بهترین دکتر جراحی لاغری در اهواز

در این مقاله، سعی داریم به بررسی موضوع بهترین دکتر جراحی لاغری در اهواز بپردازیم. اگر شما علاقه مندان به این موضوع هستید همراهمان باشید.

موارد ذکر شده در این مقاله به صورت زیر می باشند:

  • پیش گفتار
  • تعریفی بر چاقی
  • علل ابتلا به بیماری چاقی
  • عوامل مؤثر بر بیماری چاقی
  • چاقی و عوارض ناشی از آن
  • جراحی لاغری و کاندیدای مناسب آن
  • جراحی لاغری و انواع آن
  • ویژگی های یک جراح لاغری
  • سخن آخر 

بهترین دکتر جراحی لاغری در اهواز

بیماری چاقی را می توان از انواع بیماری های پیچیده به شمار آورد. شاید چاقی، به نظر یک بیماری به نظر نرسد، اما در حقیقت نه تنها خود یک بیماری به شمار می رود که سبب ایجاد محدودیت های حرکتی و فشار به قسمت های مختلف بدن می گردد، بلکه خود عامل بروز بسیاری از انواع مشکلات روحی و روانی می باشد.

همچنین این بیماری، خود علتی بر ابتلا به بسیاری از انواع بیماری ها می باشد. از جمله بیماری های مرتبط با چاقی، دیابت نوع دو و مشکل فشار خون و نیز آپنه خواب می باشد.

با توجه به سبک نادرست زندگی که با پیشرفت تکنولوژی به بشریت تحمیل شده است، تعداد مبتلایان به بیماری چاقی، روز به روز در حال افزایش است. در کشور عزیزمان ایران و در هر یک از شهرهای آن، همچون شهر زیبای اهواز نیز این پدیده ناگوار، به وفور به چشم می خورد.

راه های بسیاری برای رهایی از این بیمار، توسط متخصصان ارائه شده است. با پیشرفت علم پزشکی، ثابت شده است که بهترین راه برای خلاصی از مشکل چاقی مفرط، انجام عمل جراحی لاغری می باشد.

اما انجام این عمل جراحی، تنها زمانی نتیجه مثبت و مطلوب را دارد که به دست جراحی با تجربه و حاذق انجام گیرد. به همین دلیل، در این مقاله سعی داریم به جوانب مختلف عمل جراحی لاغری و ویژگی های یک جراح لاغری مناسب بپردازیم.

بهترین جراح اسلیو معده در اهواز کیست؟

تعریفی بر چاقی

تعریفی بر چاقی
تعریفی بر چاقی

چاقی یکی از پیچیده ترین بیماری هایی می باشد که بشر تاکنون به آن گرفتار شده است. این بیماری ارتباط نزدیکی با میزان و نوع خورد و خوراک فرد و سبک زندگی وی دارد. بیماری چاقی، از انباشته شدن چربی ها در نواحی مختلف بدن، به خصوص در نواحی شکمی و پهلوها به وجود می آید.

چاقی علاوه بر به وجود آوردن ظاهری نامتعادل و نازیبا، خود عاملی بر ابتلا به انواع بیماری ها می باشد. افراد، به دلایل مختلفی به بیماری چاقی دچار می شوند. عارضه چاقی، درجات مختلفی دارد که روش شناخت اصلی آن، محاسبه شاخص توده بدنی یا همان BMI می باشد.

این شاخص، رابطه نزدیکی با نسبت قد و وزن دارد. به صورت کلی، فردی که شاخص توده بدنی وی 30 BMI باشد، چاق به شمار می رود. اگر این شاخص از 35 بیشتر شود، فرد چاق مفرط می باشد.

در برخی از موارد که شاخص توده بدنی در حد پایین تر از 30، یعنی پایین تر از مرز چاقی باشد، می توان توسط پیروی از رژیم غذایی و انجام حرکات ورزشی، وزن خود را کاهش داد. اما برای افرادی که توده چربی ایشان نشانگر چاقی و یا چاقی مفرط باشد، دیگر با این روش ها،نمی توانند به تناسب اندام برسند.

بهترین گزینه برای کاهش وزن این افراد با سرعت بالا و نگه داشتن این تناسب اندام به صورت دائمی، انجام عمل جراحی لاغری می باشد که پیش زمینه انجام یک عمل لاغری موفق، انتخاب یک جراح مجرب می باشد.

علل ابتلا به بیماری چاقی

علل ابتلا به بیماری چاقی
علل ابتلا به بیماری چاقی

علت های مختلفی می توانند در ابتلای فرد به چاقی تاثیرگذار باشند. از جمله این موارد، می توان به تاثیرات ژنتیکی و ارثی اشاره کرد. همچنین اثرات متابولیکی و هورومونی نیز می توانند سبب اضافه وزن گردند.

اما به طور معمول، چاقی زمانی رخ می دهد که میزان کالری مصرفی، بیش از میزان کالری باشد که صرف سوخت و ساز داخلی بدن می شود. در این هنگام، کالری مازاد در بدن انسان به چربی تبدیل می گردد.

چنانچه این روند ادامه یابد، چربی های ایجاد شده به صورت چربی انباشته در همه جای بدن، به خصوص در نواحی شکم و پهلوها جمع می شوند و ظاهری ناهمگون به فرم طبیعی بدن می دهند.

افرادی که به چاقی و یا چاقی مفرط دچار می باشند، عموماً سیری ناپذیر می باشند. به این صورت که حتی در زمانی که بدن آن  ها نیازی به مصرف غذا ندارد، باز هم تمایل به خوردن از خود نشان می دهند. این امر سبب بیشتر شدن وزن می گردد.

در مقاله ای که پیش روی شماست، به بررسی موضوع، ” بهترین دکتر جراحی لاغری در اهواز ” پرداخته ایم. اگر شما در شهر اهواز ساکن می باشید و از مشکل چاقی و اضافه وزن رنج می برید، ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

لطفا از پست بهترین دکتر جراحی لاغری در قم دیدن کنید.

عوامل مؤثر بر بیماری چاقی

عوامل مؤثر بر بیماری چاقی
عوامل مؤثر بر بیماری چاقی

عوامل تاثیرگذار بر بیماری چاقی را می توان به صورت زیر، بیان کرد:

  • عوامل وراثتی و تاثیرات رفتار خانواده
  • انتخاب سبک نادرستی از زندگی
  • مصرف غذاهای ناسالم
  • مصرف میزان بالایی از کالری مایع
  • نداشتن تحرک و فعالیت منظم
  • ابتلا به بیماری های خاصی که تاثیر مستقیم بر اضفه وزن دارند.
  • مصرف داروهای مؤثر بر افزایش وزن
  • تاثیرات ناشی از مشکلات محیطی، اجتماعی و اقتصادی
  • عامل سن
  • تاثیرات بارداری و زایمان
  • ترک سیگار و افزایش مصرف غذا
  • نداشتن خواب منظم و کافی
  • قرار گرفتن در شرایط و محیط های پر استرس
  • تاثیرات باکتری های روده
  • رها کردن یک رژیم غذایی لاغری و پیروی از سبک یو یو

شما در حال خواندن مطلبی در ارتباط با ” بهترین دکتر جراحی لاغری در اهواز ” می باشید. با ما همچنان تا انتهای این مقاله همراه باشید.

روش های جراحی بهترین دکتر جراحی لاغری در شیراز در مقاله فوق مطالعه کنید.

چاقی و عوارض ناشی از آن

چاقی و عوارض ناشی از آن
چاقی و عوارض ناشی از آن
بیماری چاقی عوارض بسیاری را برای فرد به همراه خواهد داشت که از آن جمله، به ذکر موارد ذیل اکتفا می نماییم:
  • افزایش احتمال بروز بیماری های قلبی-عروقی
  • ابتلا به بیماری دیابت نوع 2
  • افزایش احتمال ابتلا به انواع سرطان های خاص
  • ایجاد مشکلات گوارشی
  • ایجاد مشکلات جنسیتی
  • بروز مشکل آپنه خواب و تنگی نفس در هنگام خواب
  • بروز آرتروز به سبب افزایش فشار بر مفاصل به دلیل افزایش وزن

اما چاقی، همان طور که مشاهده می شود، نه تنها خود پدیده ای دردسر زا می باشد، بلکه بسیاری از انواع بیماری ها را با خو، به ارمغان می آورد. از همین رو، می بایست در زمانی کوتاه، مشکل چاقی رفع گردد.

سریع ترین و مطمئن ترین راه برای کاهش وزن، برای افرادی که دچار چاقی و یا چاقی مفرط می باشند، عمل جراحی لاغری می باشد. برای انجام عمل جراحی لاغری، جراح می بایست از تبحر بسیاری برخوردار باشد.

زیرا این یک عمل بسیار حساس و مهم می باشد. با انتخاب جراح مناسب، می توان از نتیجه عمل لاغری اطمینان خاطر پیدا کرد. بسیاری از عزیزان در شهر اهواز، به دنبال جراحی مناسب برای انجام جراحی لاغری می باشند و این امر، برای ایشان به بزرگترین دغدغه تبدیل شده است. این مقاله در مورد موضوع ” بهترین دکتر جراحی لاغری در اهواز ” می باشد.

اگر شما از علاقه مندان به این موضوع می باشید، ما را تا انتهای این مبحث همراهی کنید.

جراحی لاغری و کاندیدای مناسب آن

جراحی لاغری و کاندیدای مناسب آن
جراحی لاغری و کاندیدای مناسب آن

در افرادی که شاخص توده بدنی بالای 30 باشد، بهترین گزینه برای رسیدن به تناسب اندام دائمی، انجام عمل جراحی لاغری می باشد. بیمار، پس از عمل جراحی لاغری، میزان غذای کمتری را مصرف نموده و این امر سبب کاهش وزن سریع فرد می گردد.

عموماً جراحی لاغری، در شرایط زیر به بیماران توصیه می شود:
  • هنگامی که روش های دیگر لاغری همچون رژیم های غذایی و ورزش های منظم و مداوم نتوانسته اند تاثیر مشهودی بر کاهش وزن فرد بگذارند.
  • هنگامی که شاخص توده بدنی فرد بالاتر از 30 باشد و فرد به بیماری های مرتبط با چاقی، نظیر دیابت نوع 2 مبتلا باشد.
  • هنگامی که شاخص توده بدنی فرد، از 35 تا 40 و یا بالاتر باشد. در این حالت، به بیمار، چاق مفرط گفته می شود. رژیم لاغری و ورزش، برای این افراد بدون نتیجه می باشد.
  • فرد به تغییر سبک زندگی خود، علاقه بسیاری نشان می دهد و دچار چاقی و یا چاقی مفرط می باشد.

جراحی لاغری و انواع آن

جراحی لاغری و انواع آن
جراحی لاغری و انواع آن

به صورت کلی، جراحی های لاغری به دو سبک باز و یا بسته انجام می گیرند. بیشتر جراحی های لاغری که در گذشته انجام می گرفته اند، به سبک باز، انجام می شدند.

در این روش، برشی روی شکم زده می شود و پس از اعمال تغییرات لازم بر اندام داخلی بدن، شامل معده و روده، شکم بیمار بخیه زده می شود. این روش، کمی دردناک می باشد و دوران بهبودی طولانی مدتی را دارد.

اما از طرف دیگر، جراحی بسته و یا لاپاراسکوپی که امروزه از پرطرفدارترین انواع جراحی چاقی می باشد، با ایجاد چند سوراخ روی شکم که هر یک کوچکتر از یک بند انگشت می باشند، عمل جراحی انجام می گیرد. اندازه این سوراخ ها آن قدر کوچک می باشد که در طی تنها چند روز، به صورت کامل بهبود می یابند.

امروزه، بیشتر جراحی های لاغری، به روش لاپاراسکوپی انجام می شوند. اما انجام این عمل جراحی، نیاز به تخصص بالا در انجام عمل جراحی لاغری و تجربه بالا در این زمینه دارد.

لذا،جراح لاغری، می بایست علاوه بر داشتن اطلاعات کامل و تسلط کافی در زمینه انجام عمل جراحی لاغری، سابقه درخشانی از انجام عمل های جراحی لاغری نیز در کارنامه خود داشته باشد.

جراحی های لاغری به روش های مختلفی انجام می گیرند. هر یک از این روش ها، با توجه به صلاحدید جراح و انجام دقیق معاینات پزشکی روی بیمار، قابل اجرا می باشند.

روش های انجام عمل جراحی لاغری، به صورت زیر لیست شده اند:
  • جراحی اسلیو معده
  • جراحی بای پس معده
  • جراحی مینی بای پس معده
  • جراحی لاغری با حلقه گذاری معده

برای انجام عمل جراحی لاغری، مهارت جراح لاغری، اهمیت بسیاری دارد. لذا در این بخش از مقاله ” بهترین دکتر جراحی لاغری در اهواز “، به برخی از ویژگی های یک جراح لاغری اشاره کرده ایم.

اگر شما نیز از علاقه مندان به تناسب اندام می باشید و در شهر زیبای اهواز ساکن هستید، خواندن این مقاله می تواند برای شما مفید واقع گردد.

بهترین دکتر جراحی لاغری در مشهد کیست؟

ویژگی بهترین دکتر جراحی لاغری در اهواز

ویژگی بهترین دکتر جراحی لاغری در اهواز
ویژگی بهترین دکتر جراحی لاغری در اهواز

یک جراح حاذق، علاوه بر داشتن مدارک معتبر و قابل استناد، می بایست از ویژگی های بسیاری برخوردار باشد. یک جراح معتبر، جراحی است که دارای مدارک و گواهینامه های پزشکی بوده و تمامی این مدارک، قابل استناد باشند.

همچنین امکان بررسی سوابق جراح، برای بیمار وجود داشته باشد تا بیمار با خیال آسوده تری اقدام به انجام عمل جراحی لاغری بنماید. همچنین پیش از انجام عمل جراحی لاغری، فرد می بایست میزان تخصص و مهارت و تجربه پزشک را به دقت مورد بررسی قرار دهد.

علاوه بر این موارد، به دلیل تنوع روش های مختلف انجام جراحی لاغری، یک جراح حاذق می بایست اشراف کامل به انجام کلیه روش های جراحی لاغری داشته باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های یک جراح حاذق، آگاهی او از آخرین اطلاعات مرتبط با انجام عمل جراحی لاغری می باشد.

سایر ویژگی های بهترین دکتر جراحی لاغری در اهواز

به روز بودن و بهره گیری از آخرین تکنولوژی ها و متد دنیا، در کارایی جراح، بسیار مؤثر می باشد. همچنین، می بایست با بیماران پیشین وی ارتباط برقرار کرده و از کیفیت کار جراح، آگاهی پیدا کرد. عموماً در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی که متعلق به جراح می باشد، تنها آماری غیر واقعی اعلام می گردد.

از همین رو، بهترین راه برای فهمیدن این امر که آیا جراح مورد نظر، جراح موفقی می باشد، پرس و جو با بیماران پیشین و فعلی وی می باشد تا از میزان رضایت ایشان از انجام عمل لاغری، اطلاع پیدا کرد.

همچنین یک جراح خوب، می بایست اخلاق حرفه ای داشته باشد و نسبت به کارهایی که انجام می دهد، تعهد کاری از خود نشان دهد. کار یک جراح لاغری، تنها در اتاق عمل پایان نمی یابد. یک جراح حاذق و ماهر، هم پیش از انجام عمل جراحی لاغری و هم پس از آن، می بایست پاسخگوی کلیه سؤالات بیماران خود باشد و نسبت به آن ها، احساس مسئولیت داشته باشد.

شما در حال خواندن مقاله ” بهترین دکتر جراحی لاغری در اهواز ” می باشید. ما را تا انتهای این مطلب، همراهی کنید.

 بسیاری از جراحان، پس از انجام عمل جراحی، دیگر تمایلی از خود برای داشتن ارتباط نزدیک با بیماران نشان نمی دهند. این امر، سبب ایجاد نگرانی و اضطراب در بیمار می گردد و به دور از اخلاق پزشکی می باشد و به بیمار احساس رهاشدگی را القاء می نماید.

لذا، داشتن ارتباط مستقیم با بیمار، پیش و بعد از انجام عمل جراحی، در روحیه بیمار بسیار مؤثر می باشد. یک جراح لاغری مناسب، می بایست همواره آماده ارائه مشاوره به مراجعان خود بوده و در مشاورات خود، همواره صداقت داشته باشد.

یکی از مهم ترین خصوصیات یک جراح حاذق، داشتن تمرکز لازم و کافی و تسلط بر انجام عمل جراحی می باشد. همچنین وی می بایست همواره دیدی مثبت به شرایط داشته باشد و همواره به بیماران خود روحیه بدهد.

جراح خوب، کسی است که امکان دسترسی فیزیکی و حضوری بیمار به ایشان، همواره در هر لحظه، امکانپذیر باشد. داشتن قدرت جسمی جراح برای انجام عمل جراحی نیز، از دیگر ویژگی های مهم یک جراح زبده و مناسب می باشد.

سخن آخر

با گسترش بیماری چاقی در سرتاسر جهان، همواره پزشکان به دنبال راهی برای حل این مشکل می باشند. امروزه، بهترین راه حل برای حل مشکل چاقی مفرط، عمل جراحی لاغری می باشد.

اما برای انجام انواع عمل جراحی چاقی، اولین گام، انتخاب یک جراح مناسب می باشد. در نوشتار ” بهترین دکتر جراحی لاغری در اهواز ” به بررسی ویژگی های یک جراح مناسب و همچنین انواع جراحی لاغری پرداخته شد.

امید است که اطلاعات بیان شده در مقاله ” بهترین دکتر جراحی لاغری در اهواز ” ، برای عزیزان علاقه مند به تناسب اندام، به خصوص دوستان ساکن شهر اهواز، مفید واقع شده باشد.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله بهترین دکتر جراح لاغری در گرگان و جراحی چاقی رشت را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *