مشکل تماس صوتی و تصویری روبیکا

اگر در تماس صوتی و تصویری برنامه روبیکا مشکل دارید، جای نگرانی نیست. می‌توانید با تلفن ثابت، شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ را بگیرید تا به صورت ۲۴ ساعته با کارشناسان همراه رایانه در ارتباط باشید. توجه داشته باشید که این شماره فقط از خط ثابت قابل تماس است.

اگر تلفن ثابت در دسترس ندارید، می‌توانید از طریق لینک ارتباط با مشاوران همراه رایانه، راهنمایی لازم برای برقراری تماس با موبایل را دریافت کنید و مشکل روبیکای خود را برطرف نمایید.

تیم محتوای همراه رایانه برای راحتی بیشتر کاربران روبیکا، بیشتر مشکلات و پرسش‌های مربوط به این برنامه را در یک صفحه با عنوان پشتیبانی روبیکا گردآوری کرده که مطالعه آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در اینجا نیز قصد داریم مشکل تماس صوتی و تصویری روبیکا را بررسی کنیم و راه‌حل‌های آن را با شما در میان بگذاریم. پیش از هر چیز باید بدانید که روبیکا یک برنامه داخلی با امکانات ویژه و جذاب است و همین ویژگی‌ها باعث محبوبیت و استفاده گسترده از آن شده است.

یکی از این قابلیت‌ها، امکان برقراری تماس صوتی و تصویری است که گاهی ممکن است برای برخی کاربران مشکل ایجاد کند و نتوانند از آن استفاده کنند.

پیش از مطالعه این مطلب، پیشنهاد می‌کنیم وبلاگ مشکل استوری گذاشتن در روبیکا را نیز بخوانید. با ما همراه باشید.

 

۷ دلیل بروز مشکل تماس صوتی و تصویری روبیکا

 

7 دلیل بروز مشکل تماس صوتی و تصویری روبیکا

هفت دلیل اصلی برای مشکلات تماس صوتی و تصویری در روبیکا
مشکلات تماس صوتی و تصویری در روبیکا معمولاً دلایل مشخصی دارند. در اینجا، ما مهم‌ترین دلایل ایجاد این مشکلات را بررسی کرده‌ایم و آن‌ها را به طور خلاصه بیان می‌کنیم.

دلایل اصلی این مشکلات عبارتند از:
 

۱ – آپدیت نبودن روبیکا

اگر از نسخه قدیمی روبیکا استفاده می‌کنید و هشدارهای به‌روزرسانی را نادیده گرفته‌اید، لطفاً همین حالا برنامه را به‌روز کنید یا آن را پاک کرده و جدیدترین نسخه روبیکا را نصب کنید تا مشکل تماس‌های صوتی و تصویری برطرف شود. توجه داشته باشید که استفاده از نسخه قدیمی، علاوه بر ایجاد مشکل در تماس‌ها، ممکن است روی سایر امکانات روبیکا نیز تأثیر منفی بگذارد.

۲ – عدم مجوز دسترسی به دوربین و میکروفن

وقتی برای اولین بار بخواهید تماس صوتی و تصویری در روبیکا برقرار کنید، برنامه از شما درخواست اجازه دسترسی به میکروفن و دوربین را خواهد کرد.
اگر این دسترسی‌ها را تأیید نکنید، طبیعتاً امکان برقراری تماس تصویری و صوتی برای شما وجود نخواهد داشت. بنابراین لازم است این مجوزها را به برنامه بدهید.
اگر به اشتباه این اجازه را رد کرده‌اید، جای نگرانی نیست؛ می‌توانید از طریق بخش تنظیمات گوشی، مجدداً دسترسی‌های مورد نیاز را فعال کنید.

۳ – روشن بودن ف ی ل ت ر ش ک ن ها

اگر از برنامه‌هایی برای تغییر آی‌پی خود استفاده می‌کنید تا بتوانید از اپلیکیشن‌های خارج از کشور استفاده کنید، حتماً این برنامه‌ها را بررسی کرده و ارتباط آن‌ها را قطع کنید تا در تماس‌های صوتی و تصویری روبیکا به مشکل برنخورید. برنامه‌های ف ی ل ت ر ش ک ن می‌توانند روی عملکرد اپلیکیشن‌های داخلی اختلال ایجاد کنند.

۴ – نوع تنظیمات حریم خصوصی تماس روبیکایی

ممکن است شخصی که می‌خواهید با او تماس بگیرید، تنظیمات حریم خصوصی و امنیتی خود را طوری قرار داده باشد که دیگران نتوانند از طریق روبیکا با او تماس صوتی یا تصویری برقرار کنند. در این حالت، آیکون تماس در بالای صفحهٔ گفت‌وگو نمایش داده نمی‌شود. برای رفع این مشکل، از او بخواهید تنظیمات حریم خصوصی خود را به گونه‌ای تغییر دهد که امکان برقراری تماس صوتی و تصویری فراهم شود.

۵ – قطع اتصال اینترنت یا ضعیف بودن آن

گاهی اوقات مشکل تماس صوتی و تصویری در روبیکا به همین دلیل ساده پیش می‌آید. به طور طبیعی، اگر دستگاه شما به اینترنت وصل نباشد، امکان استفاده از برنامه وجود ندارد. همچنین اگر سرعت اینترنت شما پایین باشد، بعضی از امکانات برنامه مانند تماس صوتی و تصویری در دسترس نخواهند بود.
 

۶ – آفلاین بودن مخاطب مورد نظر

پیش از اینکه با روبیکا با کسی تماس بگیری، مطمئن شو اینترنت او روشن است و آنلاین می‌باشد. اگر اینترنت گوشی طرف مقابل خاموش باشد و او آفلاین باشد، شما نمی‌توانید از طریق روبیکا با او تماس بگیرید.
 

 ۷ – تعلیق بودن کاربر روبیکا

اگر شخصی که می‌خواهید با او تماس بگیرید، حساب کاربری‌اش مسدود یا تعلیق شده باشد، دیگر نمی‌توانید با او تماس بگیرید. در این حالت، ممکن است با مشکل در برقراری تماس صوتی و تصویری در روبیکا روبرو شوید و پیامی مبنی بر “نسخه نرم‌افزار مخاطب از تماس پشتیبانی نمی‌کند” را مشاهده کنید.

در چنین مواقعی، باید صبر کنید تا حساب کاربری آن فرد از حالت تعلیق خارج شود. وب‌سایت همراه رایانه، راهنمای رفع تعلیق حساب روبیکا را برای کاربران تعلیق‌شده آماده کرده است. می‌توانید این راهنما را انتخاب کرده و مطالعه کنید.
 

آموزش تماس صوتی و تصویری روبیکا

 

آموزش تماس صوتی و تصویری روبیکا

راهنمای برقراری تماس صوتی و تصویری در روبیکا

برای تماس گرفتن در روبیکا، ابتدا به پروفایل شخصی دوست خود بروید. سپس این مراحل ساده را دنبال کنید:

روی نماد تماس که در قسمت بالای صفحه قرار دارد، ضربه بزنید. پس از برقراری تماس و پاسخ دادن طرف مقابل، می‌توانید صحبت کنید.
اگر می‌خواهید تماس تصویری برقرار کنید، در هنگام تماس صوتی، گزینه شروع ویدیو را لمس کنید.
سپس، گزینه اشتراک‌گذاری ویدیو را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا شخص مقابل، درخواست تماس تصویری شما را بپذیرد.
به همین آسانی می‌توانید در روبیکا با دوستان خود تماس صوتی و تصویری داشته باشید.

 
پایان
اگر می‌خواهید بدون مشکل از تماس‌های صوتی و تصویری روبیکا استفاده کنید، این راهنما را مطالعه نمایید. اگر مشکل شما برطرف نشد، می‌توانید با کارشناسان همراه رایانه تماس بگیرید. این تیم متخصص، همه دلایل احتمالی برای برقرار نشدن تماس در روبیکا را بررسی کرده و در مقاله بالا توضیح داده است.
اگر لازم است با کارشناسان روبیکا صحبت کنید، می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز، با شماره 9099070345 فقط از خط ثابت و بدون نیاز به کدگیری، تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن