مقایسه پژو 2008 و نیسان جوک
juke
در این نوشته از مجموعه مقایسههای مجله آرین لوتوس، میخواهیم دو خودروی پرطرفدار و جوانپسند را بررسی کنیم. با ما همراه باشید تا پژو ۲۰۰۸ و نیسان جوک را با هم مقایسه کنیم و ویژگیهای فنی و امکانات رفاهی آنها را با نگاهی تازه بررسی کنیم.
در این بخش به مقایسه پژو ۲۰۰۸ و نیسان جوک میپردازیم. نیسان جوک در گروه خودروهای شاسیبلند کوچک (معروف به مینی اسپرت) قرار دارد که شرکت ژاپنی نیسان آن را در سال ۲۰۱۰ طراحی و تولید کرد.
اولین نمایش این خودرو در ماه مارس ۲۰۱۰ در نمایشگاه خودروی ژنو در سوئیس انجام شد. سپس در پایان همان سال، در نمایشگاه بینالمللی خودروی نیویورک، مدل ۲۰۱۱ آن برای بازار آمریکای شمالی معرفی شد.
با این حال، این مدل از نیسان دیرتر و در سال ۱۳۹۵ به بازار ایران آمد و خیلی زود به ویژه بین جوانان، به یک خودروی محبوب تبدیل شد.
|
مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید تعویض پلاک خودرو راهنمای خرید دست دوم استعلام خلافی خودرو |
واژه «جوک» در نام این خودرو به معنی «رقص» است و اشاره به توانایی این ماشین در تغییر جهتهای سریع، پشت سر هم و نمایشی دارد.
پژو ۲۰۰۸ نیز مانند نیسان جوک در گروه خودروهای شاسیبلند کوچک (کراس اوور) قرار میگیرد. این مدل در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت فرانسوی پژو طراحی و به تولید رسید. این خودرو برای این ساخته شد تا جایگزین مدل پژو ۲۰۷ اسدبلیو شود. اما چون پژو قصد نداشت نسخه اسدبلیو از پژو ۲۰۸ را ارائه دهد، نام این مدل جدید را پژو ۲۰۰۸ گذاشت.
یک نسخه بهروزرسانیشده از این خودرو در سال ۲۰۱۶ در جشنواره خودروی ژنو در کشور سوئیس معرفی شد. از سال ۱۳۹۶، این مدل در ایران و در کارخانه ایکاپ (که یک مشارکت بین ایران خودرو و پژو است) نیز تولید میشود و تولید آن تا امروز ادامه دارد.
در بخش بعد، به مقایسه پژو ۲۰۰۸ و نیسان جوک میپردازیم و ویژگیها و امکانات هر یک از آنها را معرفی خواهیم کرد.
مقایسه طراحی پژو 2008 و نیسان جوک
طراحی خارجی
طرح اولیه نیسان جوک در استودیوی طراحی نیسان در لندن انجام شد و پس از آن، تکمیل و بهبود نهایی آن بر اساس شاسیپلتفورم B نیسان در مرکز طراحی این شرکت در ژاپن صورت گرفت. یکی از مشخصههای بارز طراحی بیرونی این خودرو، قوس برآمده روی چرخها و درهای بلند و قسمت میانی مرتفع آن است که باعث شده پنجرههای کناری باریک به نظر برسند. این طراحی، یادآور سبک رایج خودروهای دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی است که به مدلهای «شیشهای» یا «شیشه نوشابهای» معروف بودند. این ویژگی را تقریباً در ماکسیما (یکی از مدلهای کوپه نیسان که پیش از جوک عرضه شده) نیز میتوان دید، با این تفاوت که نیسان جوک کوتاهتر و بلندتر است. در مقابل، پژو ۲۰۰۸ پنجرههایی با اندازه معمولی دارد و درهای آن نیز نسبت به نیسان جوک کوتاهتر است.
یکی دیگر از ویژگیهای ظاهری نیسان جوک که به طراحی کوپهمانند آن اشاره دارد، دستگیرههای درهای عقب است که نه روی در، بلکه روی قاب پنجره کوچک انتهایی خودرو نصب شدهاند. اما در پژو ۲۰۰۸، دستگیرهها به صورت معمول روی درها قرار گرفتهاند. از نکات برجسته طراحی بیرونی پژو ۲۰۰۸ میتوان به کاپوت صاف و افقی، و همچنین اسپویلرهای روی سقف و سپر عقب و گلگیرها اشاره کرد. البته قوس بالای گلگیرهای پژو ۲۰۰۸ در مقایسه با نیسان جوک برجستگی کمتری دارد. هر دو خودرو تلاش کردهاند تا ظاهری ورزشی و اسپرت داشته باشند.
مثلاً در طراحی چراغهای جلوی نیسان جوک، هنگامی که از روبرو به آن نگاه میکنید، با مجموعهای از چراغهای بزرگ و کوچک روبهرو میشوید. دو چراغ بزرگ به همراه راهنماها در دو طرف کاپوت جلو قرار گرفتهاند و طوری طراحی شدهاند که از داخل cabin نیز بخشی از لنز آنها دیده شود. گفته شده این طراحی به راننده در هنگام پیچیدن کمک بیشتری میکند. در پایینتر و دو طرفِ پنجره مشبک زیر کاپوت، چراغهای اصلی قرار دارند که طراحی آنها نیز تداعیکننده خودروهای رالی دهههای ۶۰ و ۷۰ میلادی است. در نهایت، در پایینترین قسمت، چراغهای مهشکن دیده میشوند.
در مقابل، چراغهای جلوی پژو ۲۰۰۸ حالتی جذاب و گیرا به خودرو بخشیدهاند. این چراغهای کرومشده به لامپهای LED مخصوص روز نیز مجهز هستند که در صورت نیاز، دید بهتری برای راننده در روز فراهم میکنند. به طور کلی، طراحی چراغهای نیسان جوک در مقایسه با پژو ۲۰۰۸ ممکن است کمی غیرمعمول به نظر برسد، اما از نظر کارایی و قدرت نور، قویتر عمل میکنند. چراغهای عقب پژو ۲۰۰۸ نیز از لامپهای LED بهره میبرند. نشان معروف پژو نیز در قسمت بالا و بین دو چراغ عقب قرار گرفته و در نگاه اول به پشت خودرو، کاملاً جلب توجه میکند.
طراحی داخلی
کابین خودروی نیسان جوک میتواند پنج سرنشین را در خود جای دهد؛ دو نفر در ردیف جلو و سه نفر در ردیف عقب.
صندلیهای عقب به طور ثابت به هم متصل نیستند و در وسط آنها یک بخش جداگانه به ابعاد ۶۰ در ۴۰ سانتیمتر قرار دارد. با این حال، در مواقع لازم میتوان این قسمت را جمع کرد و صندلی عقب را به شکل یک سطح یکدست و پیوسته درآورد.

صندلیهای عقب در پژو ۲۰۰۸ هم شبیه به مدل قبلی طراحی شده، با این تفاوت که بخش میانی آن پهنتر است و تقریباً به اندازه یک صندلی کامل جا باز میکند. به همین خاطر، این خودرو برای چهار نفر بزرگسال کاملاً مناسب است. فضای صندوق عقب هر دو ماشین نسبتاً محدود است؛ اما در پژو ۲۰۰۸ میتوان با تا کردن صندلیهای عقب، این فضا را بزرگتر کرد.
علاوه بر این، در طراحی داخلی نیسان جوک سعی شده تا حس ورزشی بیشتری به خودرو داده شود. به همین دلیل، کنسول مرکزی کابین (که زیر دسته دنده و بین دو صندلی جلو قرار دارد) معمولاً به رنگ قرمز یا خاکستری و به شکل باک بنزین موتورسیکلتهای مسابقهای طراحی میشود.

فضای داخلی خودروی پژو ۲۰۰۸ بسیار روشن و دلباز است. این روشنی بیشتر به خاطر پنجرههای بزرگ و کمفاصله آن است که در مقایسه با نیسان جوک، نور بیشتری وارد کابین میکند.
نمایشگر پشت فرمان هم به گونهای طراحی شده که نور آن به صورت خودکار با نور محیط داخل ماشین تنظیم میشود؛ یعنی در نور کم، روشنتر و در نور زیاد، ملایمتر میشود.
علاوه بر این، روی سقف این خودرو خطوطی دیده میشود که در مواقع لازم، نورپردازی میکنند و فضای کابین را زیبا و مدرن نشان میدهند.
مقایسه فنی
در این بخش، ویژگیهای فنی دو خودروی پژو ۲۰۰۸ و نیسان جوک را با هم مقایسه میکنیم.
پژو ۲۰۰۸ دارای موتور چهارسیلندر توربوشارژ است که قدرت و شتاب مناسبی برای رانندگی روان در جاده ارائه میدهد. وزن کمتر این خودرو نسبت به نیسان جوک نیز باعث میشود که برای رانندگی در مسیرهای جادهای مناسبتر باشد، البته اگر از مصرف سوخت آن صرفنظر کنیم.
در میان انواع مدلهای نیسان جوک، نسخه Nismo از قدرت موتور بالاتری نسبت به بقیه برخوردار است. با این حال، برخی از مالکان این مدل از مشکلاتی گاهوبیگاه گزارش دادهاند.
بر اساس آمار سال ۲۰۱۷، حدود ۱۴.۵ درصد از دارندگان نیسان جوک گفتهاند که حداقل یک بار با خودروی خود مشکل فنی داشتهاند که بیشتر این مشکلات مربوط به موتور بوده است.
با این حال، نیسان جوک توانسته امتیاز کامل ۵ ستاره از سیستم ارزیابی ایمنی Euro NCAP دریافت کند. این امتیاز بالا اغلب باعث جلب رضایت و اطمینان خریداران میشود.
در مقابل، پژو ۲۰۰۸ نیز نظر مثبت بسیاری از مالبان خود را جلب کرده و در بیشتر بررسیها مشکل فنی خاصی از آن گزارش نشده است.
برای مقایسه دقیقتر سایر مشخصات فنی این دو خودرو، میتوانید به جدول زیر مراجعه کنید:
|
مدل خودرو |
پژو 2008 |
نیسان جوک اسکای پک |
|
پیشرانه |
1.6 لیتری چهار سیلندر
|
1.6 لیتری چهار سیلندر |
|
حجم موتور (سی سی) |
1600 |
1598 |
|
حداکثر قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه) |
163/6000 |
6000/117 |
|
حداکثر گشتاور (نیوتنمتر / دور در دقیقه) |
240/1400 |
240/2000 |
|
گیربکس |
اتوماتیک، 6 سرعته، EAT6 |
اتوماتیک CVT-XTRONIC |
|
مصرف سوخت (ترکیبی) (لیتر در 100 کیلومتر) |
6.7 |
6 |
|
شتاب صفر تا 100 |
8.2 |
8.5 |
|
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) |
217 |
178 |
مقایسه آپشن و امکانات رفاهی
در قسمت روبهروی راننده در خودروهای نیسان جوک و پژو ۲۰۰۸، صفحهای قرار دارد که شامل نشاندهندهی دور موتور، سرعتسنج، کیلومترشمار و نمایشگر مقدار بنزین مصرفی است.
در مرکز کنسول نیسان جوک، بسته به نوع مدل و انتخاب مشتری، امکاناتی مانند رادیو (که در همهی مدلها وجود دارد)، سیستم کنترل I-CON، درگاه اتصال iPod یا USB، سامانهٔ مسیریابی نیسان، دوربین دید عقب و بلوتوث پیشبینی شده است.
پژو ۲۰۰۸ نیز به رادیو (در تمام مدلها)، پورت USB، بلوتوث، سانروف، سیستم کنترل دما و فشار هوای کابین و دوربین دید عقب مجهز است.
در نیسان جوک، کنار صندلی راننده قسمتی از داشبورد کمی فرورفته است و در مدلهای جدیدتر، درگاه اتصال iPod در آنجا قرار دارد. اندازهٔ داشبورد نیسان جوک در مقایسه با پژو ۲۰۰۸ بزرگتر است.
سیستم I-CON که در بسیاری از مدلهای نیسان جوک وجود دارد، یک سامانهٔ یکپارچه برای تنظیم وضعیت خودرو (مانند دمای داخل و فشار هوا) متناسب با آبوهوا و حالتی است که راننده انتخاب میکند (مثل حالت اسپورت، معمولی یا حالت کممصرف).
همچنین نیسان جوک با داشتن سیستم چهارچرخ متحرک (AWD)، برای رانندگی در برف و کنترل خودرو در شرایط لغزش چرخها مناسب است. پژو ۲۰۰۸ این قابلیت را ندارد و نیروی موتور در این خودرو فقط به چرخهای جلو منتقل میشود.
در مرکز کنسول پژو ۲۰۰۸ یک صفحهنمایش لمسی بزرگ قرار دارد که کار کردن با امکانات آن، نسبت به پنل نیسان جوک آسانتر و لذتبخشتر است.
|
تجهیزات |
پژو 2008 |
نیسان جوک |
|
چراغ |
چراغهای جلو و عقب LED، مجهز به دیلایت و مهشکن |
چراغهای جلو در سه ارتفاع شامل چراغهای اصلی و مهشکن، چراغهای عقب LED |
|
سیستمهای مولتی مدیا |
رادیو و سیستم صوتی با قابلیت پخش DVD، 6 بلندگو، USB، پخش موسیقی از طریق بلوتوث، سانروف، سیستم کنترل دما و فشار هوا |
رادیو و سیستم صوتی با قابلیت پخش DVD و موسیقی از طریق بلوتوث، 4 اسپیکر، 12 سوکت، USB، I-CON، NissanConnect GPS، iPod |
|
صفحه نمایش |
صفحه نمایش 7 اینچی تاچاسکرین |
صفحه نمایش 5.8 اینچی |
|
رینگها |
رینگ 16 اینچی آلومینیومی |
رینگ 17 اینچی |
|
آینه |
آینههای برقی قابل تنظیم، قابلیت تنظیم اتوماتیک ارتفاع آینۀ جلو |
آینههای برقی قابل تنظیم |
|
تهویه مطبوع |
تنظیم اتوماتیک |
تنطیم اتوماتیک |
|
صندلی |
قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده، سیستم شش جهته |
قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده، صندلیهای عقب 60:40 |
|
شیشه |
پنجرههای جلو و عقب برقی |
پنجرههای جلو و عقب برقی |
|
سیستمهای هشدار دهنده |
نشانگر مصرف سوخت، سنسور پارک، دوربین مشاهدۀ فضای عقب، چراغهای هشداردهنده در هنگام ترمز شدید، سیستم مانیتور فشار هوای لاستیکها |
سیستم مانیتور فشار هوای لاستیکها، نشانگر تغییر وضعیت چرخدنده، نشانگر مصرف سوخت، دوربین عقب |
|
سایر امکانات |
وسایل مورد نیاز پنچرگیری، فرمان حساس به سرعت، کامپیوتر سفری، قفل مرکزی، سیستم کنترل Grip |
وسایل موردنیاز پنچرگیری، فرمان با ارتفاع قابل تنظیم و حساس به سرعت، دماسنج، دو جای مخصوص قرار دادن لیوان، جای مخصوص قرار دادن بطری داخل درهای جلو |
مقایسه ایمنی و قابلیت اطمینان
|
تجهیزات |
پژو 2008 |
نیسان جوک |
|
تجهیزات ایمنی و حفاظتی |
قفل کودک، دوربین مشاهدۀ عقب، سیستم ESP، قفل مرکزی (ریموت) |
سیستم ESP، سیستم چهار چرخ متحرک (AWD)، سه عدد محافظ قابل تنظیم مخصوص پشت سر، قابلیت تنظیم ارتفاع کمربند ایمنی جلو، قفل کودک درهای عقب، قفل مرکزی، دوربین مشاهدۀ عقب
|
|
کیسه هوا |
6 عدد کیسه هوا (راننده و مسافرین) |
6 عدد کیسه هوا (راننده و مسافرین)، مجهز به سوئیچ فعال و غیرفعال کردن کیسه هوای مسافران |
|
سیستم ترمز |
ترمز ABS، سیستم EBA (کنترل پایداری الکترونیکی)، ترمز دیسکی عقب |
ترمز چهار چرخ ABS، EBD، ترمز کمکی، ترمز دیسکی چهار چرخ |
نیسان جوک در زمینه ایمنی، موفق شد در سال ۲۰۱۱ از سازمان Euro NCAP پنج ستاره دریافت کند. این خودرو در بخش محافظت از سرنشینان بزرگسال امتیاز ۸۷ درصد و در بخش محافظت از کودکان امتیاز ۸۱ درصد را کسب کرد. همچنین نیسان جوک به سیستم چهارچرخ متحرک مجهز است و سیستم ترمز آن روی هر چهار چرخ عمل میکند.
پژو ۲۰۰۸ نیز در سال ۲۰۱۳ توانست پنج ستاره ایمنی از Euro NCAP بگیرد. این خودرو در بخش محافظت از بزرگسالان ۸۸ درصد و در بخش محافظت از کودکان ۷۷ درصد امتیاز آورد. اما یک تفاوت مهم در سیستم ترمز این دو خودرو وجود دارد: در حالی که نیسان جوک دارای ترمز دیسکی در هر چهار چرخ است، پژو ۲۰۰۸ فقط ترمزهای جلو و عقب آن دیسکی نیست و همین موضوع باعث میشود سیستم ترمز نیسان جوک نسبت به پژو ۲۰۰۸ برتری نسبی داشته باشد.
تجربه رانندگی
سیستم خلاقانه i-Cockpit در خودروی پژو ۲۰۰۸، تجربه رانندگی را ایمن، روان و لذتبخش کرده است. هدف اصلی این طراحی، افزایش تمرکز راننده بر جاده و جلوگیری از پرت شدن حواس اوست. به همین خاطر، صفحهای که اطلاعات مهم مانند سرعت، میزان سوخت و دور موتور را نشان میدهد، در بالای فرمان و درست در مسیر نگاه راننده به جاده قرار گرفته است. علاوه بر این، فرمان این خودرو نسبت به فرمانهای معمولی کوچکتر طراحی شده که هم باعث شده فضای داخلی خودرو ظاهری ورزشی و امروزی پیدا کند و هم هنگام رانندگی، دستهای راننده به هم نزدیکتر باشد و آرنجها کمتر از هم فاصله بگیرند.

رانندگی با این خودرو خستگی کمتری دارد و راننده میتواند مدتزمان بیشتری پشت فرمان بماند. همچنین در موقعیتهای ناگهانی، کنترل بهتری روی خودرو خواهد داشت. یک صفحهنمایش رنگی ۷ اینچی نزدیک فرمان قرار داده شده که به راننده کمک میکند بدون این که نگاهش را از جاده بردارد، به راحتی به تمام امکانات خودرو دسترسی پیدا کند.
پژو ۲۰۰۸ با موتور ۱.۶ لیتری و چهار سیلندر دیزلی، از نیسان جوک و دیگر رقبا سریعتر است و شتاب بهتری دارد. این خودرو میتواند در فقط ۸.۲ ثانیه از سرعت صفر به صد برسد. وزن کمتر پژو ۲۰۰۸ هم یکی از دلایل شتاب بالای آن است.
البته این خودرو یک نقطه ضعف دارد: سیستم چهار چرخ متحرک در آن موجود نیست. به همین دلیل، رانندگی با نیسان جوک که این سیستم را دارد، ممکن است راحتتر احساس شود.
صندلیهای عقب هر دو خودرو برای سه نفر بزرگسال فضا کافی ندارند. این مشکل در پژو ۲۰۰۸ بیشتر به چشم میآید و بهتر است فقط دو بزرگسال و یک کودک در صندلی عقب آن بنشینند. با این حال، به دلیل شیشههای بزرگ این خودرو، فضای داخل آن بسیار روشنتر از نیسان جوک است و این موضوع به ویژه برای سرنشینان عقب، لذت سواری و تماشای منظره بیرون را بیشتر میکند.
نیسان جوک سه حالت رانندگی مختلف دارد: اقتصادی، معمولی و ورزشی. حالت ورزشی، سریعترین حالت آن است که در آن از بیشترین قدرت موتور و امکانات ایمنی استفاده میشود. این خودرو نیز یک موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری دارد و شتاب نسبتاً خوبی ارائه میدهد. با این حال، زمان صفر تا صد آن کمی بیشتر از پژو ۲۰۰۸ است؛ یعنی ۸.۵ ثانیه در مقابل ۸.۲ ثانیه. این تفاوت احتمالاً به دلیل وزن بیشتر نیسان جوک است.
شرایط بازار و میزان فروش
در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷، قیمت خودروی پژو ۲۰۰۸ در بازار آزاد ۲۶۰ میلیون تومان و قیمت رسمی آن از کارخانه ۱۱۵ میلیون تومان اعلام شده است.
نیسان جوک نیز با توجه به مدلهای مختلف، قیمتهای متفاوتی دارد: قیمت این خودرو در بازار آزاد بین ۳۰۹ تا ۶۱۹ میلیون تومان و در نمایندگیهای رسمی بین ۱۹۱ تا ۳۴۹ میلیون تومان است (قیمتها مربوط به تاریخ ۱ اسفند ۹۷). ارزانترین مدل نیسان جوک، اسکای پک و گرانترین مدل آن، ایکس تریل ۲۰۱۸ میباشد.
هر دو خودروی پژو ۲۰۰۸ و نیسان جوک از پرفروشترین و محبوبترین مدلها در بازار اروپا هستند. با این حال، فروش نیسان جوک در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ در اروپا، ۲۵ درصد کاهش یافت. بیشترین فروش این خودرو در اروپا مربوط به سال ۲۰۱۵ است که در آن سال بیش از ۱۰۲ هزار دستگاه از این مدل به فروش رسید.

پژو ۲۰۰۸ در بازار اروپا در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل از آن، فقط حدود یک درصد کاهش فروش داشته است. بیشترین تعداد فروش این خودرو در اروپا مربوط به سال ۲۰۱۷ است که در آن حدود ۱۸۰ هزار دستگاه از پژو ۲۰۰۸ به فروش رفت.
بر اساس آخرین آمار، در سال ۲۰۱۸ تعداد ۶۸ هزار دستگاه نیسان جوک و ۱۷۷ هزار دستگاه پژو ۲۰۰۸ در اروپا فروخته شده که نشان میدهد پژو ۲۰۰۸ در مقایسه با نیسان جوک از محبوبیت بیشتری در اروپا برخوردار است.
در ایران، پژو ۲۰۰۸ توسط ایران خودرو و در کارخانه ایکاپ تولید میشود و به همین دلیل خدمات پس از فروش، سرویس و تعویض قطعات آن راحتتر از نمایندگیهای نیسان انجام میشود. البته با توجه به وضعیت ناپایدار بازار خودرو در سه ماه آخر سال ۱۳۹۷، ممکن است تهیهی برخی قطعات برای هر دو خودرو با مشکل مواجه شود.
مرجع تمامی مطالب ارائه شده، صفحه قیمت خودرو در وبسایت آرین لوتوس است که به شما این امکان را میدهد به راحتی قیمت هر خودرو در هر مدل و سال تولید را مشاهده کنید.
جمعبندی
دو خودروی جذاب و اسپورت: نیسان جوک و پژو ۲۰۰۸! حالا باید ببینید با توجه به سلیقه و نیازتان کدام یک را انتخاب میکنید. اگر ظاهر متفاوت و غیرمعمول را دوست دارید، احتمالاً نیسان جوک برای شما گزینه بهتری است. اما اگر طراحی آرام و شیک را میپسندید، پژو ۲۰۰۸ میتواند نظرتان را جلب کند.
نیسان جوک وقتی برای اولین بار معرفی شد، با طراحی خاص خود به ویژه بین جوانان طرفدار پیدا کرد، اما رفتهرفته از استقبال آن کم شد. فراموش نکنید که ممکن است عادت کردن به ظاهر عجیب این خودرو زمان ببرد و حتی در نگاه اول چندان دلچسب نباشد.
از نظر قیمت، در حال حاضر پژو ۲۰۰۸ در بازار ایران هزینه کمتری دارد. اگر نمیخواهید بیش از حدود ۲۶۰ میلیون تومان پرداخت کنید، این مدل گزینه مناسبتری برای شماست. در مقابل، نیسان جوک به دلیل وارداتی بودن و نوسانات قیمت ارز، ممکن است در آینده گرانتر هم بشود.
خدمات پس از فروش پژو ۲۰۰۸ نیز بهتر و سریعتر است و پیدا کردن قطعات آن راحتتر از نیسان جوک خواهد بود. به همین دلیل، از این نظر هم پژو ۲۰۰۸ پیشنهاد میشود. اگر هم به قدرت موتور، طراحی داخلی زیبا و شتاب بالاتر اهمیت میدهید، باز هم پژو ۲۰۰۸ انتخاب بهتری است.
برای اطلاع از قیمت نیسان جوک و خرید اقساطی نیسان جوک کلیک کنید.
مطالعه مقالات مرتبط زیر را از دست ندهید:
مقایسه پژو 2008 و هاوال h2
چرا نیسان جوک بخریم؟
چرا پژو 2008 بخریم؟
چرا پژو 2008 نخریم؟
مقایسه تویوتا CHR و نیسان جوک
مقایسه رنو داستر و پژو 2008
آیا خرید نیسان جوک مقرون به صرفه است؟
مقایسه پژو 2008 و سانگ یانگ تیوولی
مقایسه نیسان جوک و هیوندای توسان
مقایسه پژو 2008 و سایپا سراتو اپشنال
مقایسه پژو 2008 و سیتروئن C3











































