مقایسه کیا سراتو کوپه با هیوندای جنسیس کوپه

خودروهای کوپه، هم در ایران و هم در کشورهای دیگر، نشانه‌ای قوی از علاقه جوانان به خودرو و اصطلاحاً “ماشین‌باز” بودن آن‌ها محسوب می‌شوند. در ادامه مجموعه مقایسه‌های آرین لوتوس، این بار نگاهی می‌اندازیم به دو کوپه کره‌ای موجود در بازار ایران و آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم: کیا سراتو کوپه و هیوندای جنسیس کوپه.

پیش از این که این دو خودروی مرتبط کره‌ای را در مقابل هم قرار دهیم، لازم است به طور خلاصه و مفید، تاریخچه هر یک را مرور کنیم و این دو کوپه جذاب را به شما خوانندگان عزیز معرفی کنیم.

معرفی کیا سراتو کوپه و هیوندای جنسیس کوپه

در این بخش، ابتدا دو خودروی ساخت کره جنوبی را به شما معرفی می‌کنیم و پس از آن، به مقایسه‌ی ویژگی‌های فنی و تخصصی کیا سراتو کوپه و هیوندای جنسیس کوپه خواهیم پرداخت.

معرفی کیا سراتو کوپه

معرفی کیا سراتو کوپه

کیا سراتو کوپه برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ در نمایشگاه خودروی نیویورک به عنوان یک نمونه اولیه و مفهومی رونمایی شد. این خودرو در واقع نوعی کوپه اسپرت و جمع‌وجور با دو در بود که بر پایه نسل دوم سدان کیا سراتو ساخته شد و به نام «کیا فورته کوپ» هم شناخته می‌شود.
واژه Koup از ترکیب دو کلمه Kia و Coupe تشکیل شده و به مدل کوپه کوچک و ورزشی این شرکت اشاره دارد. این خودرو توسط شرکت «اطلس خودرو» به بازار ایران آورده شد و با استقبال خوبی به ویژه از سوی جوانان روبرو گردید.

ورود سراتو کوپه به بازار ایران توسط نماینده رسمی کیا، تا حدی غیرمنتظره به نظر می‌رسید؛ زیرا این مدل از نظر فنی، برتری خاصی نسبت به نسخه چهاردر سدان نداشت. همچنین فضای صندلی‌های عقب آن در مقایسه با مدل معمولی سراتو، کوچک‌تر و محدودتر بود. به همین دلیل، بسیاری از خریداران با وجود تحسین طراحی بیرونی این کوپه، در نهایت مدل سدان را انتخاب می‌کردند!

با این حال، برخی از جوانانی که امکان خرید کوپه‌های گران قیمت را نداشتند، از این فرصت استقبال کردند و امکان رانندگی با یک خودروی کوپه نسبتاً مقرون‌به‌صرفه را تجربه نمودند. در نتیجه، شرکت اطلس خودرو، استقبال جوانان از کیا سراتو کوپه را دلیلی برای ادامه واردات آن دانست و پس از عرضه مدل‌های نسل اول (۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳)، نسل دوم این خودرو نیز به خیابان‌ها و جاده‌های ایران راه یافت.

اکنون نمونه‌های دست دوم نسل سوم کیا سراتو کوپه (مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶) در خیابان‌ها دیده می‌شوند و در نمایشگاه‌های خودرو نیز خرید و فروش می‌گردند. در این نوشتار، به بررسی و مقایسه مدل فیس‌لیفت نسل سوم کیا سراتو کوپه (۲۰۱۴–۲۰۱۶) خواهیم پرداخت.

معرفی هیوندای جنسیس کوپه

معرفی هیوندای جنسیس کوپه

هیوندای جنسیس کوپه را می‌توان یک خودروی ورزشی قدرتمند و جذاب از کره جنوبی دانست که برای رقابت با خودروهای معروفی مانند تویوتا GT86 و فورد موستانگ ساخته شده است. این خودرو برای اولین بار در اکتبر سال ۲۰۰۸ در بازار کره جنوبی عرضه شد و به عنوان اولین کوپه اسپرت ساخت هیوندای با دیفرانسیل عقب شناخته می‌شود. جالب است بدانید که این مدل از نظر فنی بر پایه سدان لوکس هیوندای جنسیس طراحی شده است؛ نسلی از این سدان که در ایران با مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ موجود است.

نسخه جدید و اصلاح‌شده این خودرو، معروف به جنسیس کوپه نیوفیس، تنها در سال ۲۰۱۳ به بازار ایران آمد و با تغییراتی در ظاهر، از جمله در طراحی چراغ‌ها، جلوپنجره، سپرها و فضای داخلی، توانست ظاهر خشن‌تر و جذاب‌تری نسبت به نسل قبلی خود ارائه دهد. متأسفانه در همان سال، واردات خودروهای لوکس با موتور ۲۵۰۰ سی‌سی و بالاتر ممنوع شد و به همین دلیل، این مدل فقط به تعداد محدودی در ایران عرضه گردید. در این نوشته، تمرکز ما بر روی هیوندای جنسیس کوپه مدل ۲۰۱۳ است.

مقایسه کیا سراتو کوپه با هیوندای جنسیس کوپه از نظر طراحی

طراحی بیرونی هیوندای جنسیس کوپه ۲۰۱۳ بسیار جذاب‌تر و هیجانی‌تر از کیا سراتو کوپه نسل سوم به نظر می‌رسد. جلوپنجره جدید و چراغ‌های باریک و کشیده آن، حالتی قدرتمند و رزمی به خودرو داده‌اند. این ویژگی‌ها، همراه با بدنه عضلانی و زیبا، احساس شور و اشتیاق بیشتری در طرفداران خودروهای اسپرت و رانندگان کوپه ایجاد می‌کند.

مقایسه کیا سراتو کوپه با هیوندای جنسیس کوپه از نظر طراحی

این همان ویژگی مهمی است که خودروی جنسیس کوپه را از رقیب ارزان‌تر خود، یعنی کیا سراتو کوپه، جدا می‌کند. طراحی جنسیس کوپه مانند یک درمان ایده‌آل برای علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت عمل می‌کند، در حالی که کیا سراتو کوپه بیشتر بر نیازهای بصری و کاربردی خانواده‌های کوچک تمرکز دارد و از نظر ایجاد حس هیجان و ورزشی بودن، در جایگاه پایین‌تری نسبت به جنسیس کوپه قرار می‌گیرد.

مدل فیس‌لیفت کیا سراتو کوپه بیشترین تغییرات را در قسمت جلو و عقب خودرو تجربه کرده است. اما وقتی از نماي بغل به آن نگاه کنیم، ویژگی اصلی نسل قبلی، یعنی فرم تقریباً ذوزنقه‌ای پنجره‌ها، با کمی انعطاف و انحنای بیشتر حفظ شده است. خطوط بدنه در این نسل نرم‌تر و دل‌نشین‌تر از قبل شده و جزئیات زیباتی را به نمایش گذاشته است. با این وجود، این خودرو در نقش یک کوپه اسپرت نمی‌تواند رقیب هم‌وطن خود، یعنی هیوندای جنسیس کوپه، باشد و آن جذابیت بصری و هیجانی را به بیننده منتقل نمی‌کند.

جنسیس کوپه

مقایسه طراحی داخلی کیا سراتو کوپه با هیوندای جنسیس کوپه 

هیوندای جنسیس کوپه از نظر طراحی داخلی، جایگاه بهتری پیدا کرده است. اگرچه شکل کلی صفحه‌آلات این خودرو نسبت به مدل قبلی تغییر چشمگیری نداشته، اما بهینه‌سازی‌هایی که در قسمت کنسول وسط، فرمان، صفحه‌سرعت‌سنج و برخی بخش‌های دیگر انجام شده، باعث شده طراحی داخل کابین این خودروی اسپرت کرایه‌ای، بسیار مدرن‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد.

مقایسه کیا سراتو کوپه با هیوندای جنسیس کوپه از نظر طراحی

سبک طراحی داخلی خودروی جنسیس، بیشتر با سلیقه عموم خریداران این نوع خودروهای اسپرت هماهنگ است و در مقایسه با کیا سراتو کوپه، زیباتر و گیراتر دیده می‌شود. به‌طور مشخص، طراحی کنسول وسط در کیا سراتو، برخلاف انتظارات و علاقه‌مندی‌های طرفداران خودروهای اسپرت است. از نظر کیفیت ساخت، فضای داخلی هر دو خودرو تقریباً در یک سطح قرار می‌گیرند؛ اما به دلیل فاصله بین چرخ‌های بیشتر در جنسیس کوپه، این خودروی اسپرت، فضای داخلی بزرگ‌تری را نسبت به سراتو در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

البته صندلی‌های ردیف دوم در هر دو خودرو، محدودیت‌هایی به‌ویژه در ناحیه ارتفاع سقف برای سرنشینان ایجاد می‌کنند؛ اما ناراحتی و فشردگی که سرنشینان عقب در کیا سراتو تجربه می‌کنند، بیشتر از حس ناخوشایندی است که در هیوندای جنسیس احساس می‌شود. در نهایت و با قاطعیت می‌توان گفت که در این بخش، کابین هیوندای جنسیس کوپه برنده می‌دان رقابت است.

مقایسه کیا سراتو کوپه با هیوندای جنسیس کوپه از نظر طراحی

مقایسه فنی کیا سراتو کوپه با هیوندای جنسیس کوپه

مقایسه قدرت موتور هیوندای جنسیس کوپه با کیا سراتو کوپه کار سختی نیست. وقتی به ابعاد بزرگ و طراحی کشیده جلوی این خودرو نگاه می‌کنید، به راحتی می‌توانید حدس بزنید که چنین بدنه بزرگی به یک موتور قوی و پرتوان نیاز دارد تا بتواند با رقبای مطرح جهانی رقابت کند.

مقایسه فنی کیا سراتو کوپه با هیوندای جنسیس کوپه

موتور هیوندای جنسیس کوپه ۲۰۱۳
مدل جنسیس کوپه ۲۰۱۳ از یک موتور شش سیلندر بهره می‌برد. این موتور که از نوع تزریق مستقیم است و کد فنی G6DH را دارد، قدرت نهایی آن به ۳۴۸ اسب بخار می‌رسد. بیشترین گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز ۴۰۰ نیوتن‌متر است که از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود. این مشخصات باعث شده که این خودروی کوپه با وزن ۱۶۲۲ کیلوگرم، بتواند در مدت ۵.۹ ثانیه از حالت ساکن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نکته قابل توجه این است که بسیاری از نمونه‌های وارد شده به ایران از نوع قدیمی‌تر این موتور هستند که سیستم تزریق غیرمستقیم سوخت دارند و در نتیجه قدرت کمتری تولید می‌کنند.

در مقابل، کیا سراتو کوپه قرار دارد که طراحی ظاهری آن نشان می‌دهد از نظر توان فنی در سطح پایین‌تری نسبت به جنسیس کوپه قرار گرفته است. این خودرو دارای یک موتور چهار سیلندر دو لیتری است که ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند این اعداد به خودی خود قابل قبول هستند، اما وقتی این خودرو را در کنار هیوندای جنسیس کوپه ۲۰۱۳ قرار دهید، تفاوت توان به وضوح مشخص می‌شود.

مقایسه فنی کیا سراتو کوپه با هیوندای جنسیس کوپه

خودروی جنسیس از نظر فنی به وضوح برنده رقابت با کیا سراتو است و این برتری کاملاً آشکار و غیرقابل انکار می‌باشد. جدول زیر اطلاعات کامل و دقیق فنی مربوط به این دو خودروی کوپه ایرانی را در اختیار شما قرار می‌دهد:

مدل خودرو

هیوندای جنسیس کوپه نیوفیس

کیا سراتو کوپه نیو

پیشرانه

 6 سیلندر GDi تنفس طبیعی

 4 سیلندر MPi تنفس طبیعی

حجم موتور (لیتر)

3.8

2

حداکثر قدرت

348 اسب‌بخار

 152 اسب‌بخار

حداکثر گشتاور

 400 نیوتن‌متر

 192 نیوتن‌متر

گیربکس

 8 دنده اتوماتیک با کنترل الکترونیک

 6 دنده اتوماتیک

مصرف سوخت (ترکیبی)

10.3 لیتر در 100 کیلومتر

7.4 لیتر در 100 کیلومتر

شتاب صفرتاصد

 5.9 ثانیه

 10.5ثانیه

حداکثر سرعت

 260 کیلومتر بر ساعت

 210 کیلومتر بر ساعت

 

مقایسه امکانات رفاهی کیا سراتو کوپه و هیوندای جنسیس کوپه

کیا سراتو کوپه از نظر امکانات رفاهی و گزینه‌های موجود، نسبت به مدل قبلی تغییر چشمگیری نداشته و همچون گذشته، مجموعه مناسبی از امکانات را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد.

در مقابل، هیوندای جنسیس کوپه مدل ۲۰۱۳ در مقایسه با نسل پیشین خود، سه صفحه‌نمایش جدید برای نمایش دمای روغن، گشتاور و شتاب دارد. همچنین امکانات دیگری مانند تنظیم خودکار ارتفاع چراغ‌ها، سیستم شستشوی چراغ، قابلیت تنظیم ارتفاع کمربندهای ایملی صندلی‌های جلو و تغییراتی در تنظیمات صندلی راننده به آن اضافه شده است.

این خودرو نیز همانند کیا سراتو کوپه، از امکانات رفاهی خوبی برخوردار است که در مقایسه با محصول کیا، تقریباً در یک سطح قرار می‌گیرند. البته در این میان، نداشتن صفحه‌نمایش لمسی رنگی در داخل کابین هیوندای جنسیس، ممکن است کمی از لذت استفاده از فضای داخلی آن بکاهد.

با نگاه به جدول زیر می‌توانید با جزئیات امکانات رفاهی هر دو خودرو، یعنی کیا سراتو کوپه و هیوندای جنسیس کوپه، آشنا شوید:

کیا سراتو کوپه نیو

هیوندای جنسیس کوپه نیوفیس

تجهیزات

چراغ جلو زنون، مه‌شکن جلو، دی‌لایت، اتولایت، چراغ خوش‌آمدگویی

چراغ جلو زنون، مه‌شکن جلو و عقب، اتولایت، چراغ‌شوی، تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک

چراغ

6 اسپیکر های-فای، هندزفری، پشتیبانی از
Bluetooth – USB – CD – MP3 – iPod – AUX

8 اسپیکر 360 وات به‌همراه آمپلی‌فایر – پخش اینفینیتی – سی‌دی‌چنجر شش‌تایی – تنظیم هوشمند میزان صدا، پشتیبانی ازUSB – CD – MP3 – iPod  AUX

سیستم‌های مولتی‌مدیا

4.2  اینچی لمسی

نمایش‌گر چندکاره جدید – نشانگر آنالوگ شتاب و گشتاور و دمای روغن در کنسول میانی

صفحه‌نمایش

215/45R17

225/40R19

رینگ‌ها

آینه جانبی تاشو برقی

آینه‌های جانبی تاشو برقی،
آینه وسط با قابلیت ضد انعکاس نور

آینه

اتومات دوگانه – دریچه تهویه عقب

اتوماتیک دوگانه

تهویه‌مطبوع

صندلی‌ راننده و سرنشین اسپرت با تنظیم برقی، مموری، سردکن صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، صندلی عقب تاشو دوتکه، روکش چرم

صندلی‌های راننده شش‌حالته برقی + تنظیم برقی گودی کمر + صندلی اسپرت جلو – خم‌شدن صندلی، صندلی سرنشین 4 حالته دستی، صندلی عقب تاشو، روکش چرمی، گرم‌کن صندلی جلو

صندلی

شیشه بالابر برقی آنتی‌ترپ، شیشه دودی

شیشه بالابر برقی آنتی‌ترپ

شیشه

سنسور پارک جلو و عقب

سنسور پارک جلو و عقب

سیستم‌های هشداردهنده

کروزکنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، فرمان برقی حساس به سرعت، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سانروف، مدیریت پایداری خودرو، دوربین عقب

کروزکنترل، سیستم تعلیق هوشمند، سانروف، ورود و استارت بدون کلید، فرمان هیدرولیک با روکش چرم، پدال شیفتر، تریم آلومینیومی – تریم فیبرکربنی (سفارشی) – تنظیم ارتفاع کمربندهای جلو

سایر امکانات

 

مقایسه کیا سراتو کوپه و هیوندای جنسیس کوپه از نظر ایمنی

مقایسه کیا سراتو کوپه و هیوندای جنسیس کوپه از نظر ایمنی

برای اینکه بتوانیم با اطمینان از ایمنی این دو خودرو صحبت کنیم، به نتایج آزمایش‌های رسمی و معتبری مثل تست‌های مؤسسه یورو انکپ یا مؤسسه NHTSA آمریکا نیاز داریم. به نظر می‌رسد خودروی هیوندای جنسیس کوپه در این آزمایش‌ها شرکت نکرده است. اما مدل قدیمی‌تر این خودرو در آزمون NHTSA شرکت کرده و توانسته بود در تست برخورد از جلو ۴ ستاره و در تست‌های برخورد جانبی و واژگونی ۵ ستاره ایمنی کسب کند. این نتایج را می‌توان تا حدودی به مدل جدید هم تعمیم داد.

از سوی دیگر، اطلاعات دقیقی درباره نتایج آزمایش‌های ایمنی خودروی کیا سراتو کوپه در دسترس نیست و به همین دلیل نمی‌توانیم با جزئیات در مورد ایمنی آن نظر دهیم. اما با توجه به امکانات ایمنی خوبی که این خودرو دارد و همچنین با توجه به کسب ۵ ستاره ایمنی توسط مدل سدان این خودرو در آزمایش‌های ANCAP و NHTSA، می‌توان حدس زد که مدل کوپه آن نیز از سطح ایمنی مناسبی برخوردار است.

در نهایت، می‌توان گفت هر دو خودرو از ایمنی قابل قبولی برخوردارند و برای حفظ جان سرنشینان خود، امکانات خوبی دارند. جدول زیر، جزئیات کامل تجهیزات ایمنی هر دو خودرو را نشان می‌دهد:

کیا سراتو کوپه

هیوندای جنسیس کوپه 2013

تجهیزات

پشت‌سری فعال، کمربند ایمنی پیش‌کشنده

پشت سری فعال، کمربند ایمنی پیش‌کشنده

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

6 کیسه‌هوا شامل دو کیسه جلو، دو کیسه جانبی و دو کیسه پرده ای

6 کیسه‌هوا شامل دو کیسه جلو، دو کیسه جانبی و دو ایربگ پرده‌ای

کیسه‌هوا

ABS، EBD ، کنترل کشش و پایداری

ABS ،EBD ، BA و کیت ترمز برمبو سفارشی، کنترل کشش و پایداری

سیستم ترمز و پایداری

 

مقایسه تجربه رانندگی کیا سراتو کوپه و هیوندای جنسیس کوپه

رانندگی هر یک از این دو خودرو، احساس کاملاً متفاوتی به شما می‌دهد. اولی با ظاهر و عملکرد ورزشی خود، شما را به یک تجربه پرسرعت و هیجان‌انگیز دعوت می‌کند. اما دومی، به دلیل شباهت زیاد به مدل سدان و تغییرات کم، نمی‌تواند به خوبی خود را به عنوان یک کوپه واقعی و ورزشی معرفی کند. به ویژه فضای داخلی کیا سراتو کوپه تفاوت چندانی با مدل معمولی آن ندارد و از نظر المان‌های ورزشی، چیز چشمگیری برای ارائه کردن ندارد.

مقایسه تجربه رانندگی کیا سراتو کوپه و هیوندای جنسیس کوپه

با فشار دادن دکمه استارت، موتور هیوندای جنسیس با غرشی قدرتمند روشن می‌شود و از همان ابتدا نشان می‌دهد که در میدان رقابت، پیروز میدان خواهد بود. رانندگی با هر دو خودرو آغاز می‌شود؛ در زمینه شتاب و چابکی، کیا سراتو کوپه با وجود وزن تقریباً ۳۰۰ کیلوگرم کمتر، عملکرد ضعیف‌تری دارد و توانایی موتور و جعبه دنده آن برای رقابت با عملکرد ورزشی جنسیس کوپه کافی نیست. سیستم تعلیق هر دو خودرو، به دلیل طراحی ورزشی‌شان، کمی سفت به نظر می‌رسد؛ اما هر دو نسبت به نسل‌های قبلی خود، بهبودی در کیفیت سواری داشته و ضربات کمتری به داخل کابین منتقل می‌کنند.

مقاومت جنسیس کوپه در برابر فشارهای جانبی، نسبت به مدل قبلی کمی بهتر شده و این موضوع باعث افزایش تعادل و پایداری خودرو در پیچ‌ها می‌شود. کیا سراتو کوپه نیز در این بخش عملکرد قابل قبولی دارد؛ اما از نظر کنترل و هندلینگ، به پای جنسیس کوپه نمی‌رسد. البته به دلیل قدرت بالای جنسیس کوپه، رانندگان این خودرو باید در حرکت‌های سریع در جاده‌های پیچ‌دار، کاملاً احتیاط کنند تا خودرو دچار بیش‌فرمانی نشود و در کنترل و پایداری مشکل پیدا نکند.

مقایسه تجربه رانندگی کیا سراتو کوپه و هیوندای جنسیس کوپه

هر دو خودروی کره‌ای حاضر در این مقایسه، از سیستم ترمز قوی و قابل اطمینانی برخوردارند که در شرایط معمول، احساس امنیت خوبی به راننده می‌دهند. با این حال، به نظر می‌رسد خودروی جنسیس کوپه در بخش ترمزها با مقداری انتقاد روبرو است و مصرف لنت ترمز در آن کمی بیشتر از حد معمول گزارش شده است.

در نهایت باید گفت آن حس هیجان و قدرت که در رانندگی با جنسیس کوپه تجربه می‌شود، در خودروی سراتو کوپه وجود ندارد. اما در مقابل، محصول شرکت کیا که قیمت کمتری دارد، در مقایسه با رقبای هم‌رده خود عملکرد خوب و قابل قبولی ارائه می‌دهد و می‌تواند یک تجربه رانندگی نسبتاً pleasant و رضایت‌بخش را برای شما ایجاد کند.

مقایسه شرایط بازار

با وجود تعداد محدود خودروی جنسیس کوپه نیوفیس، باید گفت این ماشین از اولین روزهای عرضه، جایگاه خود را در بازار ایران به خوبی پیدا کرد و همچنان در میان خریداران ایرانی، فروش بسیار خوبی دارد. به گونه‌ای که حتی خودروهای ارزان‌قیمت‌تر مانند کیا سراتو کوپه هم نمی‌توانند به راحتی روی محبوبیت آن تأثیر بگذارند.

کیا سراتو کوپه نیز از نظر فنی و عملکرد، تفاوت چندانی با مدل سدان خود ندارد و به همین دلیل، به اندازه نسخه چهاردر آن فروش ندارد. با این حال، هنوز افرادی هستند که در بازار خودروهای دست‌دوم، به این مدل علاقه نشان می‌دهند؛ هرچند که این استقبال هرگز به پای جنسیس کوپه نمی‌رسد.

 

مقایسه هیوندای جنسیس کوپه با کیا سراتو کوپه

جمع‌بندی

در نهایت، وقتی هیوندای جنسیس کوپه را با کیا سراتو کوپه مقایسه می‌کنیم، برنده این رقابت به وضوح مشخص می‌شود. مزایای جنسیس کوپه در برابر رقیب کرهای آن کاملاً آشکار است. با این حال، یک نکته مهم در این مقایسه وجود دارد و آن تفاوت قیمت بین این دو خودروی کوپه است. این تفاوت ممکن است برخی از خریداران را به سمت مدل ارزان‌تر جذب کند.

مدل فول کیا سراتو کوپه از نسل سوم، تقریباً ۴۰ تا ۵۰ درصد از هیوندای جنسیس کوپه ۲۰۱۳ قیمت کمتری دارد. تنها دلیل اینکه این دو خودرو را با هم مقایسه کردیم، این است که هر دو از جدیدترین نمونه‌های کوپه در بازار محسوب می‌شوند. در غیر این صورت، برتری هیوندای جنسیس کوپه به عنوان یک محصول ورزشی و مورد علاقه جوانان، کاملاً قطعی و روشن است. برای آگاهی از قیمت هیوندای جنسیس فول و دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط و قیمت کیا سراتو، روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بیشتر بخوانید

راهنمای خرید سراتو دست دوم
مقایسه تخصصی سراتو کوپه با هیوندای ولستر
معرفی آپشن‌های کیا سراتو کوپه فیس‌لیفت
چرا هیوندای جنسیس بخریم
مقایسه هیوندای ولستر و هیوندای جنسیس کوپه
هیوندای جنسیس کوپه بخریم یا سدان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن