عوارض جراحی های چاقی

در این مقاله، عوارض جراحی های چاقی را بیان خواهیم کرد و همچنین عوارض چاقی بررسی می کنیم. همراه ما باشید.

بسیاری از افراد چاق همواره به دنبال راهی آسان برای کاهش وزن خود هستند. جراحی چاقی یکی از روش های کاهش وزن سریع است که امروزه به عنوان یک روش نوین لاغری در دنیا شناخته شده می باشد. کاهش وزن از طریق رژیم غذایی و ورزش، سالم ترین روش لاغری می باشد.

اما برخی افراد به دلیل شرایط بدنی یا بروز بیماری های چاقی، توان پیروی از برنامه رژیم غذایی و ورزش را ندارند. در این شرایط، متخصصان تغذیه، جراحی چاقی را به عنوان روش دوم معرفی می کنند.

جراحی چاقی مزایای زیادی دارد. با این حال دارای معایبی نیز می باشد. در این مقاله، به بررسی عوارض جراحی های چاقی می پردازیم. همچنین عوارض چاقی را نیز مورد بررسی قرار می دهیم.

بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری کجاست؟

در این مقاله می خوانیم:

  1. جراحی چاقی چیست؟
  2. عوارض چاقی چیست؟
  3. عوارض جراحی های چاقی
  4. علت اصلی بروز عوارض جراحی چاقی
  5. عوارض خطرناک چاقی نسبت به جراحی چاقی
  6. مزایای جراحی چاقی
  7. سخن پایانی

جراحی چاقی چیست؟

جراحی چاقی چیست؟
جراحی چاقی چیست؟

جراحی چاقی یک شیوه نوین لاغری در مدت زمان کوتاهی است که طی آن پزشک، تغییراتی را روی دستگاه گوارش ایجاد می کند تا میزان اشتها کاهش یابد و میزان هضم غذا کمتر شود.

در اثر کاهش اشتها و کاهش جذب مواد غذایی، کاهش وزن سریع رخ می دهد. کاهش وزن در واقع زمانی رخ می دهد که میزان کالری دریافتی از میزان کالری مورد نیاز بدن کمتر باشد. در این صورت بدن برای تامین انرژی از سلول های چربی تجمع یافته استفاده می کند که در نتیجه کاهش وزن اتفاق خواهد افتاد.

جراحی چاقی روشی است که سازمان غذا و داروی آمریکا آن را تایید کرده است و امروزه در تمام کشورهای توسعه یافته به کار گرفته می شود.

بنابراین انجام جراحی چاقی در تمام بیمارستان ها و مراکز دولتی کاملا تایید شده است. با توجه به این که مزایای جراحی چاقی از عوارض آن بیشتر است، بسیاری از متخصصان تغذیه و جراحان، این روش را به افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، توصیه می کنند.

جراحی چاقی شامل سه روش شامل اسلیو معده، بای پس معده و حلقه گذاری می باشد. اسلیو معده از میان روش های دیگر جراحی چاقی، اثربخشی بهتر و بیشتری دارد. از این رو پرطرفدارترین روش جراحی چاقی می باشد. برای انجام جراحی چاقی، لازم است تا شرایط عمل را داشته باشید.

از شرایط عمل جراحی چاقی می توان به شاخص توده بدنی مناسب، سلامت کامل قلب، سلامت کامل مری، عدم منع بیهوشی و … اشاره کرد. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی عوارض جراحی های چاقی بپردازیم.

عوارض جراحی های چاقی

عوارض جراحی های چاقی
عوارض جراحی های چاقی

به صورت کلی جراحی چاقی یک روش ایمن برای کاهش وزن می باشد. تغییراتی که در دستگاه گوارش طی این عمل جراحی ایجاد می شود، به گونه ای است که به ساختار کلی بدن آسیب وارد نمی کند. بنابراین این روش نوین لاغری عوارض جدی ندارد و تنها دارای برخی از عوارض کوتاه مدت می باشد. از جمله عوارض جراحی های چاقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • ضعف
  • بی حالی
  • سوزش سر دل

همان طور که بیان شد، عوارض جراحی های چاقی موقتی بوده و پس از مدتی از بین خواهند رفت. بعد از عمل جراحی چاقی، پزشک رژیم غذایی مخصوصی را تجویز می کند که لازم است بیماران از آن پیروی کنند. عمل به این برنامه مخصوص غذایی تا حد زیادی از بروز چنین عوارضی پیشگیری می کند.

علت اصلی بروز عوارض جراحی چاقی

علت اصلی بروز عوارض جراحی چاقی تغییراتی می باشد که در دستگاه گوارش ایجاد شده است. تا زمانی که بدن به تغییرات ایجاد شده عادت کند، وجود چنین عوارضی طبیعی می باشد.

با این حال شدت عوارض بستگی به عواملی دارد. در صورتی که بیمار به توصیه های پزشک عمل نکند و طبق برنامه غذایی مخصوص پیش نرود، عوارض شدیدتر و بدتری را تجربه خواهد کرد.

علاوه بر این، میزان مهارت و تخصص پزشک و جراح متخصص در عدم بروز عوارض بعد از عمل تاثیرگذار است. طبعا هر چه میزان مهارت و تخصص پزشک بیشتر باشد، عمل موفقیت آمیزتر خواهد بود و عوارض بسیار محدودی بروز پیدا خواهد کرد.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله جراحی چاقی در ساری  را مطالعه کنید.

عوارض چاقی چیست؟

عوارض چاقی چیست؟
عوارض چاقی چیست؟

اجازه دهید قبل از بررسی عوارض جراحی های چاقی، ابتدا عوارض چاقی را معرفی و بررسی کنیم. در اثر افزایش مصرف کالری یا عوامل محیطی، سلول های چربی در بخش های مختلف بدن تجمع می یابند.

تجمع چربی در بخش های مختلف به تدریج به بدن آسیب وارد می کند و سلامت بدن را به خطر می اندازد. علاوه بر این، چاقی تاثیر منفی روی سلامت روان نیز دارد. از جمله عوارض چاقی و افزایش وزن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش فشار خون

تمام سلول های بدن برای ادامه فعالیت به اکسیژن نیاز دارند. با افزایش حجم چربی ها در بدن، میزان نیاز به اکسیژن افزایش می یابد. در این شرایط، خون مجبور است میزان اکسیژن بیشتری را به سلول های بدن و سلول های چربی برساند.

در نتیجه باید سریع تر جریان داشته باشد. افزایش فشار خون یکی از عوارض شایع چاقی است که مشکلات دیگری را نیز به دنبال دارد.

پیشنهاد می کنیم از پست چاقی مفرط به چه معناست دیدن کنید.

بیماری های قلبی

در اثر افزایش فشار خون و افزایش کلسترول ناشی از چاقی، به تدریج بیماری های قلبی نظیر سکته قلبی و انسداد عروق کرونر به وجود می آید که تهدید بزرگی برای جان انسان ها می باشد.

سکته مغزی

در اثر انسداد عروق ناشی از چاقی و افزایش فشار خون، افراد ممکن است دچار سکته مغزی شوند.

مشکل در تنفس

در اثر افزایش فشار خون و افزایش تجمع در مری، افراد دچار تنگی نفس می شوند و مجبورند دائم نفس نفس بزنند. افراد چاق در اثر کوچک ترین فعالیت جسمی به سرعت دچار مشکل در تنفس می شوند.

تنگی نفس مشکلاتی را نیز در هنگام خواب به وجود می آورد. تنفس در افراد چاق هنگام خواب گاهی برای چند ثانیه قطع می شود که در نتیجه سبب اختلال در خواب می شود.

آرتروز

فشاری که سلول های چربی به مفاصل به خصوص مفاصل زانو، لگن و کمر وارد می کند، سبب فرسایش استخوان ها می گردد. در این صورت افراد چاق به تدریج دچار آرتروز زانو می شوند که در نتیجه فعالیت های بدنی آن ها محدود می گردد.

سرطان

سرطان از دیگر عوارض مهم و خطرناک چاقی است. سرطان سینه، سرطان رحم، سرطان تخمدان، سرطان گردن رحم و سرطان کیسه صفرا در زنان و سرطان رکتوم، سرطان پروستات و سرطان کولون در مردان از عوارض چاقی می باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست بهترین دکتر جراحی لاغری در شیراز دیدن کنید.

بیماری کبد چرب

بیماری کبد چرب
بیماری کبد چرب

تجمع چربی در کبد، سبب تخریب این عضو مهم در بدن می شود. کبد چرب بیماری خطرناکی است که افراد چاق درگیر آن می شوند.

بیماری کیسه صفرا

افراد چاق معمولا دچار افزایش کلسترول بد در بدن می شوند. به تدریج کلسترول بد در کیسه صفرا رسوب می کند و سنگ کیسه صفرا به وجود می آید.

بیماری های روحی روانی

بسیاری از افراد چاق از اعتماد به نفس پایینی برخوردار هستند که این موضوع سبب عدم موفقیت آن ها در فعالیت های زندگی می گردد. اغلب افراد چاق از شرکت در اجتماع پرهیز می کنند و معمولا موقعیت شغلی و ازدواج خوبی ندارند.

لطفا از پست قرص متفورمین و لاغری شکم  دیدن کنید.

عوارض خطرناک چاقی نسبت به جراحی چاقی

عوارض خطرناک چاقی نسبت به جراحی چاقی
عوارض خطرناک چاقی نسبت به جراحی چاقی

بسیاری از افراد تا نام جراحی را می شنوند، تصور می کنند که جراحی چاقی قطعا عوارض زیادی دارد. به خصوص که تغییرات روی معده و روده لحاظ می شود.

اما حقیقت این است که جراحی های چاقی روشی بسیار ایمن بوده و عوارض خطرناکی را در بر ندارد. قطعا اگر دارای عوارض خطرناکی بود، سازمان غذا و داروی جهانی آن را تایید نمی کرد.

ضمن این که این روش های لاغری، امروزه به یکی از روش های پرطرفدار تبدیل شده است. افرادی که خواهان رسیدن به وزن ایده آل هستند، باید عوارض کوتاه مدت جراحی چاقی را تحمل کنند.

قطعا عوارض کوتاه مدت جراحی چاقی نسبت به عوارض جدی و خطرناک چاقی بسیار ناچیز است.

چاقی یک نوع بیماری است که بیماری های خطرناک زیادی را به وجود می آورد. بیماری هایی که در اغلب موارد جان انسان ها را می گیرد و عمر آن ها را کاهش می دهد.

بنابراین باید گفت که تحمل عوارض کوتاه مدت جراحی چاقی بسیار بهتر از بروز عوارض چاقی می باشد که در نهایت جان آدمی را می گیرد.

مزایای جراحی چاقی

مزایای جراحی چاقی
مزایای جراحی چاقی

در بخش های قبلی در خصوص عوارض جراحی چاقی صحبت کردیم. در ادامه به برخی از مزایای جراحی چاقی اشاره خواهیم داشت.

مزایای جراحی چاقی بسیار بیشتر از معایب آن می باشد. به همین دلیل است که متخصصان، این روش لاغری را به افراد چاق که گرفتار عوارض چاقی شده اند، توصیه می کنند.

بهترین دکتر جراحی لاغری در اهواز کیست؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی لینک آن کلیک کنید.

از جمله مزایای جراحی چاقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش وزن سریع
  • جراحی کم خطر
  • کوتاه بودن زمان جراحی
  • عدم وجود خونریزی
  • دوره نقاهت کوتاه
  • کاهش اشتها
  • درمان بیماری های ناشی از چاقی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • افزایش طول عمر
  • صرفه جویی در هزینه ها

سخن پایانی

بهتر است قبل از انجام هر کاری، اطلاعات خود را در آن زمینه افزایش دهید و به توصیه های افراد غیر متخصص گوش نکنید.

تمام افرادی که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته اند، بدون داشتن هیچ گونه عارضه خطرناکی به زندگی خود با وزنی ایده آل ادامه می دهند و از مشکلات عوارض چاقی راحت شده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید به یک متخصص ماهر و با تجربه در این زمینه مراجعه کنید.

لطفا پس از مطالعه این مقاله، از پست جراحی چاقی رشت دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *