مقایسه رنو داستر و هایما S7
مقایسه رنو داستر و هایما S7
مقایسه رنو داستر و هایما S7 موضوع این مقاله از سری مقالات مقایسه مجله خودرو آرین لوتوس است که در این مقاله ویژگی های فنی و آپشن های رفاهی این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.
معرفی رنو داستر و هایما S7
در این بخش، به بررسی و مقایسه دو خودروی محبوب، یعنی رنو داستر و هایما اس۷ میپردازیم. ابتدا هر دو خودرو را به طور خلاصه معرفی کرده و سپس ویژگیهای کلیدی آنها را مرور خواهیم کرد.
معرفی رنو داستر
رنو از جمله شرکتهای قدیمی و شناختهشده در بازار خودروی ایران است. این برند برای نخستین بار در سال ۲۰۱۰ از مدل جدید خود به نام رنو داستر پردهبرداری کرد. داستر در دسته خودروهای شاسیبلند قرار دارد و در دو نسخه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به بازار عرضه میشود. این خودرو بر پایهی پلتفرم خودروی لوگان طراحی شده و واردات آن به ایران توسط شرکت نگین خودرو انجام میگیرد. رنو داستر نیز مانند دیگر محصولات رنو، با استقبال خوبی از سوی مشتریان ایرانی مواجه شده است.
معرفی هایما S7
در این بخش، به بررسی خودروی هایما S7 میپردازیم. هایما S7 یک خودروی شاسیبلند است که توسط یک شرکت چینی به نام هایما تولید شده است. ایرانخودرو با همکاری این شرکت، امکان ساخت و مونتاژ این خودرو را در ایران فراهم کرده است. با این حال، این مدل هنوز برای بسیاری از خریداران ناشناخته است و استقبال چندانی از آن در بازار صورت نگرفته است. اما با توجه به افزایش قابل توجه قیمت خودروهای شاسیبلند و تمایل روزافزون مردم به این نوع خودروها، به نظر میرسد هایما S7 بتواند در آینده جایگاه بهتری در بازار ایران پیدا کند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد رنو داستر و هایما S7، پیشنهاد میکنیم این مقالات را نیز مطالعه کنید:
معایب هایما S7
چرا هایما S7 بخریم
مقایسه هایما S7 و جک S5
مقایسه سوزوکی گرند ویتارا و رنو داستر
مقایسه طراحی رنو داستر و هایما S7
طراحی خارجی دو قد بلند شرقی و غربی
مقایسه رنو داستر و هایما S7 را با طراحی خارجی آغاز میکنیم. در طراحی خارجی رنو داستر استفاده از الگوی عضلانی و حجم دهی به اجزای مختلف بدنه کاملاً مشهود است. در نمای جلو قبل از هر چیزی چراغهای پهن داستر که در اطراف جلوپنجره X شکل قرارگرفتهاند، خودنمایی میکنند.
آرم نسبتاً بزرگ شرکت رنو در وسط جلوپنجره که این قسمت از خودرو را تقسیم میکند، نیز از برجستگی خاصی برخوردار است. در نمای کناری خودرو خط خاصی مشاهده نمیشود؛ اما طراحی عضلانی گلگیرهای جلو و عقب حس اقتدار و تسلط این خودروبر جاده را بیشازپیش برجسته میسازد. نمای عقب رنو داستر هم طرحی ساده و بیآلایش دارد. به هر صورت، حالت کمانی درب عقب چهره عضلانی خودرو را حفظ میکند.
اگر همین حالا اینستاگرام آرین لوتوس رو دنبال کنید با کمک مشاوران متخصص آرین لوتوس دیگه هیچ سوال خودرویی بی جواب نمی مونه
پس چی بهتر از اینکه همین حالا اینستاگرام آرین لوتوس رو فالو کنی
View this post on Instagram
مقایسه رنو داستر و هایما S7 ازنظر طراحی خارجی نشان میدهد که در طراحی هایما S7 هم پیچیدگی خاصی وجود ندارد. همان سادگی و بیآلایشی در این خودرو هم رعایت شده، با این تفاوت که در هایما S7 از حجم دهی و طراحی عضلانی داستر خبری نیست. طراحی خودرو کاملاً ساده است که احتمالاً این کار برای حفظ قیمت اقتصادی هایما S7 صورت گرفته است. درمجموع هیچکدام از خودروهای مورد مقایسه در ردیف شاسیبلندهای زیبا قرار نمیگیرند، اما در محصول شرکت رنو دستکم شاهد حجم دهی سپرها و گلگیرهای خودرو هستیم.
مقایسه طراحی داخلی رنو داستر و هایما S7
فضای داخلی رنو داستر
فضای داخلی رنو داستر از طراحی زیبا و امروزی برخوردار است. وقتی داخل ماشین میشوید، حس میکنید سوار یک خودروی جدید و شیک شدهاید. برخلاف بعضی ماشینها، فرمان این خودرو دکمههای زیادی ندارد و ساده و راحت در دست قرار میگیرد. بیشتر کارهای سیستم صوتی و تصویری هم از طریق صفحهنمایش لمسی انجام میشود و به همین دلیل، دکمههای اضافی روی داشبورد به چشم نمیخورند. استفاده از رنگهای متنوع در قسمت میانی داشبورد، به همراه خطوط و سطوح برجسته و فرورفته، جلوهای جذاب و زیبا به کابین خودرو بخشیده است.

در بررسی فضای داخلی خودروهای هایما S7 و رنو داستر، محصول رنو عملکرد بهتری دارد. وقتی به داخل کابین هایما S7 میروید، با طرحهایی آشنا از خودروهای چینی مواجه میشوید. البته استفاده از دو رنگ در طراحی داشبورد، جلوهی زیباتری به آن بخشیده است. قرارگیری دریچههای هوا در دو سوی صفحهنمایش مرکزی، حالتی تا حدودی خشک به فضای داخلی داده است. به طور کلی، در طراحی این خودرو و مواد به کار رفته در آن، سادگی و صرفهاقتصادی در نظر گرفته شده است. با این حال، هایما S7 فضای راحتی برای سرنشینان فراهم میکند. همچنین صندوق عقب آن گنجایش مناسبی دارد و قابلیت جمع شدن صندلیهای عقب، این امکان را به شما میدهد که در صورت نیاز به فضای بیشتر، مشکل کمجایی را برطرف کنید.
مقایسه فنی رنو داستر و هایما S7
مقایسه فنی خودروهای رنو داستر و هایما S7
هیچیک از این دو خودرو در گروه شاسیبلندهای اسپرت و سریع قرار نمیگیرند. موتورهای آنها قدرت بسیار بالایی ندارند. با این حال، وقتی این دو خودرو از نظر فنی مقایسه میشوند، رنو داستر عملکرد بهتری دارد. البته این برتری خیلی زیاد نیست، اما رنو داستر سوخت کمتری مصرف میکند، در شتاب گرفتن بهتر عمل میکند و به سرعت بیشتری میرسد.
به جدول زیر توجه کنید:
| مدل خودرو | رنو داستر | هایما s7 |
| پیشرانه | 4 سیلندر 16 سوپاپه خطی مستقیم | 4 سیلندر 16 سوپاپه خطی مستقیم |
| حجم موتور | 2000 سیسی | 1995 سیسی |
| حداکثر قدرت | 135 اسب بخار | 148 اسب بخار |
| حداکثر گشتاور | 195 نیوتن متر | 180 نیوتن متر |
| گیربکس | 4 سرعته خودکار تیپ ترونیک | 5 سرعته خودکار |
| مصرف سوخت (ترکیبی) | 2/8 لیتر در هر 100 کیلومتر | 8/8 لیتر در هر 100 کیلومتر |
| شتاب صفرتا 100 | 4/10 ثانیه | – |
| حداکثر سرعت | 178 کیلومتر در ساعت | 165 کیلومتر در ساعت |
مقایسه آپشنها و امکانات رفاهی
مقایسه امکانات و ویژگیهای رفاهی رنو داستر و هایما S7
وقتی امکانات رفاهی رنو داستر و هایما S7 را با هم مقایسه میکنیم، میبینیم که تفاوت چشمگیری بین این دو خودرو وجود ندارد. البته هیچکدام از این دو خودرو با خودروهای شاسیبلند درجه یک بازار برابری نمیکنند، اما هر دو دارای امکانات نسبتاً خوبی هستند و میتوانند رضایت مشتریان خود را جلب کنند. با این حال، هایما S7 در برخی بخشها مانند سیستم صوتی و تصویری، آینهها و برخی قابلیتهای صندلیها، از رنو داستر جلوتر است.
| تجهیزات | رنو داستر | هایما s7 |
| چراغ | سیستم روشنایی در روز، مه شکنهای جلو، چراغترمز سوم، مه شکنهای عقب | چراغهای جلو هالوژنی، سیستم روشنایی در روز، تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو، مه شکنهای جلو و عقب |
| سیستمهای مولتیمدیا | ورودیهای USB، بلوتوث، قابلیت پخش MP3 | ورودیهای SD، AUX، USB، همراه با GPD، قابلیت پخش CD، 4 بلندگو، 2 تیوتر |
| صفحهنمایش | 7 اینچی لمسی | 7 اینچی لمسی |
| رینگها | 16 اینچی آلیاژی | 16 اینچی آلومینیومی |
| آینه | آینههای جانبی برقی | آینه وسط ضد نور، باقابلیت نمایش میزان باد لاستیک، آینههای جانبی تاشو و دارای گرمکن |
| تهویه مطبوع | تهویه هوای دستی | تهویه هوای خودکار |
| صندلی | تنظیم دستی صندلی راننده و سرنشین جلو، صندلیهای عقب تاشو | تنظیم صندلی راننده در 8 حالت، صندلیهای جلو دارای گرمکن |
| شیشه | بالابرهای برقی شیشههای جلو و عقب | بالابرهای برقی شیشههای جلو و عقب |
| سیستمهای هشداردهنده | سیستم ضد سرقت، سیستم هشدار باز بودن کمربند ایمنی، سنسور دندهعقب | سیستم ضد سرقت، سنسور دندهعقب، دوربین دید عقب |
| سایر امکانات | سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کنترل باد لاستیکها، کروز کنترل، محدودکننده سرعت | قفل مرکزی، ورود به خودرو بدون کلید، سانروف، سیستم کنترل باد لاستیکها، کروز کنترل، خاموش و روشن شدن در ترافیک |
مقایسه ایمنی
امنیت رنو داستر
مدل اول رنو داستر که در سال ۲۰۱۱ به بازار آمد و به ایران نیز وارد شد، در آزمونهای ایمنی و شبیهسازی تصادف نتایج چندان مطلوبی نداشت. این خودرو تنها توانست ۳ ستاره از مؤسسه معتبر ایمنی یورو انکپ دریافت کند که امتیاز بالایی محسوب نمیشود. با این حال، وقتی ایمنی رنو داستر را با هایمت S7 مقایسه کنیم، داستر عملکرد بهتری دارد.
خودروهای ساخت چین معمولاً در آزمونهای مؤسسات بینالمللی معتبر شرکت نمیکنند. هایما S7 تنها توسط سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران آزمایش شده و موفق به کسب ۳ ستاره از این مرکز شده است. بنابراین با مقایسه این دو خودرو، میتوان گفت رنو داستر امنیت و آسایش بیشتری برای سرنشینان خود فراهم میکند.
| تجهیزات ایمنی و حفاظتی | رنو داستر | هایما S7 |
| کیسه هوا | کیسه هواهای راننده، سرنشین جلو | کیسه هواهای راننده، سرنشین جلو و جانبی |
| سیستم ترمز | ترمزهای جلو دیسکی خنک شونده، ترمزهای عقب کاسهای، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع نیروی الکترونیکی ترمز | ترمزهای جلو دیسکی خنک شونده، ترمزهای عقب دیسکی، سیستم ترمز ضد قفل |
تجربه رانندگی با رنو داستر و هایما S7
تجربه رانندگی با رنو داستر و هایما اس۷
وقتی پشت فرمان رنو داستر مینشینید، حس میکنید کنترل کامل جاده در دستان شماست. این حس تا حد زیادی به طراحی خاص جلوی خودرو و فرم گلگیرهای آن برمیگردد. به همین خاطر، هنگام رانندگی با این خودرو آرامش نسبتاً خوبی دارید. رنو داستر هرچند یک خودروی اسپرت شناخته نمیشود، اما در گروه خودروهای اقتصادی قرار دارد و میتواند در مدت ۱۰.۴ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این عدد در کلاس خود قابل قبول است و برای خانوادههای ایرانی مناسب به نظر میرسد. همچنین، این خودرو در مسیرهای کوهستانی نیز عملکرد خوبی از خود نشان میدهد.
حالا نوبت بررسی تجربه رانندگی با هایما اس۷ است. رانندگی با این خودرو نیز میتواند برای شما لذتبخش باشد. سیستم تعلیق نرم این خودرو، باعث شده تا در سرعتهای بالا و هنگام پیچها، عملکرد بهتری داشته باشد. البته نباید توقع داشته باشید که مانند خودروهای اسیووی مشهور دنیا، از نظر سرعت، ایمنی و آرامش در یک سطح باشد. اما با توجه به شرایط جادهها و آزادراههای ایران، رسیدن به سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت با این خودرو، تجربهای رضایتبخش خواهد بود. هایما اس۷ با جادهها و خیابانهای ما سازگاری خوبی دارد.
تحلیل شرایط بازار
بررسی وضعیت بازار خودروهای رنو داستر و هایما S7
این روزها، بازار خرید و فروش خودرو در کشور بسیار شلوغ و نامنظم شده است. رشد قیمت دلار و دیگر ارزها باعث شده تا قیمت خودروها نیز به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. به همین خاطر، پیشبینی وضعیت آینده بازار خودرو کار سادهای نیست.
تا همین چند وقت پیش، هر دو مدل رنو داستر و هایما S7 با قیمتهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان در دسترس بودند؛ اما در شرایط فعلی، هر دوی این خودروها با قیمتهایی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان معامله میشوند.
جمعبندی
تصویر جذابی از رنو داستر
در نهایت، پس از مقایسه رنو داستر و هایما S7، باید بگوییم که رشد بسیار زیاد قیمتها، توان مالی بیشتر مردم بهویژه قشر متوسط را کم کرده و به همین خاطر، انتخابهای پیش روی خانوادههای ایرانی در ماههای اخیر محدودتر شده است. کسانی که به دنبال خودروهای شاسیبلند میگردند و بودجه زیادی برای خرید ندارند، میتوانند این دو خودرو را در فهرست گزینههای خود قرار دهند. اگر قصد دارید بین رنو داستر و هایما S7 یکی را انتخاب کنید، ما رنو داستر را به شما پیشنهاد میکنیم. این خودرو از نظر طراحی بیرونی و داخلی، ایمنی و عملکرد موتور، در وضعیت بهتری نسبت به هایما S7 قرار دارد.
اگر میخواهید یک کراس اوور یا شاسیبلند بخرید، مطالعه مطالب زیر به شما برای انتخاب بهترین گزینه کمک خواهد کرد:
چرا هایما S7 نخریم
مقایسه سانگ یانگ تیوولی و هایما S5
مقایسه هایما S5 و هاوال H2
مقایسه هایما S7 توربو و جک S5 اتوماتیک
با رنو کپچر و مشخصات آن آشنا شوید






























