مقایسه تیگو 7 پرو و جک k7 | کدام را بخریم؟

تیگو ۷ پرو و جک K7 دو خودروی شاسی‌بلند و شهری با ابعاد مناسب هستند که این روزها نظر برخی از خریداران را به خود جلب کرده‌اند. قیمت این دو خودرو تقریباً نزدیک به هم است و به همین دلیل، افرادی که به دنبال یک کراس‌اوور نسبتاً لوکس هستند، ممکن است در انتخاب بین این دو مدل دچار تردید شوند و یکی را بر دیگری ترجیح دهند. برای روشن‌تر شدن وضعیت این دو خودرو و کمک به کسانی که قصد خرید یکی از این دو را دارند، در این مطلب به مقایسه‌ی تیگو ۷ پرو و جک K7 می‌پردازیم تا به بسیاری از سوالات و ابهامات احتمالی شما پاسخ داده باشیم.

مقایسه تیگو  7پرو و KMC K7 از لحاظ طراحی

در مقایسه اولیه تیگو ۷ پرو و جی‌ای‌سی K7، ابتدا به ظاهر این دو خودروی شاسی‌بلند می‌پردازیم. همان‌طور که در عکس‌ها مشخص است، هر دو محصول ساخت چین هستند. اگرچه این دو خودرو از جدیدترین طرح‌های رایج در محصولات چینی استفاده نکرده‌اند و در مقایسه با سایر محصولات شرکت‌های سازنده خود، طراحی قدیمی‌تری دارند، اما در بازار ایران به عنوان خودروهایی تازه، زیبا و باکلاس شناخته می‌شوند.

تیگو 7 پرو

در نتیجه، هر دو خودرو برای خودشان هوادارانی خواهند داشت. اما طراحی تیگو ۷ پرو در این میان، کمی ساده‌تر و بالغ‌تر دیده می‌شود. از طرف دیگر، نمای جلوی کی‌ام‌سی کی ۷ فانتزی‌تر است و ممکن است برخی خریداران، این سبک مدرن و به اصطلاح رباتی را چندان دوست نداشته باشند. با این حال، حس لوکس بودن در محصول شرکت کرمان موتور، یعنی کی‌ام‌سی K7، بیشتر خودنمایی می‌کند.

KMC K7

در طراحی داخلی، جک K7 برتری کوچکی نسبت به رقیب خود دارد. با این حال، تیگو ۷ پرو فضای داخلی نسبتاً مدرن و در عین حال ساده‌ای را ارائه می‌دهد. هر دو خودرو از کابین تقریباً گشاد و راحتی برخوردار هستند، اما از این نظر نیز شرایط جک K7 بسیار بهتر است و به ویژه در صندلی‌های ردیف دوم، فضای بیشتری برای پاهای سرنشینان فراهم می‌کند.

نمای داخل KMC K7

صندوق عقب این خودرو در حالت معمولی ۹۶۰ لیتر فضا دارد که به خوبی نیازهای شما، به ویژه خانواده‌های پرجمعیت در سفرها را برطرف می‌کند. چری تیگو ۷ پرو نیز از این نظر کم‌نیاز نیست و حدود ۸۸۹ لیتر گنجایش برای قرار دادن وسایل در صندوق عقب خود در نظر گرفته است.

نمای داخل تیگو 7 پرو

مقایسه تیگو 7 پرو و جک k7 از نظر مشخصات فنی

در ادامه بررسی و مقایسه تیگو ۷ پرو و KMC K7، نوبت به بخش بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ی مشخصات فنی این دو خودرو می‌رسد. همان‌طور که در سال‌های اخیر در صنعت خودرو ایران مرسوم شده است، هر دو این مدل‌ها از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر بهره می‌برند.

چری تیگو ۷ پرو با موتور توربوشارژ خود، نیرویی در حدود ۱۵۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۳۰ نیوتن متر تولید می‌کند. این قدرت توسط یک جعبه دنده اتوماتیک ۹ سرعته از نوع سی‌وی‌تی به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌شود. در مشخصات فنی این خودرو، عدد ۱۷۰ اسب بخار برای قدرت موتور درج شده است؛ اما با توجه به اینکه این موتور به طور مشترک در خودروهای دیگری مانند آریزو ۶ و آریزو ۵ توربو جدید نیز استفاده می‌شود، به نظر می‌رسد که رقم ذکر شده در کاتالوگ تیگو ۷ پرو احتمالاً به اشتباه ثبت شده باشد.

موتور تیگو 7 پرو

در مقابل، خودروی جک K7 از یک موتور توربوشارژ با سیستم سوخت‌رسانی مستقیم بهره می‌برد که توان خروجی آن ۱۷۱ اسب بخار و گشتاور ۲۵۱ نیوتن‌متر است. این قدرت از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

اطلاعات دقیق و رسمی درباره شتاب صفر تا صد این دو خودرو موجود نیست، اما با توجه به وزن بیشتر جک K7 (حدود ۳۳۵ کیلوگرم) نسبت به چری تیگو ۷ پرو و افزایش توان موتور متناسب با این وزن، به نظر می‌رسد تیگو ۷ پرو عملکرد چابک‌تری داشته باشد. البته این تفاوت در چابکی چندان چشمگیر نیست و بر اساس آزمون‌های غیررسمی، شتاب صفر تا صد تیگو ۷ پرو حدود ۱۱ ثانیه و برای جک K7 نزدیک به ۱۲ ثانیه برآورد شده است. بنابراین اختلاف شتاب این دو خودرو در نهایت حدود یک ثانیه خواهد بود.

موتور KMC K7

متأسفانه در گذشته برخی از خودروهای کی ام سی کی۷ در هنگام دنده عقب گرفتن و پارک دوبل، مشکلاتی مانند تکان خوردن ناگهانی و کارکرد ناصاف گیربکس داشتند. به احتمال زیاد، شرکت کرمان موتور این مشکلات را در نمونه‌های جدیدتر برطرف کرده و خودروهایی بدون این ایرادات گیربکس به دست مشتریان می‌رساند.

کیفیت سواری هر دو خودرو، یعنی کی ام سی کی۷ و تیگو ۷ پرو، کمی سفت است که برای خودروهای شاسی‌بلند از این دست، طبیعی محسوب می‌شود. از نظر چسبندگی جاده و پایداری، کی ام سی وضعیت نسبتاً بهتری دارد و در سرعت‌های معمول، تعادل خوبی را حفظ می‌کند. البته تیگو ۷ پرو هم در این زمینه عملکرد خوب و قابل قبولی از خود نشان می‌دهد. در نهایت، به نظر می‌رسد تیگو ۷ پرو از لحاظ فنی، چه در عملکرد و چه در میزان فرسودگی و استهلاک، کمی بهتر از کی ام سی کی۷ عمل می‌کند و احتمالاً در بلندمدت، دوام فنی بهتری خواهد داشت.

 مقایسه آپشن های تیگو 7پرو با جک k7

خودروی KMC K7 یکی از پرامکانات‌ترین شاسی‌بلندهای چینی است که در ایران مونتاژ می‌شود. این خودرو در مقایسه با رقیبانی مانند تیگو ۷ پرو، از نظر سطح تجهیزات در موقعیت بهتری قرار دارد و در این بخش به طور قطع برنده است. در ادامه، امکانات و تجهیزات هر دو خودرو به صورت جداگانه و دقیق بیان شده است.

آپشن های فونیکس تیگو ۷ پرو

امکانات و تجهیزات این خودرو شامل موارد زیر است:

**سیستم‌های رانندگی و ایمنی:**
– کروز کنترل (تنظیم خودکار سرعت)
– سیستم کنترل کشش و پایداری خودرو
– کمک برای حرکت در سربالایی‌ها
– کنترل سرعت هنگام پایین آمدن از سراشیبی
– حسگرهای دنده عقب و جلو برای کمک در پارک
– سنسور تشخیص باران
– سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک‌ها
– ترمز دستی الکترونیکی
– قفل شدن خودرو پس از خاموش کردن

**تجهیزات داخلی و رفاهی:**
– روشنایی خودکار چراغ‌ها
– تنظیم خودکار ارتفاع نور چراغ‌های جلو
– فرمان برقی با پوشش چرم و قابلیت گرم شدن
– صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم صوتی و تصویری و مسیریابی
– دوربین تمام‌نگار (۳۶۰ درجه) و دوربین عقب و کنار
– اتصال بلوتوث و پورت USB
– صفحه نمایش دیجیتال سرعت و مسافت
– شش عدد کیسه هوا
– قفل و روشن کردن خودرو بدون نیاز به کلید
– سیستم تهویه مطبوع مستقل برای راننده و سرنشین و دریچه‌های تهویه در صندلی عقب
– صندلی برقی برای راننده
– قابلیت گرم شدن صندلی‌های جلو
– شارژر بی‌سیم
– درب صندوق عقب برقی و هوشمند
– سقف پانوراما و پنجره سقفی
– آینه‌های بغل برقی با قابلیت جمع شدن و گرم شدن

و سایر امکانات پیشرفته دیگر.

آپشن‌های کی ام سی K7

این خودرو دارای امکانات ایمنی و رفاهی فراوانی است تا سفر را برای شما لذت‌بخش و ایمن کند.

**امکانات ایمنی:**
– چهار کیسه‌ی هوا برای محافظت از سرنشینان
– سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) برای حفظ تعادل خودرو
– کمک‌فنر ترمز (BAS) برای ترمزگیری قوی‌تر در شرایط اضطراری
– کنترل حرکت در سربالایی و کنترل سرعت در سرازیری
– ترمز پارک برقی
– سیستم جلوگیری از حرکت ناخواسته (اتوهلد)
– کنترل کشش برای جلوگیری از لیزخوردن چرخ‌ها
– سیستم هشدار فشار باد لاستیک‌ها
– سنسورهای پارک در جلو و عقب
– دوربین ۳۶۰ درجه برای دیدن اطراف خودرو

**امکانات رفاهی و آسایش:**
– سانروف پانورامیک
– سیستم ورود بدون کلید و استارت با دکمه
– چراغ‌های روشنایی خودکار
– امکان باز و بسته کردن تمام شیشه‌ها با یک لمس
– شیشه‌بالابر با قابلیت تشخیص مانع
– آینه‌های برقی تاشو و دارای گرمکن
– صفحه‌کلاستر تمام دیجیتال ۱۲.۳ اینچی
– سیستم تهویه‌ی مطبوع دوگانه و فیلتر هوای کابین
– دریچه‌ی تهویه برای سرنشینان عقب
– دنده‌ای برقی
– در برقی صندوق عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع
– چراغ‌های روز
– تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت
– تنظیم برقی صندلی شاگرد در ۴ حالت
– کنسول میانی برای ردیف‌های جلو و عقب
– حافظه و ماساژور برای صندلی راننده
– نمایشگر ۱۲.۳ اینچی
– بلوتوث و مسیریاب
– پورت USB و پریز برق در ردیف جلو و عقب
– باز شدن درب صندوق با حسگر پا
– سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ اسپیکر
– کروز کنترل
– قابلیت گرم و سرد شدن صندلی‌های جلو
و بسیاری امکانات دیگر.

نتیجه‌گیری؛ فونیکس تیگو 7 پرو بخریم یا جک K7؟

در پایان مقایسه‌ی تیگو ۷ پرو و جک K7، به طور خلاصه می‌توان گفت: اگر به دنبال خودرویی با ظاهری لوکس، جایگاه اجتماعی بالاتر، فضای داخلی بزرگ‌تر، امکانات رفاهی گوناگون و قدرت موتور نسبتاً خوب هستید، به نظر می‌رسد جک K7 بهتر می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند.

البته باید در نظر داشت که این خودرو به دلیل داشتن سیستم پاشش مستقیم سوخت، به بنزین باکیفیت‌تری نیاز دارد و این حساسیت ممکن است در طولانی‌مدت باعث فرسودگی زودتر خودرو شود. همچنین، قیمت جک K7 در بازار کمی بیشتر از تیگو ۷ پرو است.

علاوه بر این، جعبه دنده دو کلاچه موجود در این خودرو، باعث می‌شود نگهداری از آن در مقایسه با جعبه دنده سی‌وی‌تیِ تیگو ۷ پرو، کمی پیچیده‌تر و پرهزینه‌تر باشد.

از سوی دیگر، برخی از خریداران و صاحبان جک کی‌۷ از عملکرد و قدرت حرکت خودروی خود رضایت کامل ندارند. آن‌ها دلیل این موضوع را هماهنگ نبودن کامل موتور و جعبه دنده با یکدیگر می‌دانند. البته ممکن است این مشکلات به دلیل خطا در نرم‌افزارهای خودرو باشد و امید می‌رود که شرکت سازنده در مدل‌های جدیدتر، این نواقص را برطرف کرده باشد.

اگر در حال حاضر توانایی مالی برای خرید نقدی خودرو را ندارید، می‌توانید از طرح فروش قسطی شرکت آرین لوتوس استفاده کنید. این طرح به ضامن نیاز ندارد و امکان پرداخت با اقساط بلندمدت را برای شما فراهم می‌کند.

در مقایسه با برخی رقبا، فونیکس تیگو ۷ پرو ممکن است امکانات رفاهی کمتری ارائه دهد، اما طراحی بیرونی آن ظاهر جذاب‌تر و ورزشی‌تری دارد. همچنین، هماهنگی پیشرانه و گیربکس در این خودرو به خوبی انجام شده و عملکرد آن روان و کم‌اشکال است.

از نظر استهلاک و فرسودگی قطعات نیز به نظر می‌رسد تیگو ۷ پرو شرایط بهتری دارد و در بلندمدت مشکلات کمتری برای صاحبش ایجاد می‌کند. علاوه بر این، موتور و گیربکس این مدل با چندین محصول دیگر مدیران خودرو مانند آریزو ۶ و آریزو ۵ توربو مشترک است که این موضوع دسترسی به قطعات یدکی را آسان‌تر کرده و دغدغه مالک را کاهش می‌دهد.

برای دریافت کارشناسی خودرو کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن