مقایسه میتسوبیشی لنسر و مزدا 3 جدید

در این نوشته از مجموعه مقایسه‌های مجله آرین لوتوس، به سراغ دو خودروی محبوب رفته‌ایم: میتسوبیشی لنسر و مزدا ۳ نسل جدید. هدف ما در این بررسی، مقایسه‌ی ویژگی‌های فنی و امکانات رفاهی این دو خودرو در کنار یکدیگر است.

میتسوبیشی لنسر یک خودروی کامپکت است که تولید آن از سال ۱۹۷۳ توسط شرکت ژاپنی میتسوبیشی آغاز شد. این خودرو در بازارهای مختلف جهانی با نام‌های گوناگونی شناخته شده است؛ نام‌هایی مانند کُلت لنسر، داج پلیموث لنسر، کرایسلر والیانت لنسر، کرایسلر لنسر، ایگل سامیت و میتسوبیشی میراژ. از سال ۲۰۰۷ نیز در ژاپن با نام میتسوبیشی گالانت فورتیس به فروش می‌رسد.

بر اساس آمار، از آغاز تولید در سال ۱۹۷۳ تا سال ۲۰۰۸، بیش از ۶ میلیون دستگاه از انواع مدل‌های میتسوبیشی لنسر در سراسر جهان به فروش رفته است. میتسوبیشی در نهایت پس از عرضه ۱۰ نسل از این خودرو، تولید آن را در آگوست ۲۰۱۷ متوقف کرد (به جز در کشور تایوان و برخی مناطق چین). مدل سال ۲۰۱۶ میتسوبیشی لنسر در سال‌های اخیر به بازار ایران وارد شده و در دسترس خریداران قرار گرفته است.

مقایسه میتسوبیشی لنسر و مزدا 3 جدید

jQuery(document).ready(function() {
});

.shortcode_wrapper_new {
margin-top: 10px;
margin-bottom: 10px;
overflow: hidden;
max-width: 700px;
width: 100%;
display: block;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
}

.shortcode_wrapper_new img {
overflow: hidden;
max-width: 100%;
width: 100%;
display: block;
}

div#hm_hot_wrapper * {
color: #262c9c;
font-size: 17px;
}

div#hm_hot_wrapper {
background-color: #ffd739;
padding: 20px 10px;
border-radius: 16px;
margin-bottom: 10px;
border-left: 3px solid #ef2f00;
border-right: 3px solid #ef2f00;
text-align: center;
display: flex;
justify-content: center;
flex-wrap: wrap;
}

مزدا ۳ یک خودروی کوچک و جمع‌وجور است که در سال ۲۰۰۳ به عنوان مدل سال ۲۰۰۴ توسط شرکت مزدا معرفی شد. این خودرو جایگزین مدل قبلی مزدا فامیلیا (که با نام‌های مزدا ۳۲۳ و مزدا پروتژ نیز شناخته می‌شد) در بازار ژاپن گردید. در خودروی ژاپنی به این مدل، مزدا اکسلا گفته می‌شود. نام اکسلا از ترکیب دو کلمه انگلیسی گرفته شده: accelerate به معنی «سریع و پرشتاب» و excellent به معنی «عالی و ممتاز».

شرکت مزدا تا سال ۲۰۱۸ سه نسل مختلف از مزدا ۳ را تولید کرده بود و در جشنواره خودروی لس‌آنجلس در سال ۲۰۱۸ نیز از نسل چهارم این خودرو پرده‌برداری کرد.

در ژانویه سال ۲۰۱۹، مزدا ۳ با فروش بیش از ۶ میلیون دستگاه در سراسر جهان، به پرفروش‌ترین خودروی تاریخ شرکت مزدا تبدیل شد. در ایران، نسل اول و دوم مزدا ۳ (که تولید آن‌ها در اواسط سال ۲۰۱۳ متوقف شد و نسل سوم جای آن را گرفت) توسط گروه خودروسازی بهمن مونتاژ شده و با نام مزدا ۳ نیو در دو مدل سدان و هاچ‌بک به فروش می‌رسد.

مقایسه طراحی میتسوبیشی لنسر و مزدا 3 نیو

طراحی خارجی

بیایید مقایسه این دو خودرو را با نگاه کردن به طراحی بیرونی شروع کنیم. میتسوبیشی لنسر از چراغ‌های جلوی کرومی بهره می‌برد که به سیستم AFS مجهز هستند. این سیستم می‌تواند نور چراغ‌ها را با توجه به شرایط تنظیم کند. این چراغ‌ها با فاصله‌ای کم در دو طرف پنجره مشبک زیر کاپوت قرار گرفته‌اند.

سیستم AFS یا همان تنظیم خودکار روشنایی چگونه کار می‌کند؟ مثلاً در شب، وقتی در جاده‌های تاریک رانندگی می‌کنید و به یک پیچ می‌رسید، چراغ‌ها به سمتی که فرمان را می‌چرخانید متمایل می‌شوند. این کار باعث می‌شود نور به طور مستقیم به سمت پیچ بتابد و دید بهتری داشته باشید.

در قسمت پایین سپر، در دو سمت پلاک، چراغ‌های کوچک LED برای روشنایی در روز و همچنین چراغ‌های مه‌شکن قرار داده شده‌اند. طراحان سعی کرده‌اند با این چیدمان چراغ‌ها و طراحی جلوی خودرو، به آن ظاهری جذاب و گیرا ببخشند.

مقایسه میتسوبیشی لنسر و مزدا 3 جدید

در دو طرف بدنه میتسوبیشی لنسر، نزدیک دستگیره‌های در، یک خط برجسته و افقی دیده می‌شود که به خودرو ظاهری ورزشی می‌دهد. همچنین، یک اسپویلر نسبتاً بزرگ روی درب صندوق عقب نصب شده که شبیه باله‌های هواپیماست و همین موضوع به اسپورت شدن طراحی خودرو کمک می‌کند. علاوه بر این، چراغ دنده عقب و یکی از چراغ‌های ترمز در دو طرف در صندوق عقب قرار گرفته‌اند.

اما در مقابل، چراغ‌های جلوی مزدا ۳ جدید که از نوع LED بوده و دارای چراغ روز هستند، به شکل قطره‌های اشک طراحی شده‌اند. درست زیر این چراغ‌ها، یک گلگیر مشبک جلو قرار دارد. این طراحی باعث می‌شود کاپوت جلوی مزدا ۳ در مقایسه با میتسوبیشی لنسر، بزرگتر به نظر برسد. چراغ‌های مه‌شکن نیز در پایین‌ترین قسمت جلو و در دو طرف گلگیر مشبک جای گرفته‌اند.

مزدا 3 نیو

در مدل مزدا ۳ جدید، برخلاف میتسوبیشی لنسر، نوار تزئینی روی بدنه در قسمت پایین درها و نزدیک به زمین قرار گرفته و اسپویلر روی صندوق عقب دیده نمی‌شود. در عوض، در بخش پشت و گل‌گیرها برآمدگی‌ها و انحناهای متعددی به چشم می‌خورد. شرکت مزدا این سبک طراحی را با نام KODO یا «روحِ حرکت» معرفی کرده و ادعا می‌کند طراحان این خودرو مدت‌های طولانی به مطالعهٔ حرکت و جنبش در طبیعت و جانوران پرداخته‌اند. این انحناها با هدف انتقال حس حرکت، به ویژه در سرعت‌های بالا، طراحی شده‌اند. چراغ‌های عقب نیز حالتی شبیه به قطرهٔ اشک دارند و چراغ دنده عقب روی درب صندوق نصب شده است.

طراحی داخلی

وقتی صحبت از طراحی داخلی میتسوبیشی لنسر و مزدا ۳ می‌شود، شرکت میتسوبیشی ادعا می‌کند فضای داخلی لنسر آن قدر راحت و آشناست که انگار روی صندلی راحتی خانه خودتان نشسته‌اید. به طور کلی، فضای کابین این خودرو نسبتاً بزرگ و دلباز طراحی شده است. در بخش راننده، صفحه‌ای شامل نمایشگر سرعت، دورموتور، کیلومترشمار و نشانگر میزان بنزین دیده می‌شود که فرم برجسته بالای آن، حال و هوایی شبیه به چشمیِ دوربین عکاسی ایجاد کرده است.

کابین میتسوبیشی لنسر

پنل داخلی خودروی مزدا ۳ جدید، طراحی ساده‌تر و خطوط صاف‌تری دارد. فرمان در میتسوبیشی لنسر از جنس چرم است و دکمه‌های کنترل صوتی روی آن قرار گرفته‌اند. همچنین پدالهای تعویض دنده در پشت فرمان دیده می‌شود. با این طراحی، راننده برای تغییر آهنگ یا تعویض دنده لازم نیست چشم از جاده بردارد.

در هر دو خودرو، بخش مرکزی پنل جلو، میزبان سیستم صوتی با قابلیت پخش DVD و درگاه USB است و یک صفحه‌نمایش برای تنظیمات خودرو در نظر گرفته شده است. در میتسوبیشی لنسر، صفحه‌نمایش درون یک قاب قرار دارد و دریچه‌های هوا در دو سمت آن دیده می‌شوند. اما در مزدا ۳ جدید، این دریچه‌ها در زیر صفحه‌نمایش قرار گرفته‌اند و خود صفحه‌نمایش، بالاتر و نزدیک به شیشه جلو نصب شده است. این چیدمان به راننده کمک می‌کند تا هنگام کار با صفحه‌نمایش، تمرکز خود را بر جاده حفظ کند و امنیت بیشتری داشته باشد.

کابین مزدا 3

طراحی کابین و پانل جلوی خودروی مزدا ۳ جدید، در مقایسه با میتسوبیشی لنسر، ظاهر زیباتر و امروزی‌تری دارد و به طور کلی فضای داخلی آن برای قشر جوان جذاب‌تر است.

هر دو خودرو در قسمت عقب، صندلی‌هایی برای سه سرنشین در نظر گرفته‌اند که هر کدام دارای پشتی‌های جداگانه با محافظ سر هستند. با این تفاوت که صندلی وسط در مزدا ۳ جدید، فضای کمی بیشتری نسبت به لنسر ارائه می‌دهد.

یک قابلیت مشترک در هر دو مدل، امکان جمع کردن صندلی‌های عقب است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد در مواقع لازم، فضای بیشتری برای بار خود در صندوق عقب ایجاد کنید.

مقایسه فنی

موتور مزدا 3 نیو

وقت آن رسیده که به طور فنی میتسوبیشی لنسر و مزدا ۳ جدید را با هم مقایسه کنیم. یکی از نقاط ضعف میتسوبیشی لنسرهایی که در بازار ایران موجود است، مربوط به جعبه دنده آنها می‌شود. این خودروها از جعبه دنده‌های CVT استفاده می‌کنند که به سیستم انتقال قدرت متغیر مجهز هستند.

گیربکس‌های CVT طوری طراحی شده‌اند که با تغییر دور موتور، نسبت دنده را به صورت پیوسته تغییر می‌دهند و در انتخاب نسبت دنده محدودیتی ندارند. این ویژگی باعث می‌شود هنگام تعویض دنده، تکان شدیدی احساس نشود و دور موتور هم به صورت ناگهانی بالا و پایین نرود که البته یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود. اما همین روش انتقال قدرت در جعبه دنده‌های CVT، باعث می‌شود خودرو نتواند به سرعت شتاب بگیرد و در نتیجه زمان صفر تا صد آن افزایش پیدا کند؛ به طوری که در میتسوبیشی لنسر این زمان به عدد نسبتاً بالای ۱۱ ثانیه می‌رسد. در مقابل، زمان صفر تا صد مزدا ۳ نیو وضعیت بهتری دارد.

به طور کلی، هر دو خودرو از موتورهای قوی و قابل قبولی بهره می‌برند. اما مزدا ۳ نیو برای کسانی که به رانندگی سریع و پرشتاب علاقه دارند، گزینه مناسب‌تری است. در مقابل، رانندگی با میتسوبیشی لنسر نرم‌تر و آرام‌تر است و برای استفاده در شهر و ترددهای روزمره مناسب‌تر به نظر می‌رسد. برای دیدن جزئیات فنی کامل این دو خودرو، می‌توانید به جدول زیر مراجعه کنید.

مدل خودرو

میتسوبیشی لنسر

(موجود در ایران)

مزدا نیو (موجود در ایران)

پیشرانه

1.8 لیتری چهار سیلندر

2 لیتری چهار سیلندر

حجم موتور (سی سی)

1800

2000

حداکثر قدرت (اسب بخار دور در دقیقه)

140 / 6000

148 / 6500

حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر دور در دقیقه)

176 / 4000

187 / 4000

گیربکس

اتوماتیک، CVT

اتوماتیک– تیپ تیرونیک 5 دنده

مصرف سوخت (ترکیبی) (لیتر در 100 کیلومتر)

6.5

6.4

شتاب صفر تا 100 (ثانیه)

11

9.5

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

195

210

مقایسه آپشن و امکانات رفاهی

یکی از برتری‌های میتسوبیشی لنسر نسبت به مزدا ۳ نیو، سیستم صوتی قوی آن است که توسط شرکت آمریکایی راکفورد فوسگیت ساخته شده. این سیستم با اتصال به ۶ بلندگو (شامل ۴ اسپیکر و ۲ توییتر که برای پخش موسیقی با صدای بلند طراحی شده‌اند)، امکان شنیدن موسیقی با کیفیت بالا و صدای رسا را برای سرنشینان خودرو فراهم می‌کند.

همچنین سیستم AFS در چراغ‌های جلوی میتسوبیشی لنسر — که پیشتر نحوه عملکرد آن شرح داده شد — نقطه قوت دیگری در مقایسه با مزدا ۳ نیو محسوب می‌شود. در مقابل، مزدا ۳ نیو دارای صفحه نمایش بزرگ‌تری است که استفاده از آن را برای راننده آسان‌تر می‌کند.

در نهایت، به طور کلی می‌توان گفت میتسوبیشی لنسر از نظر امکانات و آپشن‌ها، خودرویی جوان‌پسندتر نسبت به مزدا ۳ نیو است.

تجهیزات

میتسوبیشی لنسر

مزدا نیو

چراغ

چراغ‌های جلو مجهز به سیستم AFS، چراغ مخصوص دید در روز از نوع LED، مه‌شکن

چراغ‌های جلو و عقب LED، مه‌شکن، چراغ مخصوص دید در روز

سیستمهای مولتی مدیا

ضبط با قابلیت پخش CD و MP3، اسپیکر(4 اسپیکر و توییتر)، پورت USB، بلوتوث، سیستم صوتی Rockford Fosgate

ضبط با قابلیت پخش CD و MPو قابلیت اتصال گوشی موبایل، اسپیکر، بلوتوث، پورت USB

صفحه نمایش

6.4 اینچی تاچ اسکرین

اینچی تاچ اسکرین

رینگ‌ها

205 / 60R16

205 / 55R16

آینه

برقی، آینه جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع

برقی، تاشو، مجهز به گرمکن

تهویه مطبوع

اتوماتیک

اتوماتیک

صندلی

صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی‌های عقب با پیکربندی 60:40 با قابلیت تنظیم ارتفاع و تاشو

صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن، صندلی راننده چهار جهته برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی‌های عقب تاشو

شیشه

پنجره‌های جلو و عقب با قابلیت گرم شدن، شیشۀ جلو روکش‌دار و مجهز به سنسور اتوماتیک باران، شیشۀ عقب مجهز به مه‌زدا

شیشه‌های جلو و عقب برقی، شیشۀ جلو مجهز به سنسور باران و گرمکن

سیستم های هشدار دهنده

دوربین مشاهده فضای عقب، نمایشگر میزان مصرف سوخت، سنسور پارک جلو و عقب

نمایشگر میزان مصرف سوخت، دوربین مشاهده فضای عقب، سیستم هشدار دهندۀ وضعیت ترافیک در اطراف خودرو

سایر امکانات

اسپویلر بر روی صندوق عقب، کروز کنترل، فرمان با قابلیت تنظیم ارتفاع و دکمه‌های کنترل سیستم صوتی بر روی آن، سانروف، قفل مرکزی

قفل مرکزی، استارت دکمه‌ای و هوشمند، نشانگر دمای داخل کابین، کامپیوتر سفری، سانروف

مقایسه ایمنی و قابلیت اطمینان

مقایسه ایمنی و قابلیت اطمینان

مدل ۲۰۱۳ مزدا ۳ نیو که در ایران هم عرضه شده، از نظر تجهیزات ایمنی تقریباً کامل است و موفق شده ۵ ستاره ایمنی از سازمان اروپایی Euro NCAP دریافت کند.
بر اساس نتایج، این خودرو در محافظت از سرنشینان بزرگسال امتیاز ۹۳٪، در بخش کودکان ۸۶٪، در ایمنی عابران پیاده ۶۵٪ و در بخش تجهیزات کمکی ایمنی ۸۱٪ کسب کرده است.
همچنین مزدا ۳ نیو به سیستم کنترل کشش مجهز است که در جاده‌های لیز و برفی به راننده کمک می‌کند تا کنترل خودرو را راحت‌تر در دست بگیرد و از لغزش چرخ‌ها جلوگیری کند.

میتسوبیشی لنسر هم توانسته ۵ ستاره ایمنی از Euro NCAP بگیرد.
امتیازهای این خودرو به این شرح است:
محافظت از بزرگسالان ۸۱٪، محافظت از کودکان ۸۰٪، ایمنی عابران پیاده ۳۴٪ و تجهیزات کمکی ایمنی ۷۱٪.
همان‌طور که می‌بینید، امتیازهای لنسر در تمام بخش‌ها پایین‌تر از مزدا ۳ نیو است.
با این حال، از نظر ایمنی در سطح قابل قبولی قرار دارد و شاید بهتر باشد بگوییم مزدا ۳ نیو خودروی بسیار امن‌تری است.
علاوه بر این، در طراحی بدنه و شاسی میتسوبیشی لنسر از سیستم RISE استفاده شده که در تصادف‌های شدید، انرژی کمتری به سرنشینان منتقل می‌کند و از حرکت ناگهانی و پرتاب شدن آن‌ها به سمت جلو جلوگیری می‌کند.

تجهیزات

میتسوبیشی لنسر

مزدا نیو

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

سیستم RISE در طراحی بدنه، مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک (AWD)

سیستم کنترل پایداری داینامیک (DSC)، ترمزهای ضدقفل، سیستم کنترل کشش

کیسه هوا

عدد کیسه هوا (اصلی و جانبی)مخصوص راننده و سرنشین جلو

عدد کیسه هوا (اصلی و جانبیمخصوص راننده و سرنشینان

سیستم ترمز

ترمز ABS مجهز به سیستم EBD، سیستم ESP

سیستم ESP، ترمز ABS، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، سیستم توزیع نیروی ترمز اضطراری

مقایسه تجربه رانندگی

مقایسه تجربه رانندگی

هر دو خودرو از یک موتور چهار سیلندر معمولی استفاده می‌کنند که قدرت کافی برای رانندگی روزمره دارند. اما همانطور که قبلاً هم گفتیم، رانندگی با میتسوبیشی لنسر به خاطر جعبه دنده CVT که دارد، نرم‌تر و آرام‌تر از مزدا 3 نیو است. این نرمی باعث می‌شود برای سفرهای طولانی و رانندگی زیاد بسیار مناسب باشد و راننده تا مدت‌ها احساس خستگی نکند. علاوه بر این، فضای داخلی خودرو نسبتاً بزرگ است و صندلی‌ها هم طوری طراحی شده‌اند که مسافران عقب می‌توانند به راحتی منظره بیرون را ببینند.

مقایسه تجربه رانندگی

سیستم صدای قوی میتسوبیشی لنسر، تجربه رانندگی با این خودرو را لذت‌بخش می‌کند. از طرف دیگر، مزدا ۳ نیو شتاب بیشتری دارد و برای کسانی که به سرعت و شتاب اهمیت می‌دهند، گزینه جذاب‌تری به شمار می‌آید. همچنین، به لطف سیستم ترمز و امکانات ایمنی پیشرفته‌ای که دارد، کنترل خودرو به ویژه در جاده‌های لغزنده، آسان‌تر و امن‌تر است. مصرف سوخت هر دو خودرو تقریباً در یک سطح است؛ اما این ویژگی برای مزدا ۳ نیو یک امتیاز مهم محسوب می‌شود، چون هم شتاب بیشتری دارد و هم امکان رسیدن به سرعت‌های بالاتر را فراهم می‌کند. برای دریافت کارشناسی سیار خودرو از آرین لوتوس کلیک کنید.

شرایط بازار و میزان فروش

مقایسه میتسوبیشی لنسر و مزدا 3 جدید

در بازار ایران، قیمت خودروی میتسوبیشی لنسر با موتور ۱.۸ لیتری و گیربکس اتوماتیک، ۳۵۰ میلیون تومان است. همچنین، قیمت مزدا ۳ نیو مدل صندوق‌دار با موتور ۲ لیتری و تیپ ۴، حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعلام شده است (این قیمت‌ها مربوط به تاریخ ۵ اسفند ماه سال ۱۳۹۷ می‌باشد).

در مقایسه، خودروی مزدا ۳ نیو در بازار اروپا از محبوبیت و فروش بسیار بیشتری نسبت به میتسوبیشی لنسر برخوردار بوده است. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۸ تعداد ۳۸,۵۱۴ دستگاه از مزدا ۳ نیو در اروپا فروخته شد. این در حالی است که در همین سال، تنها ۶۷۶ دستگاه میتسوبیشی لنسر در اروپا به فروش رسید. جالب توجه است که در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۸، فقط ۲۲ دستگاه از مدل لنسر فروش داشته است.

علاوه بر این، آمار فروش در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل از آن نیز کاهش را نشان می‌دهد. فروش مزدا ۳ نیو در این سال، ۱۲ درصد کمتر از سال ۲۰۱۷ بود. اما این کاهش برای میتسوبیشی لنسر بسیار شدیدتر و معادل ۶۲ درصد بود. با نگاه به این ارقام، می‌توان سال ۲۰۱۸ را یک سال کم‌فروش و ناموفق برای میتسوبیشی لنسر در نظر گرفت.

بیشترین فروش مزدا ۳ نیو در ده سال گذشته، مربوط به سال ۲۰۱۵ است که در آن ۴۹,۷۶۶ دستگاه از این خودرو به فروش رفت. از سوی دیگر، پرفروش‌ترین سال میتسوبیشی لنسر در همین بازه ده ساله، سال ۲۰۰۹ بود که در آن ۲۴,۱۱۷ دستگاه فروش داشت. در نهایت، با بررسی نمودار فروش میتسوبیشی لنسر، می‌توان کاهش چشمگیر و قابل توجه فروش این خودرو در سال‌های اخیر در بازار اروپا را به وضوح مشاهده کرد.

مقایسه میتسوبیشی لنسر و مزدا 3 جدید

وقتی صحبت از خدمات پس از فروش این دو خودرو در ایران می‌شود، مزدا ۳ نیو ممکن است شرایط بهتری داشته باشد، چون در داخل ایران و توسط گروه بهمن مونتاژ می‌شود. این موضوع می‌تواند دسترسی به خدمات و تعویض قطعات را آسان‌تر کند.
اما باید در نظر داشت که بازار خودرو در ایران، به‌ویژه در سه ماه آخر سال ۱۳۹۷، وضعیت بی‌ثبات و نامنظمی داشت. همچنین نوسانات قیمت ارز باعث شده که تهیه بسیاری از قطعات — که برای هر دو خودرو وارداتی هستند — با مشکل روبه‌رو شود. در نتیجه، ممکن است پس از خرید هر کدام از این خودروها، خدمات پس از فروش چندان رضایت‌بخش نباشد.

جمع‌بندی

وقت انتخاب فرا رسیده و شما باید بین میتسوبیشی لنسر و مزدا ۳ نیو یکی را برگزینید! اگر به دنبال رانندگی آرام و بی‌دردسر هستید، میتسوبیشی لنسر گزینه مناسبی برای شماست. اما اگر عاشق سرعت و شتاب هستید، بهتر است مزدا ۳ نیو را انتخاب کنید.
نکته مهم دیگر، ایمنی بالای مزدا ۳ نیو است که نمی‌توان از آن گذشت. در واقع، امکانات ایمنی و سیستم ترمز مزدا ۳ نیو به طور محسوسی از میتسوبیشی لنسر بهتر است. بنابراین اگر رانندگی سریع و ایمن برای شما اولویت دارد، مزدا ۳ نیو را انتخاب کنید.
از سوی دیگر، اگر هنگام رانندگی عادت به گوش دادن به موسیقی دارید، سیستم صوتی قوی‌تر میتسوبیشی لنسر در مقایسه با مزدا ۳ نیو رضایت بیشتری برای شما به ارمغان خواهد آورد.

مقایسه میتسوبیشی لنسر و مزدا 3 جدید

میتسوبیشی لنسر فضای داخلی بزرگ‌تر و راحت‌تری دارد و برای رانندگی در کنار خانواده گزینه مناسب‌تری نسبت به مزدا ۳ جدید محسوب می‌شود. از نظر قیمت، مزدا ۳ نیو در بازار ایران هزینه کم‌تری دارد و اگر به دنبال خودرویی در محدوده ۳۰۰ میلیون تومان هستید، این مدل می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. همچنین باید بدانید که فروش میتسوبیشی لنسر در اروپا روند کاهشی داشته و اگر خودروی پرفروش‌تر را ترجیح می‌دهید، بهتر است مزدا ۳ نیو را انتخاب کنید. در شرایط کنونی بازار خودرو ایران، نباید انتظار خدمات پس از فروش مطلوب به‌ویژه برای خودروهای وارداتی داشت. تنها برتری مزدا ۳ جدید در بخش خدمات پس از فروش، مونتاژ داخلی آن است؛ با این حال توصیه می‌شود چندان امیدوار به تعویض آسان و بدون مشکل قطعات در نمایندگی‌های مربوطه نباشید! برای اطلاع از قیمت مزدا ۳ جدید کلیک کنید.

مطالعه مقالات مرتبط زیر را از دست ندهید:
راهنمای خرید مزدا ۳ دست دوم
با مزدا۳ جدید و تفاوت‌های آن با مزدا ۳ بیشتر آشنا شوید
چرا میتسوبیشی لنسر بخریم
مقایسه مزدا ۳ جدید و سراتو سایپا
معرفی نسل‌های میتسوبیشی لنسر
مقایسه مزدا ۳ و ماکسیما
مقایسه میتسوبیشی لنسر و تویوتا کرولا
مقایسه هیوندای النترا و مزدا ۳ جدید، شرقی‌ها در برابر هم
۵ دلیل برای اینکه مزدا۳ جدید بخریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن