جراحی چاقی رشت

در این مقاله، سعی داریم موضوع ” جراحی چاقی رشت ” را مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه شما از علاقه مندان به این موضوع می باشید، ما را تا انتهای این مقاله، همراهی کنید.

آن چه در این مقاله به آن پرداخته ایم:
  • پیش گفتار
  • جراحی چاقی چیست؟
  • ویژگی های یک جراح چاقی
  • چگونه یک جراح خوب را بشناسیم؟
  • سخن پایانی
جراحی چاقی رشت
جراحی چاقی رشت

جراحی چاقی رشت

جراحی چاقی در رشت
جراحی چاقی در رشت

بیماری چاقی، امروزه به یکی از دغدغه های بشری در سرتاسر جهان مبدل گردیده است. سبک نادرست زندگی و خوراک که بشر امروز در پیش گرفته است، دستاوردی منفی با عنوان چاقی را برای وی به همراه داشته است.

بیماری چاقی، نه تنها عاملی منفی در روند فیزیکی و روانی انسان است، بلکه پیش درآمدی بر بسیاری از انواع بیماری ها می باشد. از جمله بیماری های مرتبط با چاقی، بیماری دیابت نوع دو، انواع بیماری های قلبی-عروقی، آپنه خواب و فشار خون می باشد.

اما خبر خوب در این زمینه، درمان پذیر بودن این بیماری می باشد. سالهاست که افراد در تلاشند تا با گرفتن رژیم های سخت غذایی و انجام حرکات ورزشی، تناسب اندام از دست رفته خود را مجددا به دست آورند.

حال آن که این دو عامل، در بیشتر مواقع، به خصوص زمانی که فرد به چاقی مفرط دچار می باشد، هیچ ثمره ای را برای وی به همراه نخواهد داشت. روند کاهش وزن به کمک روش های کهن، به کندی انجام می گیرد.

علاوه بر این، عموماً به دلیل سخت بودن رژیم های لاغری، افراد در میانه راه، از ادامه دادن به رژیم غذایی سر باز می زنند. این امر، خود دلیلی بر بازگشت وزن از دست رفته و حتی اضافه وزن بیشتر می باشد.

این پایان راه نیست! در دنیای مدرن امروز، راه های علمی بسیاری برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام معرفی شده اند. یکی از مؤثرترین راه های کاهش وزن که در حال حاضر در تمامی کشورهای جها، شهرت بسیاری یافته است، انجام جراحی چاقی می باشد.

عمل های جراحی چاقی، سبب سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن می گردند و در زمان کوتاه تری، تناسب اندام را به فرد چاق، باز می گردانند. از سوی دیگر، چنان چه پس از انجام عمل جراحی، فرد به تمامی توصیه های پزشک خود، با دقت و ظرافت عمل نماید. تناسب اندام به دست آمده، برای همیشه و به صورت دائمی، باقی خواهند ماند.

در شهر رشت، با توجه به وسعت و جمعیت زیاد آن و نیز مواد خوراکی لذید این شهر زیبا، بیشتر افراد، به سبب مصرف زیاد مواد غذایی و عدم تحرک کافی، به بیماری چاقی دچار می باشند. این امر، سبب گردیده است که انجام جراحی چاقی در شهر رشت نیز همچون بسیاری از نقاط کشورمان، رونق بسیاری پیدا کند.

لذا، در این مقاله، سعی کرده ایم به بررسی موضوع ” جراحی چاقی رشت ” بپردازیم.  اگر شما نیز از بیماری چاقی رنج می برید و ساکن شهر رشت می باشید، ما را تا انتهای این مقاله، همراهی کنید.

پیشنهاد می کنیم از پست بهترین جراح اسلیو معده در رشت دیدن کنید.

جراحی چاقی چیست؟

جراحی چاقی چیست؟
جراحی چاقی چیست؟

عمل جراحی چاقی، روشی درمانی برای کاهش وزن با سرعت بالا می باشد. در عمل جراحی چاقی، کم کردن وزن، به روش های مختلفی انجام می گیرد. اما به صورت کلی، این روش درمانی به کمک کنترل میزان غذای مصرفی فرد در طول روز، سبب سوزاندن چربی ها شده و در نتیجه آن، تناسب اندام حاصل می شود. این عمل جراحی، به دو روش مختلف انجام می گیرد که در این بخش به این موارد اشاره کرده ایم:

  • جراحی چاقی به روش لاپاراتومی

    جراحی چاقی به روش لاپاراتومیجراحی چاقی به روش لاپاراتومیجراحی چاقی به روش لاپاراتومی

این روش جراحی، قدمت 60 ساله دارد. در زمانی نه چندان دور، عموماً انجام جراحی چاقی، به این روش انجام می گرفت. در روش جراحی چاقی لاپاراتومی، عمل به صورت باز انجام می گیرد. این بدان معناست که بخشی از شکم فرد در جریان عمل جراحی باز شده و پس از عمل جراحی، بخیه می شود.

مشکل این نوع از عمل جراحی، باقی ماندن اثرات عمل جراحی روی بدن فرد می باشد. از آنجا که امروزه تناسب اندام، ارتباطی مستقیم با زیبایی و ظرافت دارد، امروزه دیگر از این روش جراحی چاقی استفاده نمی شود.

از طرف دیگر، دوره بهبودی بیمار پس از انجام عمل جراحی باز، بسیار طولانی مدت می باشد. زمان زیادی طول می کشد تا فرد بتواند به روند متعادل زندگی خود که پیش از عمل جراحی داشته است، بازگردد. لذا، بیشتر پزشکان و جراحان چاقی، دیگر انجام این عمل جراحی را توصیه نمی کنند.

لطفا از پست بهترین دکتر جراحی لاغری در اهواز دیدن کنید.

  • جراحی چاقی به روش لاپاراسکوپی

جراحی چاقی به روش لاپاراسکوپی
جراحی چاقی به روش لاپاراسکوپی

با پیشرفت عمل پزشکی، روش های جدید درمانی و جراحی چاقی، پا به عرصه درمان مشکل چاقی گذاشته اند. در این میان، روش جراحی لاپاراسکوپی، تحولی بزرگ در جراحی چاقی به وجود آورده است. در این روش جراحی، هیچ برشی روی پوست بیمار زده نمی شود.

عمل لاپاراسکوپی با ایجاد چندین شکاف کوچک، با اندازه ای کمتر از یک بند انگشت روی شکم بیمار انجام می گیرد. به همین سبب، پس از عمل جراحی به روش لاپاراسکوپی، بیمار در زمان کوتاهی بهبود یافته و می تواند به زودی به روند طبیعی زندگی خود بازگردد.

در این روش جراحی، میزان دردی که بیمار متحمل می گردد، بسیار کمتر از روش باز می باشد. امروزه بیشتر پزشکان مجرب در امر جراحی چاقی، عمل جراحی چاقی را به روش لاپاراسکوپی انجام می دهند.

مقاله ای که پیش روی شماست، به بررسی موضوع ” جراحی چاقی رشت ” پرداخته است. از تمامی علاقه مندان به مبحث تناسب اندام، دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه شوند.

ویژگی های یک جراح چاقی

ویژگی های یک جراح چاقی
ویژگی های یک جراح چاقی

عمل جراحی چاقی همان طور که به آن اشاره شد، بهترین راه درمان چاقی می باشد. اما نقش جراح در انجام این عمل جراحی، از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین سبب، پیش از انجام هر اقدامی، می بایست به دنبال جراحی حاذق برای انجام عمل جراحی بود.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله بهترین دکتر جراحی لاغری در شیراز و جراحی چاقی در ساری را مطالعه کنید.

شرایط عمومی که یک جراح چاقی می بایست داشته باشد، به صورت زیر دسته بندی شده است:
  • داشتن تسلط کامل بر انجام انواع عمل های جراحی چاقی و تخصص در امر جراحی لاپاراسکوپی
  • داشتن تجربه و مهارت کافی
  • داشتن تخصص در امر جراحی چاقی و لاپاراسکوپی
  • داشتن اطلاعات به روز و همگام با تکنولوژی روز دنیا

علاوه بر موارد ذکر شده، داشتن اخلاق حرفه ای و نیز متعهد بودن، از دیگر ویژگی های مهم جراح چاقی می باشد. یک جراح خوب، نسبت به تمامی بیماران خود بدون در نظر گرفتن طبقه اجتماعی، احساس مسئولیت می کند و به تمامی سؤالات ایشان در زمینه جراحی چاقی، با صبر و حوصله، پاسخی منطقی و صحیح می دهد.

با توجه به این امر که، کارهای بعد از عمل جراحی چاقی به اندازه خود جراحی چاقی دارای اهمیت می باشند، لذا جراح می بایست جوابگوی بیماران خود پس از انجام عمل جراحی نیز بوده و ایشان را در زمینه رژیم های غذایی و فعالیت های پس از انجام عمل چاقی راهنمایی نماید.

حضور همیشگی جراح و در دسترس بودن وی برای بیماران، یکی از ویژگی های مهم پزشک خوب می باشد که باعث دلگرمی بیماران می گردد. بدون شک، داشتن یک رابطه مستقیم و صمیمی، تاثیر بسیار مثبتی بر رابطه فی مابین پزشک و بیمار خواهد داشت.

از دیگر ویژگی های وی، داشتن حس دلسوزی و همدردی با بیماران و اهمیت دادن به مشکلات ایشان می باشد. بیشتر بیماران، پیش از انجام عمل جراحی چاقی، دارای اضطراب می گردند. وظیفه جراح در این زمینه، تلاش در کاهش استرس بیمار می باشد.

جراح می تواند با ارائه مشاوره ها و راهنمایی های لازم، تاثیر بسیاری در کم کردن نگرانی های بیمار داشته باشد. بدون تردید، بیماران با تکیه بر مشاوره های جراح خود، احساس اعتماد به نفس بیشتری را خواهند داشت.

در این میان، بسیاری از افرادی که اقدام به انجام جراحی چاقی می نمایند. مسافت بسیاری را برای انجام این عمل جراحی طی می نمایند تا نزد پزشک منتخب خود، اقدام به انجام عمل جراحی چاقی بنمایند. پزشک جراح، می بایست از وفاداری این افراد استقبال کرده و همواره پاسخگوی ایشان باشد.

مقاله ای که پیش روی شماست، به بررسی موضوع ” جراحی چاقی رشت ” پرداخته است. اگر داشتن تناسب اندام برای شما اهمیت دارد، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد چاق به خصوص کسانی که به بیماری چاقی مفرط دچار می باشند، با آن مواجهند، داشتن مشکل افسردگی می باشد. یک جراح چاقی با تجربه، با این حس کاملاً آشناست. می بایست با یک روانشناسی دقیق، تلاش در آرام کردن بیمار و از بین بردن این مشکل بنماید. بالا بودن تمرکز و اشراف وی بر کلیه روش های جراحی چاقی می باشد. این امر، سبب بالا بردن میزان اعتماد بیمار به جراح می گردد.

اما آخرین ویژگی یک جراح مناسب و شاید مهم ترین آن، داشتن روحیه بالای جراح می باشد. جراح می بایست به بیمار خود انرژی مثبت را القاء نموده و سبب بالاتر بردن اعتماد به نفس بیمار گردد. این امر، تاثیر بسیار زیادی بر روحیه فرد داشته و همچنین منجر به گرفتن نتیجه بهتر از انجام عمل جراحی چاقی می شود.

چگونه یک جراح خوب را بشناسیم؟

چگونه یک جراح خوب را بشناسیم؟
چگونه یک جراح خوب را بشناسیم؟

یکی از بهترین راه های شناخت یک جراح خوب، بررسی صفحات وب سایت و اینستاگرام وی می باشد. جراحان خوب، در وب سایت خود و یا در صفحات اجتماعی خود، از نمونه کارهای حقیقی خود استفاده می کنند. لذا، چنان چه در این صفحات، از تصاویر اینترنتی و یا روتوش شده استفاده شده باشد، جای  شک و تردید وجود دارد.

همچنین یک جراح چاقی، باید تخصص لازم در زمینه انجام این عمل جراحی را داشته باشد. پیش از انجام عمل جراحی، بررسی کلیه مدارک و گواهینامه های پزشک، حق بیمار می باشد. سپس می بایست سابقه پزشک به دقت بررسی و چک شود.

این کار می تواند با صحبت کردن با بیماران قبلی پزشک، شروع شود. با هم صحبت شدن با بیماران پیشین و کنونی جراح، می توان از میزان رضایت ایشان از جراح، اطلاع پیدا کرد. همچنین تعداد عمل های موفقیت آمیزی که جراح داشته است نیز از دیگر موارد یاری دهنده در زمینه انتخاب جراح مناسب می باشد.

این مقاله به هدف ارائه اطلاعات در زمینه ” جراحی چاقی رشت ” نگاشته شده است. همچنان با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

اما، نمی توان در این زمینه به وب سایت و صفحات اجتماعی پزشک و آمار رضایتی که در آنه ا آمده است، اطمینان کامل نمود. بهترین راه برای شناخت بهتر پزشک، ملاقات حضوری با بیماران جراح چاقی می باشد.

پس از اطمینان از رضایت بیماران، مراجعه حضوری نزد پزشک و صحبت با وی، تاثیر بسیار زیادی روی بیمار داشته و سبب جلب رضایت و یا عدم علاقه مندی به وی می شود.

همچنین بهتر است در هنگام مراجعه حضوری، فرد متقاضی انجام عمل جراحی چاقی، سؤالاتی را که در ذهن  دارد، از قبل لیست کرده باشد. تمامی آن ها را در جلسه مشاوره از جراح خود بپرسد تا جای هیچ شک و شبهه ای برای فرد، باقی نماند.

سخن پایانی

با توجه به پیشرفت روند افزایشی بیماری چاقی در سرتاسر جهان، این بیماری به یکی از بزرگترین معضلات بشری مبدل شده است. در همین راستا، همواره راه های گوناگونی برای درمان این مشکل، از طرف متخصصان امر ارائه شده است. در این میان، جراحی چاقی، با توجه به نتایج مطلوبی که داشته است.

از جمله پرطرفدارترین راه برای درمان چاقی مفرط و رسیدن به تناسب اندام می باشد. در شهر رشت نیز این روش درمانی، بسیار پرطرفدار می باشد. اما نکته اساسی و مهم پیش از انجام عمل جراحی چاقی، یافتن پزشکی مناسب و حاذق برای انجام این عمل جراحی می باشد. لذا در این مقاله، سعی شد تا به این امر، نگاهی اجمالی داشته باشیم.

در این مقاله، موضوع ” جراحی چاقی رشت ” مورد بررسی قرار گرفت.امید است که اطلاعات آمده در این مقاله، برای عزیزان علاقه مند به کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام، مفید واقع شده باشد.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله بهترین دکتر جراحی لاغری در مشهد نیز مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *