‌هاي جلو، رديف سوم صندلي‌ها (تيپ4)

شیشه

شيشه‌هاي برقي (شيشه راننده اتوماتيک)، شيشه‌هاي عقب دودي

شيشه‌هاي برقي (شيشه راننده اتوماتيک)، شيشه‌هاي عقب دودي (تيپ5)

سیستم‌های هشدار دهنده

سنسور پارک عقب، سنسور باد لاستيک (TPMS)

سنسور پارک عقب، سنسور باد لاستيک (TPMS)، سنسور پارک جلو (تيپ5)

سایر امکانات

ورود بدون کلید، ترمز پارک پدالي، کروزکنترل، سانروف، دوربين ديد عقب، درب صندوق ‌بار برقي، سنسور باران، تنظيم برقي ستون فرمان، کول‌باکس

کي‌لس استارتر، سانروف، کروزکنترل، سنسور باران، دوربين 360 درجه (تيپ5)، ترمز پارک برقي مجهز به اتوهلد (تيپ5)، شيفترهاي تعويض‌دنده پشت فرمان، گرم‌کن فرمان (تيپ5)، درب صندوق ‌بار برقي

مقایسه وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر از نظر ایمنی

در این بخش، ایمنی دو خودروی اوتلندر و وراکروز را مقایسه می‌کنیم. هیوندای وراکروز با توجه به زمان تولید خود، امکانات ایمنی قابل قبولی دارد و به سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش مجهز است. همچنین، این خودرو شش کیسه هوا دارد.

اما میتسوبیشی اوتلندر که یک مدل جدیدتر است، طبیعتاً امکانات ایمنی بیشتری دارد. برخی از این قابلیت‌ها در مدل کره‌ای دیده نمی‌شوند. برای مثال، می‌توان به کیسه هوای مخصوص محافظت از زانوی راننده، ترمز خودکار اضطراری و سیستم کنترل شتاب ناگهانی (UMS) اشاره کرد. البته دو مورد آخر فقط در مدل‌های تیپ ۵ این خودرو وجود دارند.

در مورد سیستم UMS بهتر است بدانید که اگر وسیله یا مانعی در جلو یا پشت خودرو باشد و راننده به طور ناگهانی پدال گاز را فشار دهد، این سیستم فعال می‌شود. کار آن کاهش قدرت موتور است تا از برخورد جلوگیری کند یا حداقل میزان آسیب را کمتر نماید.

تجهیزات

هیوندای وراکروز فول‌آپشن

میتسوبیشی اوتلندر

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)

کنترل فعال پایداری (ASC)، کنترل کشش (TCL)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HSA)، کنترل شتاب ناگهانی (UMS) {تیپ5}

کیسه‌هوا

راننده و سرنشین جلو، جانبی ردیف جلو، پرده‌ای سرتاسری (مجموعا 6 عدد)

راننده و سرنشین جلو، جانبی ردیف جلو، پرده‌ای سرتاسری، محافظ زانوی راننده (مجموعا 7 عدد)

سیستم ترمز

ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی (BA)

ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی (BA)، ترمز اضطراری (تیپ5)

هر دو خودرو از نظر ایمنی عملکرد خوبی دارند. هیوندای وراکروز در آزمون‌های مؤسسه ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا، بالاترین امتیاز ممکن یعنی پنج ستاره را دریافت کرده است.

مقایسه وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر از نظر ایمنی

میتسوبیشی اوتلندر هم در آزمون‌های ایمنی سازمان اروپایی یورونکپ شرکت کرده و توانسته است همان تعداد ستارهٔ مدل رقیب کرهای خود را کسب کند.

ایمنی میتسوبیشی اوتلندر

مقایسه وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر از نظر تجربه رانندگی

در این بخش، قصد داریم تجربه رانندگی با دو خودروی اوتلندر و وراکروز را با هم مقایسه کنیم. از نظر فضای داخلی و آرامش در هنگام رانندگی، هر دو خودرو شرایط خوبی دارند و در سفرهای طولانی، آسایش قابل قبولی برای سرنشینان فراهم می‌کنند. با این حال، صندلی‌های هیوندای وراکروز از راحتی بیشتری برخوردار هستند.

مقایسه وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر از نظر تجربه رانندگی

وقتی صحبت از سرعت و لذت رانندگی می‌شود، هیوندای وراکروز با موتور قوی ۶ سیلندرش، فرصتی به میتسوبیشی اوتلندر با موتور ۴ سیلندر نمی‌دهد تا بتواند با آن رقابت کند. البته این به آن معنا نیست که اوتلندر خودروی کندی است؛ حتی در مقایسه با بسیاری از رقبای ۴ سیلندرش، عملکرد بهتری دارد. اما در نهایت باید بپذیریم که توان فنی این خودرو به پای یک موتور ۳.۸ لیتری V6 نمی‌رسد.

نکته برجسته در عملکرد اوتلندر، فرمانپذیری بسیار خوب آن است که در خودروهای این کلاس، قابل توجه می‌باشد. این ویژگی هنگام رانندگی در جاده‌های پیچدرپیچ، احساس اطمینان خوبی به راننده می‌دهد.

در پایان به قابلیت‌های خارج از جاده این دو خودرو می‌رسیم. واضح است که هیچ‌یک از این دو، در گروه شاسی‌بلندهای قدرتمند و حرفه‌ای برای عبور از مسیرهای سخت قرار نمی‌گیرند و نباید با آن‌ها به فکر سفر به دل کویر مرکزی ایران بود! اما خیالتان راحت باشد، چون هر دو برای طبیعت‌گردی‌های سبک و گشت‌وگذارهای آخر هفته کاملاً مناسب هستند و صاحبانشان را ناامید نخواهند کرد.

تجربه رانندگی میتسوبیشی اوتلندر

مقایسه وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر از نظر شرایط بازار

هیوندای وراکروز در زمان عرضه، استقبال بسیار خوبی در بازار ایران داشت. امروزه اگرچه این خودرو به محبوبیت سابق نیست، ولی همچنان افرادی که به دنبال یک کراس‌اوور بزرگ و قدرتمند می‌گردند، هیوندای وراکروز را در فهرست انتخاب‌های خود می‌آورند.

میتسوبیشی اوتلندر نیز در سال‌های اخیر نتوانسته در رقابت با مدل‌های مشابه مانند هیوندای سانتافه و کیا سورنتو، جایگاه برتری پیدا کند؛ با این حال، این خودرو ژاپنی را می‌توان یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای بازار دانست. مزیت دیگر این است که قیمت میتسوبیشی اوتلندر از بیشتر رقبا پایین‌تر است و با توجه به افزایش چشمگیر قیمت‌ها در حال حاضر، این تفاوت قیمت نسبت به وراکروز بیشتر به چشم می‌آید و ممکن است خریداران بیشتری را جذب این خودرو کند.

در نهایت می‌توان گفت وضعیت فروش هیوندای وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر در بازار، نسبتاً خوب است. شاید نتوان این دو خودرو را به عنوان کالایی که به سرعت نقد می‌شود معرفی کرد، اما مطمئناً برای فروشنده مشکل‌ساز نخواهند بود و به راحتی به فروش می‌روند.

تفاوت میتسوبیشی اوتلاندر و وراکروز از نظر شرایط بازار

هر دو خودرو، خدمات پس از فروش گسترده و دسترسی آسان به قطعات یدکی دارند. با این حال، قطعات یدکی خودروی میتسوبیشی اوتلندر، معمولاً قیمت کمتری در مقایسه با قطعات مشابه در هیوندای وراکرز دارند.

جمع‌بندی مقایسه وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر

در نهایت، وقتی میتسوبیشی اوتلندر و هیوندای وراکروز را با هم مقایسه می‌کنیم، می‌توان گفت هیوندای وراکروز در مواردی مانند قدرت و عملکرد فنی، لذت رانندگی و نرمی حرکت، از رقیب ژاپنی خود بهتر عمل می‌کند.
اما در مقابل، طراحی امروزی، ایمنی بالاتر، مصرف سوخت کمتر و استهلاک پایین‌تر، باعث می‌شوند اوتلندر در این بخش‌ها از وراکروز پیشی بگیرد.
از نظر فضای داخلی، خدمات پس از فروش و امکانات رفاهی نیز هر دو خودرو تقریباً در یک سطح قرار دارند.

به طور خلاصه، اگر سن کم‌تری دارید و دوست دارید یک شاسی‌بلند خانوادگی داشته باشید که گاهی در رانندگی روزمره نیز عملکردی پرانرژی و چشمگیر ارائه دهد، هیوندای وراکروز گزینه جذابی برای شماست.
اما اگر استفاده معمولی و روزانه و سفرهای خانوادگی برای شما اولویت دارد، میتسوبیشی اوتلندر با امکانات به‌روز، کیفیت ساخت بالا، دوام خوب و قیمت مناسب‌ترش می‌تواند برای سال‌های طولانی نیازهای شما را برطرف کند.

برای آگاهی از شرایط خرید اقساطی خودرو و نیز استفاده از خدمات کارشناسی خودرو در محل، می‌توانید روی آرین لوتوس کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن