مقایسه فولکس پاسات و هوندا آکورد
در این نوشته از مجموعه مقایسههای آرین لوتوس، نگاهی خواهیم داشت به دو خودروی سدان در کلاس متوسط و نیمهلوکس که در بازار ایران حضور دارند: فولکس واگن پاسات و هوندا آکورد. هر دوی این خودروها ویژگیهای مثبت و قابلیتهای زیادی دارند، اما به دلیل وضعیت ویژه بازار خودرو در ایران، هیچکدام نتوانستهاند به جایگاه واقعی و شایسته خود در میان خریداران دست پیدا کنند. در ادامه، این مقایسه را با هم دنبال میکنیم.
اگرچه در سالهای اخیر، خودروهای شاسیبلند و کراساوورها به طور گسترده در بازار جهانی خودرو پیشتاز شدهاند، اما خودروهای سدان خانوادگی در اندازه متوسط هنوز هم جایگاه ویژهای نزد مشتریان خود حفظ کردهاند. طراحی زیبا و باکلاس، فضای داخلی بزرگ و راحت (با وجود اینکه ابعاد بیرونی خودرو خیلی بزرگ نیست)، سواری نرم و تجهیزات رفاهی مناسب را میتوان از دلایل اصلی محبوبیت این گونه خودروها در بازار دانست.

معرفی فولکس پاسات و هوندا آکورد
در این نوشته، به مقایسه دو خودروی سدان، یعنی فولکس پاسات و هوندا آکورد میپردازیم. ابتدا این دو خودرو را معرفی میکنیم. فولکس پاسات از سال ۱۹۷۳ تا به امروز در هشت نسل مختلف تولید شده است. اگر از تعداد بسیار کم مدلهای قدیمیتر این خودرو در ایران چشمپوشی کنیم، آشنایی مردم ایران با فولکس پاسات از زمانی شروع شد که شرکت ماموت خودرو، با همکاری فولکس واگن، نسل هشتم این خودروی آلمانی را در سال ۱۳۹۶ به بازار ایران آورد.
فولکس پاسات در روزهای اول عرضه، با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و قیمت آن در بازار آزاد به شکل قابل توجهی افزایش یافت. اما متأسفانه، به دلیل قانونی که واردات خودرو را ممنوع کرد، داستان حضور این خودروی محبوب آلمانی در بازار ایران خیلی زود به پایان رسید و پس از فروش تعداد محدودی از مدل ۲۰۱۸، دیگر وارد نشد.

آشنایی با فولکس واگن پاسات
در مقایسهای دیگر، به سراغ هوندا آکورد میرویم. این خودروی ژاپنی از سال ۱۹۷۶ تا به امروز در ده نسل مختلف تولید شده است. ورود چشمگیر هوندا آکورد به بازار ایران به دهه ۷۰ شمسی بازمیگردد، زمانی که تعداد زیادی از نسل چهارم این مدل به کشور وارد شد.
هوندا آکورد
خرید هوندا آکورد
فروش هوندا آکورد در بازار ایران برای نزدیک به بیست سال متوقف شد. سپس در آغاز دهه ۹۰ شمسی، شرکت گلرنگ موتور با همکاری هوندا، نسل نهم این خودروی پرطرفدار را به بازار ایران آورد. بیشترین تعداد این خودرو در سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ وارد کشور شد، هرچند تعداد محدودی از مدلهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ آن نیز در بازار ایران پیدا میشود.

مقایسه فولکس پاسات و هوندا آکورد از نظر طراحی
وقتی طراحی فولکس پاسات و هوندا آکورد را با هم مقایسه میکنیم، باید بگوییم که ظاهر فولکس پاسات دقیقاً همانطور است که از یک خودروی آلمانی تصور میکنید: طراحی مرتب، هماهنگ و بدون هیچ اغراقی. از ویژگیهای مهم طراحی این خودروی آلمانی میتوان به جلوپنجره پهن، آینههای بغل که روی درها نصب شدهاند و خطوط مشخص بدنه اشاره کرد. همه این جزئیات در کنار هم، ظاهری امروزی و پرانرژی به فولکس پاسات دادهاند.
طراحان فولکس با بهکارگیری درست نوارهای فلزی براق در اطراف شیشهها، زیر درها و روی سپرها، کوشیدهاند نظر خریدارانی که به خودروهای لوکس علاقه دارند نیز جلب کنند. شاید تنها نکتهای که در طراحی فولکس پاسات میتوان به آن اشاره کرد، نمای پشت ساده و بیحاشیه این خودرو باشد.

طراحی داخلی فولکس پاسات هماهنگ با ظاهر بیرونی آن شکل گرفته است. داخل این خودروی آلمانی، به ویژه بخش داشبورد، بسیار منظم و بدون پیچیدگی طراحی شده است. تنها چیزی که این سادگی را کمی تغییر میدهد، صفحه نمایش دیجیتال وسایل و دریچههای هواست که در طول کل داشبورد کشیده شدهاند. همچنین، یک ساعت عقربهای در وسط و بالای داشبورد قرار داده شده که حال و هوای یک خودروی لوکس را برای سرنشینان به ارمغان میآورد.

در بخش مقایسه طراحی فولکس پاسات و هوندا آکورد، باید بگوییم که هوندا آکورد هم مانند رقیب آلمانی خود، با دقت و بدون زیادهروی طراحی شده است. خطهای منظم و حسابشدهای دارد و ظاهری شیک، باوقار و تا حدی قدرتمند به آن بخشیدهاند. این طراحی بهگونهای است که حتی پس از گذشت بیش از هفت سال، هنوز هم این خودروی ژاپنی چهرهای جوان و امروزی دارد.
همانطور که پیشتر اشاره شد، تعداد کمی از مدلهای سال ۲۰۱۵ (سفارش چین) و ۲۰۱۶ (سفارش آمریکا) هوندا آکورد در بازار ایران پیدا میشود. مدلهای ۲۰۱۵ در قسمت سپر و جلوپنجره با مدلهای سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تفاوت دارند. همچنین مدلهای ۲۰۱۶ که در آن سال بهروزرسانی ظاهری شدهاند، نمای جلو و عقب مدرنتر و جذابتری دارند. اما از آنجا که تعداد این مدلها در بازار ایران بسیار کم است، در این بررسی به طراحی آنها نمیپردازیم.

فضای داخلی خودروی هوندا آکورد بسیار زیبا و چشمنواز طراحی شده است. صفحهنمایش به شکلی هوشمندانه در ادامه صفحههای نشاندهنده قرار گرفته و ترکیب رنگی دوگانه در داشبورد، به همراه قطعات چوبی با کیفیت که در قسمت کابین به کار رفته، جلوهای باشکوه و فراتر از رقبای مشابه به این خودرو بخشیده است. این طراحی چنان لوکس و جذاب است که هنگام نشستن در آن، حس قرار داشتن در خودروهای گرانقیمتتری مانند بیامو سری ۵ یا مرسدسبنز کلاس E به فرد دست میدهد.

فضای داخلی هوندا آکورد
به طور کلی، وقتی میخواهیم طراحی فولکس واگن پاسات و هوندا آکورد را با هم مقایسه کنیم، میتوان گفت که هر دو خودرو، نمای بیرونی هماهنگ، کلاسیک و نسبتاً شیکی دارند و برای افراد میانسال بسیار جذاب به نظر میرسند. اما اگر جوانان به دنبال خودرویی با طراحی پرهیجان و مطابق با آخرین مد روز باشند، احتمالاً انتخاب اول آنها فولکس پاسات و هوندا آکورد نخواهد بود.
مقایسه فنی فولکس پاسات و هوندا آکورد
فولکس پاسات در ایران با یک موتور ۱.۸ لیتری توربو ارائه میشود. این موتور توانایی تولید ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی توسط یک جعبه دنده اتوماتیک ۷ سرعته از نوع دوکلاچه (DSG) به چرخهای جلوی این خودروی آلمانی منتقل میشود.
این مدل از پاسات میتواند در مدت ۷.۹ ثانیه، از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین، میانگین مصرف سوخت آن در شرایط ترکیبی، ۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر است.

هوندا آکورد با یک موتور ۲.۴ لیتری ساده به بازار ایران عرضه شده است. این خودرو میتواند تا ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. قدرت موتور به یک جعبه دنده خودکار CVT منتقل میشود. این خودروی ژاپنی در شرایط ترکیبی، در هر صد کیلومتر ۷.۸ لیتر سوخت مصرف میکند و میتواند در ۹.۸ ثانیه از حالت ساکن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

هوندا آکورد یک خودروی محبوب و قابل اعتماد است که توسط شرکت هوندا ساخته شده. این خودرو به دلیل عملکرد خوب، مصرف سوخت مناسب و امکانات رفاهی کافی، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده.
طراحی داخلی و خارجی آکورد شیک و مدرن است و فضای کافی برای راحتی سرنشینان دارد. همچنین، سیستمهای ایمنی و فناوریهای بهکار رفته در آن، کمک میکنند تا سفرهای شما با آرامش و امنیت بیشتری انجام شود.
هوندا آکورد در طول سالها، به عنوان یک انتخاب مطمئن برای خانوادهها و افرادی که به دنبال یک خودروی بادوام و باکیفیت هستند، شناخته شده است.
|
مدل خودرو |
فولکس پاسات |
هوندا آکورد |
|
پیشرانه |
4 سیلندر توربوشارژر |
4 سیلندر تنفس طبیعی |
|
حجم موتور(ليتر) |
1/8 |
2/4 |
|
حداکثر قدرت |
180 اسب بخار در 5100 دور |
185 اسب بخار در 6400 دور |
|
حداکثر گشتاور |
250 نیوتنمتر در 1250 دور |
245 نیوتنمتر در 3900 دور |
|
گیربکس |
7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه(DSG) |
اتوماتیک ضریب متغیر(CVT) |
|
مصرف سوخت (ترکیبی) |
5/8 |
7/8 |
|
شتاب صفر تا 100 |
7/9 |
9/8 |
|
حداکثر سرعت |
232 |
208 |
با مقایسه مشخصات فنی این دو خودرو، میتوان دید که قدرت و گشتاور موتور آنها تقریباً یکسان است. اما در نهایت، فولکس پاسات در تمامی ویژگیهای فنی، بهتر از خودروی ژاپنی مقابل خود عمل میکند. دلیل اصلی این برتری را میتوان در دو چیز خلاصه کرد: اول اینکه موتور فولکس پاسات، حداکثر گشتاور خود را در دورهای پایینتر موتور تولید میکند و دوم، عملکرد بسیار خوب و هوشمند جعبه دنده دوکلاچه این خودرو است.
مقایسه امکانات رفاهی فولکس پاسات و هوندا آکورد
وقتی میخواهیم فولکس پاسات و هوندا آکورد را از نظر امکانات رفاهی مقایسه کنیم، باید بگوییم که هوندا آکورد امکانات خوب و قابل قبولی دارد، اما فولکس پاسات به عنوان یک خودروی مدرن آلمانی، در این زمینه به رقیب ژاپنی خود اجازه نفس کشیدن هم نمیدهد!
نکته دیگر این است که فولکس پاسات فقط در یک مدل مشخص در بازار ایران عرضه شده، در حالی که هوندا آکورد در چندین نسخه با سطح امکانات مختلف موجود است. البته بیشتر خودروهای هوندا آکورد موجود در ایران، در دو نوع EX-A (نیمهفول) و EX-B (فول) به فروش میرسند.
|
تجهیزات |
فولکس پاسات |
هوندا آکورد تیپ EX-B |
|
چراغ |
مهشکن جلو و عقب، دیلایت، چراغهای جلو و عقب LED، تنظیم ارتفاع اتوماتیک چراغهای جلو، سنسور نور |
مهشکن جلو، چراغ جلو زنون و چراغ عقب LED، دیلایت، سنسور نور |
|
سیستمهای مولتی مدیا |
پورت USB و AUX، بلوتوث، قابلیت بهاشتراکگذاری محتویات موبایل و تبلت روی مانیتور خودرو(Mirror Link)، کنترل حرکتی سیستم صوتی( Gesture Control)، نویگیشن(GPS)، 8 بلندگو |
پخش MP3، USB، AUX، بلوتوث، نویگیشن(GPS)، حافظه 16 گیگابایتی، 7 بلندگو، سابووفر |
|
صفحه نمایش |
9/2 اینچی لمسی |
8 اینچی لمسی |
|
رینگ ها |
18 اینچی آلومینیومی |
17 اینچی آلومینیومی |
|
آینه |
آینههای جانبی تاشو برقی مجهز به گرمکن، آینه میانی الکتروکرومیک |
آینههای جانبی تاشو برقی مجهز به گرمکن، آینه میانی الکتروکرومیک |
|
تهویه مطبوع |
اتوماتیک سه کاناله، فیلتر ضد آلرژی |
اتوماتیک دو کاناله، دریچه برای سرنشینان عقب، کنترل کیفیت هوا |
|
صندلی |
روکش چرمی صندلیها، تنظیم برقی صندلی راننده در 12 جهت به همراه حافظه، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در 8 جهت، گرمکن تمامی صندلیها، سردکن صندلیهای جلو، ماساژور صندلی راننده، صندلیهای عقب تاشو |
روکش چرمی صندلیها، تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت به همراه حافظه، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در 4 جهت |
|
شیشه |
شیشههای برقی جلو و عقب، شیشههای سولار، شیشههای عقب دودی |
شیشههای برقی و اتوماتیک جلو و عقب |
|
سیستمهای هشدار دهنده |
سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باد لاستیک(TPMS) |
سنسور پارک عقب، سنسور باد لاستیک(TPMS) |
|
سایر امکانات |
کیلس استارتر، کروز کنترل، دوربین 360 درجه چندحالته، ترمز پارک برقی مجهز به اتوهلد، سقف پانوراما، هدآپ دیسپلی(HUD)، گرمکن نازلهای آبپاش شیشه جلو، اتو پارک، سیستم استارت-استاپ، درب صندوقبار هوشمند، یدککش(هوک) عقب برقی، شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان، خروجی 12 ولت، سنسور باران |
کیلس استارتر، کروز کنترل، سانروف، سیستم هوشمند کاهنده صداهای مزاحم داخل کابین(ANC)، سنسور باران، سیستم رانندگی در حالت اقتصادی(Eco)، دوربین دید عقب، خروجی 12 ولت، پرده عقب برقی |
مقایسه ایمنی فولکس پاسات و هوندا آکورد
وقتی میخواهیم ایمنی فولکس پاسات و هوندا آکورد را با هم مقایسه کنیم، هر دو خودرو عملکرد بسیار خوبی دارند. هر دو مدل به سیستمهای پیشرفته برای کنترل پایداری و کیسههای هوای کامل مجهز هستند و ایمنی سرنشینان را به خوبی تأمین میکنند. با این حال، فولکس پاسات در این زمینه کمی کاملتر عمل میکند؛ چرا که علاوه بر امکانات مشترک، دارای ایربگ مخصوص برای محافظت از زانوی راننده و چند سیستم اضافی برای کنترل بهتر خودرو است.
|
تجهیزات |
فولکس پاسات |
هوندا آکورد تیپ EX-B |
|
تجهیزات ایمنی و حفاظتی |
کنترل پایداری الکترونیکی(ESP)، کنترل پایداری یدککش(Trailer Stabilization)، سیستم ضد لغزش(ASR)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی(HSA)، سیستم الکترونیکی کنترل گشتاور(EDTC) |
کنترل پایداری الکترونیکی(VSA)، کنترل کشش(TCS)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی(HSA) |
|
کیسه هوا |
راننده و سرنشین جلو، جانبی ردیف جلو و عقب، پردهای، زانوی راننده(مجموعا 9 عدد) |
راننده و سرنشین جلو، جانبی ردیف جلو و عقب، پردهای(مجموعا 8 عدد) |
|
سیستم ترمز |
ترمز ضدقفل(ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز(EBD)، ترمز کمکی |
ترمز ضدقفل(ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز(EBD)، ترمز کمکی |
بر اساس آزمایشهای سختگیرانهای که برای سنجش ایمنی خودروها انجام میشود، هر دو خودروی مورد بحث در بهترین و بالاترین رده از نظر ایمنی قرار گرفتهاند. بهطور مثال، فولکس واگن پاسات در آزمون ایمنی موسسه معتبر اروپایی یورو انکپ در سال ۲۰۱۴، بالاترین نمره ممکن، یعنی پنج ستاره کامل ایمنی را دریافت کرده است.

هوندا آکورد در سال ۲۰۱۳ در آزمونهای ایمنی مؤسسه بیمه برای ایمنی بزرگراهها (IIHS) بهترین نتیجه ممکن را گرفت. این خودرو به دلیل عملکرد درخشان در این تستها، عنوان برتر «گزینه برتر ایمنی» را از آن خود کرد.

هوندا آکورد در تستهای ایمنی، نتایج بسیار خوبی کسب کرده است. این خودرو به خوبی از سرنشینان محافظت میکند و یک انتخاب مطمئن برای خانوادهها به شمار میرود.
در آزمایشهای مختلف، آکورد نشان داده که ساختاری محکم و ایمن دارد. بخش جلوی خودرو به گونهای طراحی شده که در صورت برخورد، بخش عمدهای از انرژی تصادف را جذب کند و از وارد آمدن ضربه شدید به کابین سرنشینان جلوگیری نماید.
کیسههای هوا در این خودرو به خوبی و در زمان لازم عمل میکنند و همراه با کمربندهای ایمنی، از passengers در برابر آسیبهای جدی محافظت مینمایند.
همچنین، این مدل به سیستمهای پیشرفتهای مجهز است که به راننده در جلوگیری از حوادث کمک میکنند. این ویژگیها باعث شدهاند هوندا آکورد در رده خودروهای بسیار ایمن قرار بگیرد.
مقایسه تجربه رانندگی فولکس پاسات و هوندا آکورد
اگر بخواهیم فولکس واگن پاسات و هوندا آکورد را از نظر نرمی سواری و فضای داخلی با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که هر دو خودرو در این زمینه عملکرد بسیار خوبی دارند. این دو ماشین به دلیل داشتن فضای داخلی بزرگ، سیستم تعلیق نرم و عایقبندی مناسب کابین، آرامش و راحتی زیادی را برای سرنشینان در طول سفر فراهم میکنند.

تجربه رانندگی با هوندا آکورد
اما وقتی پای عملکرد و چگونگی فرمانپذیری خودرو به میان میآید، این فولکس واگن پاسات است که عملکرد بهتری دارد. دلیل این برتری، موتور توربوی آن است که بیشترین قدرت را حتی در سرعتهای پایین تولید میکند و همچنین جعبه دنده دوکلاچه آن، با دقت و هوشمندی دندهها را عوض میکند. این ویژگیها باعث میشود پاسات نه تنها از هوندا آکورد بهتر باشد، بلکه از بسیاری از خودروهای خانوادگی معمولی نیز پیشی بگیرد.
البته بهتر بودن پاسات به این معنی نیست که هوندا آکورد خودرویی بیدینامیک و بدون لذت رانندگی است. این خودروی ژاپنی هم به نوبه خود عملکرد خوبی دارد، اما وقتی آن را با یک خودروی اروپایی اصیل مانند فولکس پاسات مقایسه کنیم، در جایگاه پایینتری قرار میگیرد.

رانندگی با فولکس واگن پاسات
وقتی پشت فرمان فولکس پاسات مینشینید، وارد دنیایی از تعادل و راحتی میشوید. این خودرو نه خیلی بزرگ است و نه کوچک، بلکه اندازهای کاملاً مناسب دارد که هم برای شهر و هم برای سفرهای طولانی عالی است.
فضای داخلی آن دنج و بهخوبی طراحی شده است. همه کلیدها و صفحهها سر جای خود قرار دارند و به راحتی در دسترس شما هستند. صندلیها راحت هستند و به شما احساس آرامش میدهند، حتی اگر ساعات طولانی رانندگی کنید.
هنگامی که موتور را روشن میکنید، متوجه میشوید که حرکت آن بسیار نرم و بیصدا است. در خیابانهای شلوغ شهر، به راحتی مانور میدهد و پارک کردن آن ساده است. وقتی به جادههای باز و اتوبان میرسید، قدرت و ثبات آن را به خوبی احساس خواهید کرد. این خودرو در سرعتهای بالا نیز بسیار پایدار و مطمئن است.
به طور کلی، پاسات خودرویی است که بدون حاشیه و با سادگی، کار خود را به خوبی انجام میدهد. رانندگی با آن تجربهای لذتبخش، آرام و قابل اعتماد است.
مقایسه شرایط بازار فولکس پاسات و هوندا آکورد
متأسفانه خودروی فولکس پاسات وقتی تازه میخواست به ایران بیاید، به قانون ممنوعیت واردات خودرو برخورد کرد. از طرفی، هوندا آکورد هم توسط یک شرکت چندان معتبری عرضه شد. به همین دلایل، هیچکدام از این دو خودرو نتوانستند جایگاه خوب و مناسبی در بازار ایران پیدا کنند و در نتیجه، امروزه وضعیت خرید و فروش آنها در مقایسه با خودروهای رقیب، بسیار ضعیف است.
وضعیت قطعات یدکی و خدمات پس از فروش این دو خودرو نیز چندان خوب نیست. اگر به قطعهای نیاز داشته باشید، باید مدتها دنبال آن بگردید و در نهایت آن را با قیمت بسیار بالا خریداری کنید. البته هوندا آکورد در مقایسه با فولکس پاسات، خودروی کممشکلتر و بادوامتری است. خودروی فولکس به دلیل داشتن موتور توربو و جعبه دنده دوکلاچه از نوع خشک، به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارد.

وضعیت بازار خودروی پاسات
در حال حاضر، اوضاع خرید و فروش برای خودروی پاسات به این شکل است:
قیمتها معمولاً بر اساس مواردی مثل سال ساخت خودرو، میزان کارکرد (مسافتی که پیموده)، وضعیت بدنه و موتور، و همچنین تجهیزات و مدل آن تعیین میشود.
به طور کلی، مدلهای جدیدتر و با کارکرد کمتر، طبیعتاً قیمت بالاتری دارند. علاوه بر این، وضعیت ظاهری و فنی خودرو (که آیا نیاز به تعمیر دارد یا نه) تأثیر بسیار زیادی بر قیمت نهایی میگذارد.
اگر قصد خرید یا فروش پاسات را دارید، بهترین کار این است که قیمتهای روز بازار را به دقت بررسی کنید و خودروهای مختلف را با هم مقایسه نمایید.
جمع بندی مقایسه فولکس پاسات و هوندا آکورد
حالا به بخش پایانی مقایسه فولکس پاسات و هوندا آکورد میرسیم. با نگاهی به ویژگیهای این دو خودرو، میتوان اینطور نتیجه گرفت که فولکس پاسات در لذت رانندگی، امکانات داخلی و میزان مصرف سوخت، عملکرد بهتری نسبت به هوندا آکورد دارد. در مقابل، هوندا آکورد در زمینه پاسخدهی موتور و هزینههای نگهداری، انتخاب منطقیتری نسبت به رقیب آلمانی خود به شمار میآید. همچنین در مواردی مانند طراحی بیرونی، ایمنی، وضعیت بازار، دوام قطعات و آرامش کابین، هر دو خودرو تقریباً در یک سطح قرار میگیرند.
در نهایت میتوان گفت: اگر به دنبال یک خودروی خانوادگی با کیفیت خوب، سواری آرام، امکانات رفاهی کافی و هزینه نگهداری پایین هستید، هوندا آکورد میتواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اما اگر هنوز روحیه جوانی و شور رانندگی در شما زنده است و دوست دارید خودروی خانوادگیتان عملکرد پویا و قدرتمندی داشته باشد، بهتر است فولکس پاسات را انتخاب کنید.
بیشتر بخوانید:
مقایسه فولکس پاسات و رنو تلیسمان
مقایسه رنو تلیسمان و هوندا آکورد
مقایسه فولکس پاسات و بی ام و سری 5
مقایسه فولکس پاسات و لکسوس es






























