مقایسه کیا سراتو وارداتی و ام جی 6 ،آرامش یا چالش مسئله این است
سراتو ام جی
مقایسه کیا سراتو و ام جی 6 مقایسه ای دیگر از سری مقالات مقایسه ای آرین لوتوس می باشد که در آن قصد داریم حضور این دو رقیب شرقی را در بازار ایران مقایسه کنیم. مقایسه کیا سراتو و ام جی 6 مقایسه ای می باشد که در ان مسائل فنی و اپشن های رفاهی را مورد بررسی قرار می دهیم.
مقایسه کیا سراتو وارداتی و ام جی 6 در باب مقایسه بین دو کشور نزدیک به هم است. با آدمهایی شبیه به هم فرهنگهایی شبیه به هم و البته صنعتهای خودروسازیای که هیچ شباهتی به هم ندارند. در این مقاله قصد مقایسهی کیا سراتو وارداتی و ام جی 6 از کشورهای کره جنوبی و چین را داریم. یکی از این دو کشور، در زمان رونق، کشورمان را پر از خودروهای کلاس جهانی و باکیفیت کرد و کشور دیگر در زمان رکود و افول و با خروج کشورهایی مانند کره کشورمان را از اجناس بنجلش مالامال کرد.
این مقاله راجع به مقایسه کیا سراتو وارداتی و ام جی 6 است. کیا از کره جنوبی که با پراید وارد کشورمان شد و اگر بیانصاف نباشیم باید بگوییم که حتی در همان مقطع پراید عروس بازار بود و این تقصیر کیا نیست که پراید بعد از گذشت چند دهه همچنان فرقی نکرده و حتی با کاهش شدید کیفیت روی خط تولید قرار دارد. طرف دیگر این مقایسه ام جی است که اگر بازهم منصفانه به آن نگاه کنیم باید حسابش را از دیگر برندهای چینی جدا کنیم. حداقل ازنظر تاریخچه چیزی بسیار غنیتر از دیگر خودروسازان این کشور بزرگ میبینیم. ام جی بیش از 90 سال پیش و در بریتانیا تأسیس شد و پس از دستبهدست شدن فراوان درنهایت از بی ام و به مالکان چینی رسید.
از سایپا سراتو نخرید.
برای مطالعه بیشتر در مورد معایب سراتو سایپا مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.
از سایپا سراتو نخرید
مشخصات فنی دو خودروی کیا سراتو وارداتی و ام جی

مقایسه بین کیا سراتو وارداتی و ام جی ۶ را با بررسی سراتو شروع میکنیم.
سراتو در تمام مدلها، موتوری با حجم کمتر از ۲۵۰۰ سیسی دارد و به همین دلیل، تا قبل از توقف واردات خودرو و حتی پس از اجرای برخی محدودیتهای عجیب (که میتوان آنها را مضحک نامید)، همچنان جزو خودروهای وارداتی کشور محسوب میشد. مدلی که درباره آن صحبت میکنیم، دارای موتور ۲ لیتری است که ۱۴۷ اسب بخار قدرت در ۶۲۰۰ دور بر دقیقه و ۱۷۹ نیوتونمتر گشتاور در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه تولید میکند. این مشخصات باعث میشوند که این خودرو در ۸.۵ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و در نهایت، بیشترین سرعت آن به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
در ادامه مقایسه این دو خودرو، ام جی ۶ دارای موتور ۱.۸ لیتری است که میتواند ۱۶۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه قدرت و ۲۱۵ نیوتونمتر گشتاور در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. این موتور ۱.۸ لیتری، شتاب صفر تا صد خودرو را ۸.۴ ثانیه اعلام کرده که به نظر میرسد با عملکرد واقعی فاصله داشته باشد. همچنین، بیشترین سرعت این خودرو طبق اعلام سازنده، ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت است.
هر دو خودرو از موتورهای چهار سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ بهره میبرند.
علاوه بر این، هر دو مدل مجهز به جعبه دنده اتوماتیک هستند. کیا سراتو وارداتی از گیربکس ۶ دنده شیفت ترونیک استفاده میکند، در حالی که ام جی ۶ دارای گیربکس ۵ دنده تیپ ترونیک است.
شاید حیرتانگیز نباشند، اما بههرحال خوشگل هستند

مقایسه طراحی داخلی کیا سراتو وارداتی و ام جی 6 حالا به بخش طراحی داخلی رسیده است. درباره ظاهر این دو خودرو باید بگوییم که اگرچه شاید در برابر محصولات آلمانی، دیگر برندهای اروپایی و حتی خودروهای همرده ژاپنی، ظاهر خیرهکننده و فوقالعادهای نداشته باشند، اما در کل هر دو خودرو، طراحی زیبا و قابل قبولی دارند.
کیا سراتو وارداتی همچنان به سبک طراحی نسلهای پیشین خود پایبند است و این وفاداری به خوبی در ظاهر آن دیده میشود. منظور ما این نیست که این خودرو صرفاً با یک تغییر کوچک در شکل چراغها به بازار آمده، بلکه طرح جدید و جذاب آن، همچنان هویت و امضای سراتو را حفظ کرده است. اگرچه امکان داشت ظاهر آن زیباتر هم باشد، اما در کل طراحی آن قابل قبول است. در مورد فضای داخلی کابین هم تغییر محسوسی نسبت به مدل قبلی دیده نمیشود و شاید استفاده از برخی المانهای قدیمی در طراحی داخلی، کمی باعث دلزدگی شود.
ام جی 6 را هم نمیتوان خودرویی زشت دانست، اما باید پذیرفت که خودروسازان چینی در طول سالهای گذشته چندان در زمینه سلیقه طراحی درخشش نداشتهاند. حتی با وجود کمک طراحان ایتالیایی برای بهبود طراحی محصولات برندهای چینی، باز هم این خودروها نتوانستهاند به جایگاه گذشته ام جی، که روزی سوپراسپرتهای اروپایی تولید میکرد، نزدیک شوند. در نهایت، ام جی 6 هم با کمی ارفاق، نمره قبولی در بخش طراحی دریافت میکند.

مصرف سوخت، بنزین سهمیهبندی، شروع مجدد دردسر در مقایسه کیا سراتو وارداتی و ام جی 6

به نظر میرسد موضوع سهمیهبندی دوباره بنزین، دیگر دور از انتظار نیست. تقریباً میتوان گفت که این اتفاق در راه است. مثل همیشه، مسئلهای مطرح شده و با وجود اینکه مسئولان آن را رد میکنند، اما به نظر میرسد این بار قصد ماندگاری دارد و به زودی به زندگی ما وارد خواهد شد.
به همین دلیل، میزان مصرف سوخت خودروها دوباره به یکی از معیارهای مهم برای سنجش و انتخاب هر خودرو تبدیل شده است. در ادامه، مصرف سوخت دو خودروی کیا سراتو وارداتی و امجی ۶ را با هم مقایسه میکنیم.
بر اساس اطلاعات رسمی، مصرف سوخت ترکیبی کیا سراتو وارداتی ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این عدد برای امجی ۶ نیز دقیقاً برابر با ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.
البته باید در نظر داشت که به دلیل پایین بودن کیفیت بنزین در کشورمان در مقایسه با استانداردهای جهانی، این مقدار مصرف ممکن است در عمل تا حدود ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر هم افزایش پیدا کند که با این حال، باز هم عدد معقولی محسوب میشود.
گنجایش باک امجی ۶، ۶۲ لیتر است، در حالی که حجم باک کیا سراتو وارداتی ۵۰ لیتر میباشد. در این بخش، امجی ۶ عملکرد بهتری نسبت به کیا سراتو دارد.
ایمنی و امکانات رفاهی؛ امن و آسوده
مدل وارداتی هیوندای سوناتا از نظر ایمنی عملکرد خوبی داشته و در بیشتر تستهای تصادف موفق ظاهر شده است. هرچند این خودرویی که به ایران میآید، نسخهٔ کامل و فول نیست، اما همچنین دارای تجهیزات ایمنی قابل قبولی است. از جمله این امکانات میتوان به شش کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم تثبیت خودرو در سربالایی و موارد دیگر اشاره کرد.
ام جی ۶ نیز از نظر ایمنی دستکمی از رقیب خود ندارد. این خودرو علاوه بر داشتن شش کیسه هوا و سیستم پیشرفته ترمز، موفق شده پنج ستاره ایمنی از سازمان اروپایی NCAP دریافت کند. هر دو خودرو از استانداردهای جهانی ایمنی برخوردارند.
از نظر امکانات رفاهی نیز هر دو خودرو، گزینههای متنوعی را برای ما ایرانیهای علاقهمند به آپشن ارائه میدهند. از جمله این ویژگیها میتوان به صندلی برقی با قابلیت تنظیم در شش جهت، یخچال، و همچنین قابلیت گرمکن و سردکن صندلی اشاره کرد که رفاه و لذت سفر را افزایش میدهند.
مقایسه فنی کیا سراتو وارداتی و ام جی 6
|
|
کیا سراتو وارداتی |
ام جی 6 |
|
حجم موتور |
1600CC |
1796CC |
|
قدرت موتور |
128 اسب بخار در 6500 دور |
160 اسب بخار در 5500 دور |
|
تعداد سیلندر/سوپاپ |
4 سیلندر 16 سوپاپ |
4 سیلندر 16 سوپاپ |
|
جعبه دنده |
6 دنده خودکار شیفت ترونیک |
5 دنده خودکار تیپ ترونیک |
|
شتاب صفر تا صد(ثانیه) |
12 |
8.4 |
|
ماکزیمم سرعت KM/H |
190 |
193 |
|
مصرف سوخت ترکیبی لیتر |
8.1 |
7.1 |
|
حجم باک |
50 لیتر |
62 لیتر |
|
تجهیزات ایمنی و امنیتی |
ESC – ABS – EBD – VSM-کیسه هوا برای سرنشینان جلو – کیسه هوای جانبی – کیسه هوای پردهای – مجموعا 10 کیسه هوا |
سیستم MBA (سیستم کمکی برای ترمز) – سیستمهای DSC-TCS-EBA (سیستم کنترل دینامیکی – سیستم ضد لغزش – سیستم الکترونیک تقویت ترمز) – مجهز به سیستم هایABS و EBD – سیستم الکترونیک تقویت ترمز(SCS II NINE IN ONE)– کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین-6 کیسه هوای ایمنی بصورت سفارشی |
|
امکانات رفاهی |
سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 و مجهز به صفحه نمایش 4.2 اینچی لمسی به همراه 6 بلندگو – ورودی USB و iPod – دکمههای کنترلی سیستم صوتی روی فرمان – بلوتوث-گیربکس 6 سرعته خودکار – پدال تعویض دنده پشت فرمان – سیستم Flex Steer (قابلیت تنظیم عملکرد فرمان به سه حالت Comfort، Normal وSport) – دوربین عقب – صفحه نمایش Supervision – روکش چرمی فرمان – گرمکن غربالک فرمان – سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو – خروجی سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب – گرمکن و سردکن صندلیهای جلو – قابلیت تنظیم صندلی راننده در 10 جهت – کروز کنترل – چراغهای LED برای روز در جلو و چراغهای LED در عقب – سیستم Smart Key – چراغهای هوشمند روی دستگیره و آینههای جانبی هماهنگ با Smart Key – سنسور پارک در جلو و عقب – رینگهای 17 اینچی (رینگهای 15 و 16 اینچی نیز قابل نصب است) – حافظه تنظیمات صندلی راننده برای دو نفر – سیستم استارت دکمهای – روکش چرمی صندلیها – تزئینات کربنی – سیستم کمکی در سربالایی (HAC) – سانروف – بال عقب |
دنده خودکار تیپترونیک – رینگ اسپرت 17 اینچ آلومینیومی – روکش صندلی چرمی – سیستم تهویه مطبوع دیجیتال 2 ناحیهای – صندلی برقی 6 جهته برای راننده (در صورت انتخاب) – مجهز به سیستم بسیار پیشرفته کنترل پایداری و دینامیکی – تنظیم خودکار نور در آیینه داخل خودرو – صندلی برقی 6 جهته برای سرنشین جلو (بصورت انتخابی) – شیشههای برقی اتوماتیک 4 درب – تکیه گاه آرنج برای سرنشینان عقب – بلوتوث برای ارتباط تلفنی (بصورت انتخابی) – دوربین دید عقب (بصورت انتخابی) – سیستم نشان دهنده میزان باد لاستیکها ITPMS – سنسور باران و گرد و خاک بهمراه سیستم روشنایی خودکار داخل خودرو – سانروف مجهز به سیستم ANTI TRAP – سیستم کمکی برای پارک کردن خودرو – محفظه زیر صندلی – محفظه نگهداری عینک – سیستم تهویه مجزا برای سرنشینان عقب بهمراه یخچال – محفظه نقشه – کروز کنترل پیشرفته – سوئیچ تغییر سیستم گیربکس به حالت تیپ ترونیک – آفتاب گیر راننده و سرنشین جلو مجهز به آیینه و چراغ – چراغ سقفی جلو و عقب – هشدار نبستن کمربندهای ایمنی – تیغههای برف پاککن پیشرفته – سوکت مجزای برق برای سرنشینان عقب – نشاندهنده میزان آب رادیاتور – استارت خودرو با فشار کلید – کمربندهای ایمنی 3 نقطه ای با قابلیت تنظیم ارتفاع – قفل کودک – قفل خودکار دربها پس از حرکت – مجهز به ایموبلایزر – شیشهشور عقب – صندلیهای عقب کاملا تاشو – سیستم مکانیابGPS – پدال F1امکان تعویض دنده با اهرم های تعبیه شده بر روی فرمان – ایمنی NCAP 5 ستاره – استاندارد آلایندگی EURO IVیورو 4 |
قطعاً کرهای راحتتر به فروش میرسد

مشاهده کردید که در کل تفاوت آنچنانی بین دو خودرو مشاهده نمیشود؛ اما اگر از دید خوش فروش بودن بخواهیم به دو خودرو نگاهی اجمالی بیندازیم در ثانیههای اول متوجه میشویم که کیا سراتو وارداتی با توجه به سابقهی درخشان برادران و پسرعموهایش از برند هیوندایی، خیلی راحتتر به پول نقد بدل میشود تا ام جی 6 که هرچقدر هم بگوید من رگ و ریشهای اروپایی دارم، بازهم مردم آن را خودرویی چینی به شمار میآورند. برای اطلاع از قیمت کیا سراتو و خرید اقساطی خودرو کلیک کنید.
مقالات مرتبط:
مقایسه هیوندای النترا و کیا سراتو
هیوندای النترا یا کیا سراتو؛ کدام یک را انتخاب کنیم؟
بررسی مزدا ۳ مدل جدید و کیا سراتو
مقایسه لیفان ۸۲۰ و کیا سراتو
مقایسه بین کیا اسپورتیج، هیوندای توسان، میتسوبیشی ای اس اکس و ام جی جی اس











































