جواب کار در کلاس صفحه ۳ ریاضی ششم

پاسخ تمرین‌های صفحه ۳ کتاب ریاضی پایه ششم

**راهنمای حل مسئله‌های صفحه ۳ ریاضی ششم**

در این بخش، پاسخ و روش حل سوالات صفحه ۳ کتاب ریاضی کلاس ششم به صورت مرحله‌به‌مرحله ارائه شده است.

جواب کار در کلاس صفحه ۳ ریاضی ششم

**عنوان درس: دنباله‌های عددی**
**مبحث: یادگیری مرحله به مرحله**
**پایه: ششم دبستان**

در این درس با دنباله‌های عددی آشنا می‌شویم. دنباله‌های عددی، مجموعه‌ای از اعداد هستند که با نظم و ترتیب خاصی پشت سر هم قرار گرفته‌اند. برای مثال، اعداد ۲، ۴، ۶، ۸ و… یک دنباله عددی هستند که در آن هر عدد، دو واحد از عدد قبلی بیشتر است.

یادگیری این دنباله‌ها به ما کمک می‌کند تا الگوهای عددی را بهتر درک کنیم و بتوانیم عدد بعدی در یک مجموعه را پیش‌بینی کنیم. گاهی این الگوها با جمع کردن، تفریق کردن، ضرب یا تقسیم کردن مشخص می‌شوند.

برای حل مسائل دنباله‌های عددی، باید ابتدا رابطه بین اعداد را پیدا کنیم. به عنوان مثال، در دنباله ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰، هر عدد ۵ واحد از عدد قبلی بزرگ‌تر است. پس عدد بعدی ۲۵ خواهد بود.

با تمرین و توجه به الگوها، به راحتی می‌توانید این مباحث را یاد بگیرید و از حل مسائل لذت ببرید.

گام به گام ریاضی ششم صفحه 3 با جواب

در این قسمت پاسخ صفحه ۳ ریاضی پایه ششم را برای شما آماده کرده‌ایم. در پایان این بخش می‌توانید دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم از بخش‌های فصل اول ریاضی ششم نیز بازدید کنید.

۱- معلم از دانش‌آموزان خواست تا با کشیدن یک الگو، اعداد زوج را نمایش دهند. در ادامه، الگوی چند دانش‌آموز را مشاهده می‌کنید. شکل بعدی هر الگو را رسم کنید.

جواب کار در کلاس صفحه ۳ ریاضی ششم

در این تصویر، تعداد چوب کبریت‌هایی که می‌بینیم، همگی جزو اعداد جفت هستند.

در الگوی بالا برابر اعداد زوج است.

ربات هر بار که می‌پرد، دو قدم به سمت جلو حرکت می‌کند.

جواب کار در کلاس صفحه ۳ ریاضی ششم

در تصویر بالا، تعداد دایره‌ها همیشه عدد زوج است.
شما هم یک الگوی مشابه بکشید و طرح خود را با الگوی دوستانتان در کلاس مقایسه کنید.

شما نیز الگویی رسم کنید و الگوی خود را با الگوی هم کلاسی‌هایتان مقایسه کنید. 

فاطمه و زهرا هر کدام یک روش برای کشیدن اعداد فرد روی کاغذ نشان دادند. حالا تو هم شکل مورد نظر از هر کدام از این روش‌ها را رسم کن.

فاطمه:

جواب کار در کلاس صفحه ۳ ریاضی ششمزهرا
خواسته شده از هر الگو را رسم کنید.

یک نمونه برای خودتان طراحی کنید و طرحی که ساخته‌اید را با کارهای دیگر دانش‌آموزان کلاس مقایسه کنید.

جواب کار در کلاس صفحه ۳ ریاضی ششم

با همکلاسی‌های خود در مورد چیزهایی که اعداد زوج و فرد را شبیه به هم می‌کند و چیزهایی که آنها را از هم متفاوت می‌سازد، گفت‌وگو کنید.

**وجه اشتراک:**
هر دو گروه اعداد زوج و فرد با یک نظم و ترتیب مشخص و پشت سر هم قرار می‌گیرند. یعنی اگر به ترتیب بنویسیمشان، می‌بینیم که دوتا دوتا جلو می‌روند.

**وجه تفاوت:**
هیچ عددی وجود ندارد که همزمان هم زوج باشد و هم فرد. این دو گروه کاملاً از هم جدا هستند و عددی بین آنها مشترک نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن