قرص نیلفورمین برای چیست

در این مقاله قصد داریم تا در مورد قرص نیلفورمین برای چیست صحبت کنیم تا با مزایای آن آشنا شوید و کاربردهای آن را یاد بگیرید. پس با ما همراه باشید.

داروهای پیشگیری از دیابت چیست؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی لینک آن کلیک نمایید.

در این مقاله راجع به موضوعات مختلفی صحبت می کنیم که عبارت اند از:

  • قرص نیلفورمین برای چیست؟
  • عملکرد و اثرگذاری قرص نیلفورمین در بدن بیماران چگونه است؟
  • موارد مصرف قرص نیلفورمین
  • کاربرد نیلفورمین برای لاغری
  • تداخلات دارویی نیلفورمین با داروهای دیگر چیست؟
  • نحوه مصرف قرص نیلفورمین

برخی از قرص ها هستند که برای درمان انواع دیابت تاثیر بسزایی دارند. از این رو پزشکان متخصص در کنار درمان های دیگر از قرص هایی مانند نیلفورمین استفاده می کنند که در داروخانه های سراسر کشور به راحتی توزیع و به فروش می رسد.

برای اینکه بدانید قرص نیلفورمین برای چیست در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

قرص نیلفورمین برای چیست؟

قرص نیلفورمین برای چیست؟
قرص نیلفورمین برای چیست؟

طبق تحقیقات انجام شده و بررسی روند درمان بیماران مختلف پزشکان به این نکته دست یافته اند که قرص نیلفورمین طول درمان بیماران دیابتی را به خوبی کوتاه تر می کند. برای بهبود این بیماری تاثیرات شگرفی در بدن افراد ایجاد می کند.

از این رو یک درمان عالی برای دیابت نوع ۲ می باشد و در کنار اقدامات دیگر می تواند به بهبود بیماران شتاب بیشتری ببخشد. این دارو معمولا به صورت قرص در داروخانه ها وجود دارد. اما بیماران می توانند به صورت شربت نیز آن را از داروخانه ها دریافت کنند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که این قرص را مصرف می کنید، بهتر است بدانید که نیلفورمین در بدن شما به صورت غیر ارادی ترشح می شود. چند روش برای انتشار آن وجود دارد که فوری، بلند مدت و کوتاه مدت نامیده می شوند.

قرص های نیلفورمین هر کدام به صورت جداگانه کاربردهای خاص خود را دارند. نیز بسته به شرایط بیماران و نوع بیماری تجویز می شوند تا اثرگذاری قدرتمندتری برای بهبود بیماری داشته باشند.

زمانی که بیمار این قرص را استفاده کرد نیلفورمین بلافاصله در بدن او انتشار پیدا می کند. یا اینکه همیشه و طور دائمی در بدن بیمار در حال منتشر شدن می باشد.

اگر بخواهیم مثالی بیاوریم باید به قرص های Glucophage  اشاره کنیم که پس از مصرف به سرعت در بدن پخش می شوند. و انواع قرص های Fortamet, Glumetza و  Glucophage XR برای اینکه به طور همیشگی در بدن منتشر شوند توسط پزشکان تجویز می شوند.

اما شایسته است بدانید که انواع قرص های ژنریک از قرص های اصلی قیمت مناسب تری دارند و با هزینه های نازل و ارزان می توانید آن ها را تهیه کنید.

این قرص قابلیت این را دارد که مقدار قند خون بیماران را به سرعت کاهش بدهد و انواع دیابت به خصوص نوع ۲ را بهبود ببخشد.

اما فقط برای درمان دیابت به کار نمی رود بلکه برای پیشگیری از آن نیز بسیار موثر می باشد. برای این که به صورت دقیق تر به پاسخ این سوال که قرص نیلفورمین برای چیست دست پیدا کنید با ما همراه باشید.

عملکرد و اثرگذاری قرص نیلفورمین در بدن بیماران چگونه است؟

عملکرد و اثرگذاری قرص نیلفورمین در بدن بیماران چگونه است؟
عملکرد و اثرگذاری قرص نیلفورمین در بدن بیماران چگونه است؟

تحقیقات زیادی بر روی این موضوع صورت گرفته است تا مکانیسم و تاثیرگذاری این قرص به صورت دقیق تر و واضح تر برای محققان روشن شود. محققانی که از کشورهایی همچون اسکاتلند، استرالیا و کانادا برای اولین بار بر روی موضوع تحقیقات خود را آغاز کردند و توانستند نکته های زیادی در این باره کشف کنند.

آن ها پس از انجام آزمایشات متعدد بر روی قرص نیلفورمین و بررسی بیماران مختلف توانستند بفهمند که این قرص در کاهش میزان گلوکز اثرگذاری فراوانی دارد. در نتیجه در صدد آن برآمدند تا متوجه شوند این اثرگذاری به چه صورت انجام می شود.

پس آزمایشات پیچیده تری را بر روی آن به انجام رساندند.

پس از کشف مکانیسم این دارو، تجویز آن توسط پزشکان برای بهبود مرض قند مرسوم شد و از آن پس یکی از قرص های رایج برای درمان این بیماری محسوب می شود. همان طور که در پاراگراف قبلی گفتیم طبق تحقیقات و آزمایشات صورت گرفته توسط محققان این نکته راجع به عملکرد نیلفورمین کشف شد که این قرص مصرف محیطی گلوکز را افزایش می دهد.

از طرفی گلوکونئوژنز را در بدن بیماران پایین می آورد و بدین ترتیب میزان قند خون در بدن افراد کاهش چشمگیری پیدا می کند.

اگر بخواهیم ساده تر عملکرد نیلفورمین را برای شما شرح بدهیم باید بگوییم که این قرص سبب می شود تا واکنش بدن افراد نسبت به انسولین طبیعی موجود در بدن آن ها بهبود پیدا کند. این قرص باعث می شود قندهای تولید شده توسط کبد نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کنند و شاهد جذب کم تر قند در معده و روده بیماران باشیم.

اما راندمان این قرص به طور دقیق تر به این صورت می باشد که برای تولید انسولین در بدن به آندروژن فراوانی نیاز است. بنابراین برای این که نیلفورمین نهایت تاثیر خود را بر روی بدن بیماران بگذارد. آن ها باید از سلامت کامل سلول های پانکراس برخوردار باشند.

همچنین گیرنده های غشای سلول انسولین دارای قدرت بالایی برای اتصال به سلول های دیگر هستند. نیلفورمین قدرت این اتصال را به میزان شایان توجهی افزایش می دهد.

در نتیجه انسولینی که به صورت طبیعی در خون افراد وجود دارد بازدهی بیشتری برای بدن خواهد داشت. در این صورت میزان قند خون در بدن بیماران به خوبی کنترل می شود.

موارد مصرف قرص نیلفورمین

موارد مصرف قرص نیلفورمین
موارد مصرف قرص نیلفورمین

همان طور که در مطالب بالاتر عنوان کردیم این قرص مخصوص افرادی است که به بیماری های غیروابسته به انسولین مبتلا هستند. و یا انواع دیابت که معمولا تاثیر گذاری آن برای درمان دیابت نوع دو بیشتر است.

افرادی که مبتلا به این بیماری ها هستند در ابتدا برای آن ها رژیم های غذایی به صورت اصولی تجویز می شود و بیماران موظف هستند تا از آن پیروی کنند.

اما در برخی مواقع این رژیم ها و درمان های جزئی کارساز نمی باشد و باید درمان های دارویی برای افراد تجویز شود. چون میزان قند خون آن ها کاهش پیدا نمی کند و کنترل کردن آن سخت می شود.

بنابراین پزشکان داروهایی مانند نیلفورمین را برای بیماران تجویز می نمایند تا آن ها بتوانند دوباره سلامتی خود را به دست بیاورند. علاوه بر کنترل قند خون این قرص تاثیرات گوناگونی برای کاهش وزن اشخاص مختلف می گذارد. کسانی که اضافه وزن دارند می توانند با خوردن این قرص وزن خود را به راحتی کم کنند.

لطفا از پست قرص پگلیمت برای چیست و قرص اگزناتید دیدن کنید.

کاربرد نیلفورمین برای لاغری

کاربرد نیلفورمین برای لاغری
کاربرد نیلفورمین برای لاغری

در جهان امروزی طبق تحقیقات صورت گرفته این موضوع نیز کشف شده است که قرص نیلفورمین برای چیست؟ و آیا برای کاهش وزن واقعا تاثیری دارد؟ جواب ساده است؛ بله! این روزها برای سرعت بخشیدن به کاهش وزن از این قرص استفاده می شود.

عوارض بسیار ناچیزی برای استفاده کنندگان دارد. اما قبل از استفاده از این دارو لازم است بدانید که همه افراد واجد شرایط مصرف آن نیستند.

حتما قبل از شروع به مصرف باید به پزشک خود در این باره صحبت کنید تا اقدامات لازم برای شما انجام شود.

این دارو سبب کم کردن وزن در افراد مختلف می شود و دلیل قاطعانه ای هنوز برای آن کشف نشده است. اما آزمایشات و تحقیق های فراوانی بر روی بیماران صورت گرفته است. به گونه ای که مصرف این قرص در دوره های گوناگون توسط بیماران سبب لاغری و کاهش وزن شده است.

البته حدس و گمان هایی نیز در بین متخصصان وجود دارد. عده ای از آن ها بر این باورند که این دارو اشتهای بیماران را کاهش می دهد. در نتیجه کم کردن وزن و لاغری اتفاق می افتد.

بیان کردن این نکته نیز لازم است که اگر افراد همزمان با مصرف نیلفورمین به پرخوری بپردازند نمی توانند به وزن مطلوب خود برسند. چون هر نوعی دارویی تا یک حد مشخصی تاثیر گذار است و نمی تواند به یک باره برای شما معجزه کند.

بنابراین اگر قصد کاهش وزن دارید و می خواهید از این دارو کمک بگیرید پس باید در ابتدا رژیم غذایی اصولی از پزشک خود دریافت کنید.

در کنار آن تمرینات ورزشی مخصوص را انجام بدهید تا بتوانید به نتیجه مطلوب برسید. این موضوع ثابت شده است که بیماران با استفاده از ورزش و رژیم غذایی در کنار قرص نیلفورمین توانسته اند به وزن ایده آل خود برسند.

معمولا پزشکان به این نکته اشاره دارند که این دارو برای افزایش سوخت و ساز بدن و متابولیسم بسیار موثر است.

پس به همین دلیل انجام ورزش در کنار دارو باعث می شود تا این سوخت و سازها به شدت افزایش پیدا کند. همان طور که می دانید اکثر درمان های دارویی برای مرض دیابت باعث اضافه وزن می شوند اما قرص نیلفورمین کاملا برعکس عمل می کند و باعث لاغری بیماران می شود.

اگر می خواهید نکات بیشتری در رابطه با نیلفورمین برای چیست بدانید تا انتهای مقاله را با دقت بخوانید.

پیشنهاد می کنیم از پست قرص متفورمین و لاغری شکم دیدن کنید.

 تداخلات دارویی نیلفورمین با داروهای دیگر چیست؟

 تداخلات دارویی نیلفورمین با داروهای دیگر چیست؟
تداخلات دارویی نیلفورمین با داروهای دیگر چیست؟

همه ما می دانیم که انواع داروها ممکن هست در کنار یکدیگر عوارض ناخوشایندی را برای بیماران ایجاد کند. و یا نیز یا تاثیرات داروهای مختلف را از بین ببرد. بنابراین بهتر است با تداخلات دارویی درمان هایی که استفاده می کنیم آشنا شویم.

تا نتیجه بهتری در طول درمان به دست بیاوریم. معمولا در بسته بندی داروها قسمتی وجود دارد که به تداخلات دارویی آن ها اشاره شده است. پس برای دوری از هرگونه عوارضی باید رعایت تداخلات دارویی با دقت انجام بگیرد.

این قرص نیز مانند هر دارویی دارای تداخلات دارویی می باشد و نباید همزمان با آن ها به مصرف برسد. بلکه باید به صورت جداگانه و در یک بازه زمانی دیگر داروهایی که با نیلفورمین تداخل دارند را استفاده کنید.

در زیر برخی از داروهایی که با نیلفورمین تداخلات دارویی ایجاد می کنند را نام می بریم تا با آن ها آشنا شوید. عبارت اند از:
  1. تریامترن
  2. دیگوکسین
  3. آمیلوراید
  4. تری متو پریم
  5. کینین
  6. رانیتیدین
  7. مرفین
  8. سایمتیدین
  9. پروکائید آمید
  10. بلوک کننده های کانال کلسیم
  11. وانکومایسین

تمامی موارد نام برده شده نباید در کنار نیلفورمین مصرف شوند. زیرا ممکن است عوارض خطرناکی ایجاد کنند و یا از تاثیرگذاری نیلفورمین جلوگیری کنند. قبل از اینکه هر نوع دارویی را مصرف کنید بهتر است با پزشک معالج خود مشورت کنید.

در ادامه این بخش قصد داریم تا داروهای دیگری که مصرف آن ها در کنار نیلفورمین ممنوع است را نام ببریم تا بررسی تداخلات دارویی را دقیق تر برای شما انجام بدهیم.

به طور کلی مصرف داروهای زیر در کنار نیلفورمین منع مصرف دارند. که عبارت اند از:

  • داروهایی که باعث کنترل دیابت و کاهش قند خون می شوند.
  • داروهایی که برای درمان گلوکوم توسط پزشک تجویز می شوند.
  • داروهایی که سبب کاهش فشار خون می شوند.
  • داروهایی که برای درمان تیروئید استفاده می شوند.
  • توپیرامات
  • داروهایی که برای مشکلات معده استعمال می شوند.
  • داروهای هورمونی

همچنین داروهای دیگری نیز وجود دارند که باعث تداخلات دارایی با نیلفورمین می شوند. اگر در کنار این قرص استفاده نشوند برای بیماران نتیجه بهتری حاصل می شود. به عنوان مثال داروی فنیتوئین که برای مشکلات و بیماری تشنج به کار برده می شود.

داروهای کلسترول نیز جزو این دسته می باشند، فنوتیازین ها که برای درمان اختلالات روانی راندمان بالایی دارند نباید با نیلفورمین استفاده شوند.

همچنین داروهایی که بیماری سل را درمان می کنند منع مصرف دارند و جزو تداخلات دارویی هستند. حتما تا به حال پاسخ این سوال را دریافت کرده اید که قرص نیلفورمین برای چیست و به طور کامل با این قرص آشنا شده اید.

لطفا از پست درمان دارویی کتواسیدوز دیابتی دیدن کنید.

نحوه مصرف قرص نیلفورمین

همان طور که می دانید هر دارویی نحوه مصرف مخصوص به خود را دارد. برای درمان بیماری افراد بیشترین اثر ممکن را بگذارد، قرص نیلفورمین نیز از این قاعده مستثنا نیست. بهتر است این قرص را بدون تجویز پزشک استفاده نکنید. همان دوزی که پزشک تعیین کرده است را در ساعت های مشخص شده به مصرف برسانید.

اگر به تازگی قصد مصرف این قرص را دارید، بهتر است بدانید که پزشکان در ابتدا از دوزهای پایین شروع می کنند. به مرور زمان تعداد دفعاتی که می توانید از این قرص به صورت روزانه استفاده کنید را افزایش می دهند.

افزایش دوز دارو به مرور زمان باعث می شود که بدن افراد به دارو عادت کند و دوزهای بالاتر را به یکباره پس نزند. چون در برخی بیماران اگر در همان ابتدا دوزهای بالا و قوی تجویز شود بدن آن ها به قرص واکنش منفی نشان می دهد.

همچنین این اقدام باعث می شود عوارض دارو در بدن کاهش پیدا کند و درمان بیمار با شتاب بیشتری انجام بگیرد.

قرص های نیلفورمین هر کدام شیوه آزاد شدن متفاوتی دارند که به خاطر شرایط بیماران تجویز آن ها متفاوت است. به همین خاطر این قرص را در ساعت های تعیین شده توسط پزشک معالج خود به مصرف برسانید تا اثربخشی آن بیشتر شود. حال که به انتهای مقاله رسیده اید، حتما پاسخ این سوال را که قرص نیلفورمین برای چیست دریافت کرده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *