جراحی چاقی با بیمه تامین اجتماعی

جراحی چاقی با بیمه تامین اجتماعی چقدر هزینه دارد؟ در این مقاله می خواهیم میزان پرداخت این جراحی را بیمه توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

این رایج ترین سوالی بیماران نیازمند جراحی که بیمه آن ها تامین اجتماعی است از متخصصین و جراحان چاقی است. به طور کلی هزینه این عمل به مسائل مختلفی بستگی دارد و حتی با بیمه تامین اجتماعی هم فاکتورهای مختلفی تعیین کننده هزینه نهایی جراحی چاقی می باشند.

لطفا از پست جراحی چاقی در ساری دیدن کنید.

اگر متقاضی انجام جراحی چاقی هستید و بیمه تامین اجتماعی دارید، این مطلب را بخوانید تا شرایط و میزان هزینه های جراحی چاقی با بیمه تامین اجتماعی را برای شما توضیح دهیم.
  1. مزایای جراحی چاقی با بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  2. هزینه نهایی جراحی چاقی با بیمه تامین اجتماعی به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟
  3. کدام نوع از جراحی های چاقی با بیمه تامین اجتماعی هزینه کمتری دارند؟
  4. پرداخت هزینه های جراحی چاقی توسط بیمه به چه صورت انجام می شود؟
  5. پرداخت هزینه های جراحی چاقی توسط بیمه بعد از چند وقت انجام می شود؟
  6. آیا بیمه تامین اجتماعی هزینه های قبل و بعد از عمل چاقی را هم تقبل می کند؟

مزایای جراحی چاقی با بیمه تامین اجتماعی چیست؟

مزایای جراحی چاقی با بیمه تامین اجتماعی چیست؟
مزایای جراحی چاقی با بیمه تامین اجتماعی چیست؟

بدون شک یکی از بهترین روش های درمان چاقی، به خصوص برای بیمارانی که به چاقی مفرط مبتلا هستند جراحی چاقی است. در جراحی بیمار بدون تلاش برای رعایت رژیم های سخت و طاقت فرسا، فعالیت شدید بدنی، مصرف داروهای آزاردهنده و… به وزن ایده آل خود می رسد اما این روش هم مشکلاتی دارد که یکی از مهم ترین آن ها هزینه نسبتا بالای جراحی در مقایسه با دیگر روش های درمان چاقی است.

در حالی که یک رژیم غذایی ممکن است در بیشترین حالت چند صد هزار تومان هزینه داشته باشد، جراحی چندین میلیون هزینه دارد و همین موضوع باعث می شود که حتی بیمارانی که جراحی آخرین و تنها راه درمان آن هاست نتوانند برای جراحی چاقی و درمان بیماری خود از این روش اقدام کنند.

البته این روزها با شدت گیری چاقی و مشخص شدن بیماری هایی که چاقی زمینه ساز آن هاست، بیشتر شرکت های بیمه هزینه های این جراحی را تا حدی متقبل می شوند تا بیماران مبتلا به چاقی بتوانند بدون دغدغه و نگرانی بابت هزینه ها، برای درمان خود اقدام کنند. یکی از بیمه های پر مصرف در میان بیماران، بیمه تامین اجتماعی است.

مزایای جراحی چاقی با بیمه تامین اجتماعی

همان طور که گفته شد بیشتر بیمارانی که کاندیدای جراحی چاقی هستند بیمه تامین اجتماعی دارند. همین موضوع باعث شده که مزایای این بیمه نسبت به بیشتر بیمه های موجود بیشتر باشد.

اولین مزیت بیمه تامین اجتماعی، طرف قرارداد بودن آن با اکثر متخصصین مجرب و مطرح چاقی و بیمارستان هایی است که بیماران جراحی چاقی را در آن ها انجام می دهند.

پرداخت هزینه در زمانی کوتاه بعد از انجام جراحی انجام می شود. که این موضوع هم برای بیشتر بیمارانی که به جراحی چاقی نیاز دارند حائز اهمیت است.

در بیمه تامین اجتماعی رسیدگی به وضعیت بیماران و دریافت تاییدیه های بیمه برای تحت پوشش قرار گرفتن سریع تر انجام می شود که به دلیل مراکز بیشتر مرتبط با بیمه تامین اجتماعی در سطح کشور است.

این بیمه همچنین محدودیت سن، جنسیت و… ندارد و برای همه بیمارانی که به چاقی مبتلا بوده و نیازمند جراحی هستند قابل استفاده می باشد.

بیمه تکمیلی اسلیو معده چند درصد از هزینه های جراحی را پرداخت می کند؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی لینک آن کلیک نمایید.

هزینه نهایی جراحی چاقی با بیمه تامین اجتماعی به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

همانطور که گفته شد جراحی چاقی عملی هزینه بر است که در صورت داشتن بیمه، تا حد زیادی به کاهش هزینه ها کمک می شود. طبیعتا هیچ بیمه ای تمام هزینه های عمل بیمار را متقبل نمی شود.

بلکه بر اساس فاکتورهای خاص بخشی از هزینه های درمانی بیمار را پوشش می دهد تا هزینه نهایی جراحی برای بیمار کمتر شود. از جمله فاکتورهای تاثیرگذار در هزینه نهایی جراحی چاقی با بیمه تامین اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

میزان چاقی

میزان چاقی یکی از عواملی است که تاثیر زیادی در تعیین هزینه نهایی جراحی چاقی با بیمه تامین اجتماعی دارد. این موضوع با بررسی شاخص توده بدنی یا بی ام آی بیمار مشخص می شود. در بیمارانی که شاخص توده بدنی بالایی داشته باشند احتمال ابتلا به بیماری های مختلف بر اساس چاقی بسیار بالا می رود.

چاقی در شرایط خاص حتی ممکن است منجر به مرگ بیمار شود. به همین دلیل شاخص توده بدنی مهم ترین موضوعی است که در میزان بیمه تاثیرگذار است.

در بیمارانی که شاخص توده بدنی آن ها از چاقی مفرط هم بالاتر باشد. بیمه بیشترین همکاری را با بیمار خواهد داشت تا با پرداخت هزینه عمل امکان جراحی و کسب سلامتی را داشته باشد.

نوع بیمارستان

نوع بیمارستان دیگر موضوعی است که در تعیین هزینه نهایی پرداختی توسط بیمه برای انجام جراحی چاقی تاثیرگذار است. طبیعتا جراحی در بیمارستان های خصوصی هزینه بیشتری دارد.

در حالیکه جراحی در بیمارستان های دولتی، معمولا هزینه زیادی ندارد. بیشترین هزینه آن مربوط به بستری بیمار در بیمارستان و ابزار و تجهیزاتی است که برای جراحی استفاده می شود.

به عبارت دیگر هزینه پرداختی بیمه برای بیمارستان های خصوصی و دولتی یکسان است. اما به دلیل بالاتر بودن هزینه دریافتی در بیمارستان خصوصی این طور به نظر می رسد که بیمه با جراحی در بیمارستان خصوصی کمک هزینه کمتری پرداخت می کند.

پزشک جراح

پزشک جراح دیگر عامل تاثیرگذار در میزان مبلغی است که بیمه برای جراحی چاقی پرداخت می کند. بعضی از پزشکان طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی هستند.

به همین دلیل هزینه های انجام شده نزد آن ها مانند هزینه ویزیت و… توسط بیمه پرداخت می شود. اما بعضی پزشکان با این بیمه قراردادی ندارند و بیمار موظف است که تمام هزینه های لازم را شخصا پرداخت کند.

فرق اسلیو معده با بای پس چیست؟

نوع جراحی

نوع جراحی
نوع جراحی

در نهایت نوع جراحی هم در تعیین مبلغی که بیمه به بیماران پرداخت می کند، تاثیرگذار می باشد. همان طور که گفته شد، هر بیمارستان هزینه مشخصی برای ابزار و تجهیزات دریافت می کند. ابزار جراحی بسته به نوع جراحی متفاوتند.

به عنوان مثال در جراحی اسلیو ابزار بسیار کمتری نسبت به جراحی بالن معده یا رینگ معده مورد نیاز است.

لطفا از پست عمل جراحی ساسی بای پس معده دیدن کنید.

کدام نوع از جراحی های چاقی با بیمه تامین اجتماعی هزینه کمتری دارند؟

کدام نوع از جراحی های چاقی با بیمه تامین اجتماعی هزینه کمتری دارند؟
کدام نوع از جراحی های چاقی با بیمه تامین اجتماعی هزینه کمتری دارند؟

یکی از موضوعاتی که در بخش در مورد هزینه جراحی چاقی با بیمه تامین اجتماعی گفته شد، تاثیر نوع جراحی در مبلغی است که بیمه بعد از جراحی به بیمار پرداخت می کند.

انواع جراحی از نظرات مختلف هزینه های متفاوتی دارند و نوع رسیدگی و پوشش بیمه در هر کدام متفاوت می باشد.

عوامل موثر در هزینه انواع مختلف جراحی عبارتند از:
  • تجهیزاتی که در عمل استفاده می شوند، اولین موضوع موثر در هزینه های جراحی هستند که در انواع جراحی ها متفاوت می باشند. به عنوان مثال در جراحی اسلیو معده که یکی از جراحی های چاقی است تنها بخشی از معده برداشته شده و از معده خارج می شود اما در جراحی بای پس علاوه بر برداشتن معده، بخشی از روده نیز به معده متصل شده و در نتیجه ابزار و تجهیزات بیشتری نیاز دارد. در مقایسه با این جراحی ها، جراحی های رینگ یا بالن معده هستند که با ابزاری خارجی می شوند و طبیعتا هزینه ابزارها و تجهیزات آن ها به هزینه های کلی عمل اضافه می شود.
  • وضعیت بیمار، دیگر فاکتور موثر در هزینه عمل جراحی است. بیمارانی که با شرایط خاص اقدام به عمل چاقی می کنند عمل هزینه برتری خواهند داشت. به عنوان مثال بیمارانی که با دیابت برای جراحی چاقی مراجعه می کنند شرایط بیهوشی یا بی حسی برای آن ها متفاوت است و باید به گونه ای انجام شود که بیمار در طول جراحی دچار هیچ مشکلی نشود. در چنین شرایط بیمار رسیدگی بیشتری نیاز دارد و طبیعتا هزینه جراحی برای او بیشتر است.
  • جراحی های تک مرحله ای هزینه کمتری دارند و با پرداخت بیمه هزینه آن ها کمتر هم می شود. البته امروزه تمام بیماری ها به صورت تک مرحله ای انجام می شوند و تنها در موارد خاص مانند کم خونی شدید بیمار یا رقیق بودن خون او جراحی در دو مرحله انجام می شود.

پرداخت هزینه های جراحی چاقی توسط بیمه به چه صورت انجام می شود؟

پرداخت هزینه های جراحی چاقی توسط بیمه به چه صورت انجام می شود؟
پرداخت هزینه های جراحی چاقی توسط بیمه به چه صورت انجام می شود؟

یکی از سوالات رایج بیماران در مورد هزینه جراحی چاقی با بیمه تامین اجتماعی، شرایط بیمه برای پرداخت هزینه جراحی بیماران است. پرداخت هزینه در جراحی به خصوص جراحی چاقی با پرداخت هزینه در دیگر بیماری ها متفاوت است.

در بیماری های معمولی پزشک نسخه بیمار را تایید کرده و سپس بیمار برای دریافت مبلغ آن از بیمه اقدام می کند اما در جراحی فرایند این موضوع متفاوت است.

در جراحی چاقی بیمار قبل از انجام عمل جراحی باید در مراکز بیمه حضور پیدا کرده و معاینات اولیه زیر نظر متخصص مورد تایید بیمه انجام شود.

در این معاینات معمولاً شاخص توده بدنی بیمار از طریق اندازه گیری قد و وزن و بررسی می شود و در صورتی که چاقی بیمار در محدوده خطر ساز باشد هزینه بیشتری برای بیمار در نظر گرفته شده و در صورتی که میزان چاقی در حد اضافه وزن باشد هزینه پرداختی بیمه کمتر خواهد بود.

البته پروسه دریافت تاییدیه از پزشک جراح و دیگر پزشکانی که در شرایط انجام جراحی چاقی وضعیت بیمار را تعیین میکنند در دریافت بیمه بعد از جراحی هم موثر می باشد.

بیمارانی که متقاضی انجام جراحی چاقی هستند باید توسط چند پزشک مختلف معاینه شوند.

جراح قلب و عروق، روانشناس، متخصص غدد و غیره. از جمله پزشکانی هستند که بیمار متقاضی جراحی چاقی را معاینه کرده و تعیین عمل را برای او صادر می کنند. اگر تمام این پزشکان طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی باشند، هزینه ویزیت توسط آنها به وسیله بیمه پرداخت میشود.

همچنین بیمه هایی که هزینه های بستری بیمار در بیمارستان دولتی را پرداخت می کنند هم بعد از ترخیص بیمار و با دریافت امضا و تایید بیمارستان از مدت زمان بستری بیمار، بخشی از هزینه های بستری بیمار را پرداخت می کنند.

اگر بدنبال تشخیص و تجویز دکتر جراحی چاقی در رشت هستید، پیشنهاد می کنیم جراحی چاقی رشت را مطالعه کنید.

پرداخت هزینه های جراحی چاقی توسط بیمه بعد از چند وقت انجام می شود؟

پرداخت هزینه های جراحی چاقی توسط بیمه بعد از چند وقت انجام می شود؟
پرداخت هزینه های جراحی چاقی توسط بیمه بعد از چند وقت انجام می شود؟

علاوه بر شرایط پرداخت هزینه های جراحی چاقی توسط بیمه تامین اجتماعی، زمان پرداخت این هزینه ها هم از موضوعات مهم برای بیماران است. زمان پرداخت هزینه به طور دقیق مشخص نیست و معمولا طی دو تا 4 هفته بعد از ارائه همه مدارک پزشکی به بیمه انجام می شود.

برای تسریع روند دریافت نتایج بیماران می توانند در همان زمان ترخیص تمام مدارکی که بیمه برای پرداخت بخشی از هزینه های عمل به آن نیاز دارد را از بیمارستان و پزشک دریافت کرده تا بلافاصله بعد از عمل آن ها را به بیمه ارائه کنند.

به عنوان مثال یکی از مدارکی که در این زمینه مورد نیاز است. تایید جراح مبنی بر انجام عمل جراحی بیمار است. همچنین بیمارستان باید مدت زمان بستری بیمار را به طور دقیق مشخص کند.

در  صورتی که اقدام مراقبتی خاصی توسط بیمارستان یا پزشک انجام شده باشد که بیمه هزینه های آن را تقبل کند باید مدارک این موضوع را هم به بیمه ارسال کرد. در نهایت با بررسی و تایید آن ها هزینه در اسرع وقت برای بیمار واریز شود.

بهترین دکتر جراحی لاغری در اهواز کیست؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی لینک آن کلیک نمایید.

آیا بیمه تامین اجتماعی هزینه های قبل و بعد از عمل چاقی را هم تقبل می کند؟

آیا بیمه تامین اجتماعی هزینه های قبل و بعد از عمل چاقی را هم تقبل می کند؟
آیا بیمه تامین اجتماعی هزینه های قبل و بعد از عمل چاقی را هم تقبل می کند؟

در انتها به یکی دیگر از سوالات رایج بیماران در ارتباط جراحی چاقی با بیمه تامین اجتماعی می پردازیم. پرداخت هزینه ها در جراحی چاقی تنها مربوط به فرآیند عمل نیست. بیمار قبل از انجام جراحی نیز باید هزینه هایی را انجام دهد و بعد از جراحی نیز تهیه داروها و… هزینه هایی دارد که گاها مبلغ سنگینی می شوند.

پوشش بیمه در مورد هزینه های قبل و بعد جراحی یکی دیگر از سوالات رایج بیماران متقاضی انجام جراحی چاقی است.

در این باره می توان گفت که هزینه های قبل و بعد از عمل در صورتی که جز شرایط بیمه باشند در هر نوع عملی پرداخت خواهند شد. به عنوان مثال هزینه انجام بیشتر آزمایشات مانند نوار قلب، آزمایش خون و… توسط بیمه ها پرداخت می شود.

بنابراین این آزمایشات که قبل از جراحی چاقی هم جز آزمایشات رایج هستند توسط بیمه پرداخت می شوند. همچنین بخشی از هزینه داروهای خاص که هزینه بالایی دارند و جز داروهای پر مصرف هستند هم توسط بیمه پرداخت می شوند. در مورد پرداخت هزینه آزمایش و داروها دریافت تاییدیه آزمایشگاه و داروخانه الزامی می باشد.

لطفا پس از مطالعه این مقاله، از پست بهترین دکتر جراح لاغری در گرگان دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *