مقایسه برلیانس کراس و لیفان X50 ، چینی ها وارد می شوند

در این مقاله از آرین لوتوس، دو خودروی هاچ‌بک نسبتاً جدید در جاده‌های ایران، یعنی برلیانس کراس و لیفان X50 با هم مقایسه می‌شوند. این بررسی، نگاهی متفاوت به ویژگی‌های این دو خودرو دارد.

در ادامه همراه آرین لوتوس باشید تا با تلاش‌های کرمان موتور، یکی از تولیدکنندگان داخلی، برای ارائه یک خودروی جدید به بازار ایران آشنا شوید و همچنین رقیب چینی آن، یعنی برلیانس را بهتر بشناسید.

برلیانس کراس و لیفان X50دوهاچ‌بک شهری با ظاهری نه چندان متفاوت

مقایسه برلیانس کراس و لیفان X50

در این مقایسه، ابتدا به سراغ طراحی بدنه و ظاهر بیرونی دو خودروی برلیانس کراس و لیفان X50 می‌رویم. لیفان X50 در سال ۱۳۹۴ و با تلاش‌های شرکت کرمان موتور به بازار ایران آمد. به همین دلیل، طبیعی است که طراحی بدنه آن در مقایسه با برلیانس کراس که در سال ۱۳۹۶ وارد ایران شد، کمی قدیمی‌تر به نظر برسد.

در اولین سال‌های حضور لیفان در ایران، بسیاری از مردم به دلیل ظاهر متمایز و شباهت آن به برخی خودروهای خارجی، این خودرو را می‌پسندیدند و آن را خریداری می‌کردند. اما با گذشت زمان و آمدن رقبای جدید مانند برلیانس کراس به خیابان‌ها، از محبوبیت لیفان X50 کاسته شد.

برلیانس کراس در واقع یک مدل جدید و به‌روز شده از نسخه 230H است که تغییراتی در ارتفاع خودرو، طراحی رینگ‌ها و همچنین اضافه شدن چند قابلیت تازه در آن دیده می‌شود. از طرف دیگر، خوب است بدانید که شرکت برلیانس فعالیت خود را زیر نظر بی‌ام‌دبلیو آلمان شروع کرده و در طراحی محصولاتش، از خودروهای این شرکت آلمانی الهام زیادی گرفته است.

مقایسه برلیانس کراس و لیفان X50

البته خوب است که اشاره کنیم الهام گرفتن از کمپانی مانند بی ام دبلیو نیز نتوانسته معایب ریز و درشت برلیانس را از نگاه متخصصان بپوشاند و به همین جهت در یک مقاله  تحت عنوان معایب برلیانس کارشناسان آرین لوتوس برای شما همراهان گرامیاین معایب را گرد اوری کرده اند..

آرین لوتوس پیشنهاد میکند که مطالعه مقاله جذاب معایب برلیانس را از دست ندهید.
برای مطالعه این مقاله اینجا کلیک کنید.

در واقع می‌توان اذعان داشت که مقایسه برلیانس کراس و لیفان X50  از نظر طراحی بدنه به ما می‌گوید، برلیانس کراس به دلیل اقتباس‌های صورت گرفته از محصولات بی‌ام‌دبلیو آلمان و تغییرات اندکی چون طراحی جدید رینگ‌ها، آن را یک قدم جلوتر از لیفان کرمان موتور قرار داده و از منظر جلوه‌های ظاهری امتیاز بیشتری را دریافت میکند. 

jQuery(document).ready( function () {

} );

.shortcode_wrapper_new {
margin-top: 10px;
margin-bottom: 10px;
overflow: hidden;
max-width: 700px;
width: 100%;
display: block;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
}
.shortcode_wrapper_new img{
overflow: hidden;
max-width: 100%;
width: 100%;
display: block;
}

div#hm_hot_wrapper * {
color: #262c9c;
font-size: 17px;
}
div#hm_hot_wrapper {
background-color: #ffd739;
padding: 20px 10px;
border-radius: 16px;
margin-bottom: 10px;
border-left: 3px solid #ef2f00;
border-right: 3px solid #ef2f00;
text-align: center;
display: flex;
justify-content: center;
flex-wrap: wrap;
}


تریم جذاب کرمان موتور رقیب سرسخت پلاستیک خشک برلیانس

کابین و طراحی داخلی

حالا نوبت به بررسی و مقایسه فضای داخلی این دو خودروی چینی رسیده است. در این بخش باید گفت که کرمان موتور عملکرد نسبتاً موفقی داشته و جای خوشحالی است که این شرکت ایرانی در مقایسه با رقیب چینیِ مونتاژ داخل، کار قابل قبولی ارائه داده است.

طراحی کابین لیفان X50 به گونه‌ای است که صفحه‌دستگاه و بخش‌های اطراف آن به قسمت‌های مختلفی تقسیم شده‌اند و از خطوط جداکننده به خوبی استفاده شده است. صفحه‌نمایش این خودرو نیز در جای مناسبی قرار دارد که هم دسترسی به آن راحت است و هم ظاهر زیباتری به داشبورد داده است.

اما وقتی برلیانس کراس و لیفان X50 را با هم مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که برلیانس در بخش طراحی داخلی ضعف دارد. اگر از رنگ‌آمیزی دوگانه و استفاده مناسب از رنگ کرم در کابین آن صرف‌نظر کنیم، این خودرو در مقابل محصول کرمان موتور حرف چندانی برای گفتن ندارد.

کابین و طراحی داخلی

بخش عمده‌ای از قطعات داخلی خودرو برلیانس کراس از پلاستیک سخت معمولی تشکیل شده و نمی‌توان کیفیت آن را بالا ارزیابی کرد. در واقع با یک نگاه سریع به فضای داخلی این دو خودرو، می‌توان مقایسه برلیانس کراس و لیفان ایکس ۵۰ از نظر طراحی کابین را به نفع محصول شرکت کرمان موتور تمام کرد و از نتیجه آن راضی بود.

تجربه‌ای یکنواخت با خودروهایی پر مدعا

حالا نوبت آن است که این دو خودروی هاچ‌بک را از نظر کیفیت رانندگی و موتورهایی که در آنها استفاده شده، بررسی کنیم. اگر شما فردی نیستید که انتظارات خیلی بالایی دارید و فقط می‌خواهید یک ماشین روان و قابل اطمینان سوار شوید، باید بگوییم که انتخاب شما چندان بد نیست. (البته اگر قیمت بالای این دو خودرو را در نظر نگیرید).

لیفان ایکس 50

jQuery(document).ready(function() {
});

.shortcode_wrapper_new {
margin-top: 10px;
margin-bottom: 10px;
overflow: hidden;
max-width: 700px;
width: 100%;
display: block;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
}

.shortcode_wrapper_new img {
overflow: hidden;
max-width: 100%;
width: 100%;
display: block;
}

div#hm_hot_wrapper * {
color: #262c9c;
font-size: 17px;
}

div#hm_hot_wrapper {
background-color: #ffd739;
padding: 20px 10px;
border-radius: 16px;
margin-bottom: 10px;
border-left: 3px solid #ef2f00;
border-right: 3px solid #ef2f00;
text-align: center;
display: flex;
justify-content: center;
flex-wrap: wrap;
}

وقتی می‌خواهیم بین برلیانس کراس و لیفان X50 از نظر رانندگی مقایسه کنیم، باید بدانیم که هر دو این خودروها بیشتر برای رانندگی در شهر و خیابان‌های معمولی طراحی شده‌اند. بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که در هر شرایط و محیطی عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان دهند.

هرچند قیمت مناسب این خودروها ممکن است باعث شود خریداران توقع بیشتری داشته باشند، اما باید به خاطر داشت که هر دو در ایران تولید می‌شوند و مانند دیگر محصولات خودروسازی داخلی، ممکن است مشکلات کوچک و بزرگی داشته باشند.

با این حال، اگر بخواهیم یکی از این دو را انتخاب کنیم، باید بگوییم که در بخش رانندگی، برلیانس کراس به دلیل چسبندگی بهتر به جاده و هماهنگی بیشتر بین جعبه دنده و سیستم انتقال قدرت، برنده این رقابت است. هرچند لیفان X50 رانندگی نرم و روانی دارد، اما این ویژگی برای پیروزی در برابر رقیب تازه‌نفس چینی کافی نیست.

بازار خراب ایران و چیرگی محصولات چینی بر ما

مقایسه برلیانس کراس و لیفان X50

پس از تحریم‌های اخیر و خروج برخی شرکت‌های خودروسازی خارجی مانند رنو از ایران، خودروهای چینی مثل برلیانس بیش‌تر در بازار کشور دیده می‌شوند. کیفیت نسبتاً قابل قبول این خودروها نیز نظر تعدادی از خریداران را جلب کرده است.

البته اگر افزایش بی‌رویه قیمت ارز و تصمیم‌گیری‌های نادرست برخی مسئولان در سال جاری، منجر به رشد سرسام‌آور قیمت‌ها نمی‌شد، برلیانس کراس و دیگر محصولات برلیانس امکان بیشتری داشت تا با جاده‌های ایران سازگارتر عمل کنند.

اما در شرایط کنونی و با توجه به قیمت‌های فعلی، نمی‌توان خرید این خودروها را به مشتاقان پیشنهاد کرد و انتظار رضایت کامل از آن‌ها را داشت. با این حال، اگر قصد خرید یک هاچ‌بک دارید و هدف شما از مقایسه لیفان X50 و برلیانس کراس C3، انتخاب گزینه مناسب‌تر است، باید بدانید که خودروهای چینی به دلیل حضور پررنگ‌تر در بازار ایران، موقعیت بهتری در خرید و فروش دارند و دسترسی راحت‌تر به خدمات پس از فروش و قطعات یدکی، باعث شده وضعیت فروش آن‌ها مطلوب‌تر باشد. در مقابل، لیفان با کاهش شدید فروش روبرو شده و از آنجا که قیمت خودروهای دست‌دوم آن بسیار افت می‌کند، انتخاب خریداران در شرایط کنونی نیست.

مقایسه فنی برلیانس کراس با لیفان X50

مقایسه برلیانس کراس و لیفان X50

  لیفان X50 برلیانس کراس C3
نوع و مدل موتور بنزینی-مجهز به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپها VVT بنزینی-BM16L
تعداد سیلندر-تعداد سوپاپ 4 سیلندر-16 سوپاپ 4سیلندر-16 سوپاپ
حجم موتورCC 1500C 1654CC
حداکثر گشتاور 133 نیوتون در 4500 دور 154 نیوتون بر متر در 4000 دور
استاندارد الایندگی یورو5 یورو 5
نوع فرمان تقویت شده برقی –چرخ دنده شانه ای تقویت شده برقی-چرخ دنده شانه ای
ترمز چهار چرخ دیسکی دیسکی تهویه شونده جلو/عقب دیسکی
مصرف سوخت ترکیبی 6.5 لیتر 7.5 لیتر
حداکثر سرعت 170 170
ظرفیت باک سوخت 42 لیتر 55لیتر
نوع گیربکس اتوماتCVT  /دنده ای پنج سرعت اتومات/ دنده ای چهار سرعت
اپشن سانروف،کیسه هوای راننده و سرنشین جلو،سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز-کامپیوتر سفری-شیشه جلو و عقب برقی-صندلی چرمی-سنسور دنده عقب-تنظیم الکترونیکی ارتفاع نور جلو-صندلی ایزو فیکس-کنترل سیستم صوتی از روی فرمان-پلیر با قابلیت AUX-USBDAY LIGHT سیستم الکتریکی تهویه مطبوع و تنظیم باد ورودی-سانروف برقی و سنسور دنده عقب-قابلیت تنظیم صندلی راننده در 8 جهت و با قابلیت تنظیم گودی کمر-کیسه هوا-شیشه بالابر برقی-کنترل صوتی روی فرمان-کروز کنترل-ورود به فرمان بدون سوئیچ-سوئیچ استارتر KEY LESS-سیستم تاشو برای صندلی عقب-میل ضربه گیر جانبی-باز شدن اتومات درهای خودرو موقع تصادف-سوئیچ ضد سرقت-صندلی عقب با پشتیبانی ایزو فیکس(صندلی کودک)-کامپیوتر سافاری-پلیر با قابلیت AUX و USB

اگر قصد خرید این دو خودرو را دارید، چه نو و چه دست‌دوم، باید بدانید که بررسی فنی خودرو یک ضرورت مهم برای شماست. شاید بپرسید: “ماشین نو که دیگر چه نیازی به کارشناسی دارد؟” اما این دقیقاً نکته‌ای است که متخصصان باتجربه آرین لوتوس به شما نشان می‌دهند. بله، حتی یک خودروی نو هم باید توسط کارشناس حرفه‌ای بررسی شود. یکی از نمونه‌های این موضوع را می‌توانید در مقاله‌ای با عنوان “تجربیات آرین لوتوس” بخوانید.

مقایسه فنی برلیانس کراس با لیفان X50

 

برای مطالعه مقاله تجربیات  آرین لوتوس در مورد کارشناسی خودرو صفر اینجا کلیک کنید

قطعا در صورتی که کارشناسی تخصصی خودرو صورت نمیگرفت مالکان این خودروهای صفر که در مقالات تجربیات آرین لوتوس اورده شده است دچار ضررهای چند ده میلیونی میشدند. برای اطلاع از قیمت لیفان X50 اتوماتیک و خرید اقساطی خودرو کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن