سرگیجه بعد از عمل اسلیو

در این مقاله قصد داریم تا شما را با علت های سرگیجه بعد از عمل اسلیو معده آشنا کنیم. نیز راه های درمان آن را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

از اختلالات شایعی که افراد مختلف دچار آن می شوند، سرگیجه بعد از عمل اسلیو می باشد که علل گوناگونی دارد و بسیار طبیعی می باشد.

چون که اکثر بیماران این مشکل را تجربه می کنند. اما اگر پرهیزهای لازم و نکات مهم پزشکی بعد از عمل را رعایت کنند، به سرعت سرگیجه ها از بین می رود و فرد به حالت عادی خود باز می گردد.

با روش های جراحی بهترین جراح اسلیو معده در رشت و بهترین جراح اسلیو معده در اهواز آشنا شوید.

عمل جراحی ساسی بای پس معده چگونه عملی است؟

عناوین مقاله:

  • علت ایجاد سرگیجه بعد از عمل اسلیو معده چیست؟
  • چگونه از ایجاد سرگیجه پس از عمل اسلیو معده جلوگیری کنیم؟
  • چه افرادی می توانند عمل اسلیو معده را انجام بدهند؟
  • مزایای عمل اسلیو معده چیست؟

علت ایجاد سرگیجه بعد از عمل اسلیو معده

علت ایجاد سرگیجه بعد از عمل اسلیو معده
علت ایجاد سرگیجه بعد از عمل اسلیو معده

یکی از عارضه های موقت که بیماران به آن دچار می شوند، سرگیجه بعد ازعمل اسلیو می باشد که اصولا جای نگرانی ندارد و یک موضوع بسیار عادی می باشد. این عارضه به علل گوناگونی در بدن بیماران رخ می دهد که با دانستن این موارد می توانید در مقابل بروز آن پیشگیری های لازم را انجام بدهید؛ پس اگر می خواهید این عمل فوق العاده را در برنامه ی آینده خود بگنجانید، بهتر است تا دلایل مختلف ایجاد آن را در این مقاله بخوانید و با ما همراه باشید.

یکی از دلایل مهمی که باعث ایجاد سرگیجه بعد از عمل اسلیو معده می شود، به دلیل بیهوشی عمومی می باشد. چون که پس از به هوش آمدن، همه ی بیماران ممکن است سرگیجه را تجربه کنند.

در ساعات اولیه پس از عمل نتوانند به خوبی راه بروند و فعالیتی داشته باشند. پس در این موقعیت باید یک همراه در کنار بیمار وجود داشته باشد تا به کمک آن، بیمار کارهای شخصی و ضروری خود را انجام بدهد؛ البته این حالت موقتی است، پس مطمئن باشید که به زودی از بین می رود.

به دلیل سرگیجه بعد از عمل اسلیو معده، بیماران نباید به طور ناگهانی از محل استراحت خود برخیزند. بلکه تغییر وضعیت به حالت نشسته یا ایستاده باید به مرور و با کمک افراد دیگر انجام بشود. زیرا اگر این حرکات با سرعت انجام بگیرد، بیمار همزمان دچار سرگیجه می شود و از انجام فعالیت های ساده خود بازمی ماند.

دلیل دیگری که بعد از به هوش آمدن فرد سرگیجه می گیرد، آن است که در طول عمل، رگ هایی که در پای بیمار قرار دارند. به گونه ای گشاد می شوند و در صورت گشاد شدن سیاهرگ ها حجم خون در این بخش به میزان شایان توجهی بالا می رود. حجم خون در بخش های مختلف بدن مانند مغز پایین می آید.

 به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند که پس از جراحی اسلیو معده، بیماران به آرامی فعالیت کنند. تا جریان حرکت خون در بدن به حالت اولیه برگردد.

به خصوص قسمت مغز که به حجم زیادی از خون برای ادامه فعالیت صحیح خود احتیاج دارد. کمبود خون در این قسمت موجب ایجاد سرگیجه بعد از عمل اسلیو می شود. ممکن است اثرات جبران ناپذیری بر جای بگذارد که اصولا نشانه ی خوبی برای بیماران نیست.

بنابراین برای پیشگیری از این موارد باید تمام فعالیت های خود را به آرامی و با کمک همراه انجام بدهید. به خصوص راه رفتن پس از عمل که ابتدا باید چند دقیقه ی کوتاه روی تخت بنشینید.

به حالتی که پاهای شما از روی آن به صورت آویزان قرار بگیرد تا خونرسانی به مغز به سادگی انجام بشود.

سپس می توانید راه رفتن را به مرور آغاز کنید. در حین انجام این فعالیت ها، از همراه خود کمک بگیرید تا زمانی که بتوانید به تنهایی راه بروید. موظف هستید که از دیگران یاری بجویید. اما نگران نباشید چون این موقعیت شما دائمی نخواهد بود و به زودی بهبود پیدا می کنید.

ادامه>>

هیدراته نگه داشتن بدن به صورت دائم سبب می شود تا سرگیجه بعد از عمل اسلیو کمتر ایجاد بشود و بیماران را به مدت طولانی اذیت نکند. پس حتما مایعات گوناگونی را در طول دوران نقاهت خود استفاده کنید.

این نکته را بسیار جدی بگیرید؛ زیرا کمبود مایعات و آب در بدن موجب می شود تا میزان سرگیجه پس از عمل اسلیو معده بالاتر برود، نیز حالت عمومی بدن ضعیف تر بشود. همچنین نوشیدن فراوان آب را که از بهترین مایعات برای بیماران است، هرگز فراموش نکنید.

از دلایل مهم دیگری که موجب می شود بیماران پس از انجام جراحی سرگیجه بگیرند، داروهای بیهوشی است. چون که بر مغز اثرات گوناگونی می گذارند و حتی ممکن است به بافت های چربی بیمار نفوذ کنند. چرا که این افراد اضافه وزن زیادی دارند پس تقریبا دو روز طول می کشد تا تمام داروی بیهوشی از بدن آن ها خارج شود.

درنتیجه فرد در این مدت زمان نیز دچار سرگیجه ی بعد از عمل می شود. به مرور که رو به بهبودی می رود، سرگیجه ی او نیز بهتر می شود و به زندگی عادی خود برمی گردد.

از علل دیگری که بیماران را به سرگیجه مبتلا می کند، خود عمل اسلیو می باشد. چون که با این عمل، کالری دریافتی در بدن کاهش پیدا می کند. ورود مواد غذایی به بدن مانند سابق نیست. برای همین ممکن است مدت زمان طولانی احساس خستگی و بی حالی داشته باشید و حتی وزن زیادی را از دست بدهید که کاملا نرمال می باشد.

ادامه>>

حتی ممکن است به سرگیجه ی ناشی از خستگی و ضعف بدن دچار بشوید. چون که همزمان با بهبودی در حال کاهش وزن نیز هستید. اما به طور کلی جای هیچ ترس و نگرانی وجود ندارد. با گذشت زمان و طی کردن روند بهبودی، به زودی تمام عارضه های ناشی از این عمل جراحی به سرعت از بین می رود.

اگر میزان برخی ویتامین ها نیز در بدن شما پایین باشد، ممکن است پس از عمل سرگیجه بگیرید. پس باید به این نکته توجه کافی داشته باشید و کمبود ویتامین های خود را قبل از جراحی بررسی کنید. در صورت نیاز از قرص ها و آمپول های ویتامینی مورد نیاز بدن خود استفاده کنید.

زیرا مصرف ویتامین ها قبل از جراحی باعث می شود که علاوه بر جلوگیری از عارضه ی سرگیجه روند بهبودی شما نیز با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد.

بیمه تکمیلی اسلیو معده چند درصد از هزینه های جراحی را پرداخت می کند؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی لینک آن کلیک نمایید.

چگونه از ایجاد سرگیجه پس از عمل اسلیو معده جلوگیری کنیم؟

چگونه از ایجاد سرگیجه پس از عمل اسلیو معده جلوگیری کنیم؟
چگونه از ایجاد سرگیجه پس از عمل اسلیو معده جلوگیری کنیم؟

همان طور که در مطالب بالا عنوان کردیم، سرگیجه علل گوناگونی دارد، پس باید در ابتدا از علت سرگیجه مطمئن بشوید. سپس مراحل درمانی را انجام بدهید. مثلا اگر علت سرگیجه کمبود ویتامین باشد، می توانید کمبودهای بدن را جبران کنید تا سرگیجه با سرعت بیشتری بهبود پیدا کند.

یا به صورت روزانه هفت تا هشت لیوان کامل مایعات و آب بنوشید و از هیدراته شدن بدن خود جلوگیری کنید. همچنین باید حواستان به میزان قند خون خود باشد.

چون که کاهش آن موجب می شود تا احساس ضعف و سرگیجه داشته باشید. تمام نکات گفته شده باید قبل و بعد از جراحی انجام بشوند تا بهترین نتیجه ممکن برای بیماران حاصل بشود.

یکی از بهترین روشهای جراحی چاقی رشت ، اسلیو معده است.

چه افرادی می توانند عمل اسلیو معده را انجام بدهند؟

چه افرادی می توانند عمل اسلیو معده را انجام بدهند؟
چه افرادی می توانند عمل اسلیو معده را انجام بدهند؟

همه ی افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، می توانند با استفاده از عمل اسلیو معده به کاهش سایز خود کمک کنند. چون که وزن اضافی از زیبایی ظاهر بدن می کاهد و حتی در برخی موارد به استخوان ها نیز صدمه وارد می کند.

پس بیمارانی که با ورزش و رژیم غذایی به نتیجه نرسیده اند، قطعا می توانند با انجام این جراحی وزن خود را کم کنند و از نتایج شگفت انگیز عمل بهره مند شوند.

این جراحی برای افرادی که تحمل رژیم های غذایی طاقت فرسا را ندارند، بسیار مناسب است. چون که پس از عمل به آرامی سایز بیماران کاهش پیدا می کند. بدون این که کوچک ترین دشواری را تحمل کنند. با انجام جراحی اسلیو، دیگر لازم نیست بیشتر ساعت های روز را به ورزش اختصاص بدهید. چون که میزان کالری دریافتی در بدن شما به صورت قابل توجهی

کنترل می شود و دیگر به صورت دائمی چاق شدن را تجربه نمی کنید.

فرق اسلیو معده با بای پس چیست؟

مزایای عمل اسلیو معده چیست؟

مزایای عمل اسلیو معده چیست؟
مزایای عمل اسلیو معده چیست؟

از مزایای مهم این جراحی لاغری آن می باشد که دوران نقاهت کوتاه تری نسبت به عمل های دیگر دارد. نتیجه ی آن برای بیماران رضایتبخش تر می باشد.

همچنین هزینه ی کمتری دارد که باعث می شود همه بیماران بتوانند به راحتی از پس هزینه های جراحی بربیایند و به اندام ایده آل خود برسند.

این جراحی به گونه ای انجام می شود که بیماران احساس گرسنگی کمتری را تجربه کنند. به همین دلیل، دیگر به پرخوری ادامه نمی دهند و معده ی آن ها حجم کمتری برای وارد شدن مواد غذایی دارد. در این عمل جراحی گر چه سایز معده کاهش پیدا می کند.

اما هیچ گونه تاثیر منفی بر جذب ویتامین های ضروری بدن ندارد. حجم غذایی که وارد بدن می شود، به گونه ای تنظیم می شود که مواد مغذی، پروتئین ها، ویتامین ها و مواد لازم و مهم دیگر به اندازه کافی به بدن بیماران برسد. پس هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد. هیچ نوع خطری، سلامتی بیماران را تهدید نمی کند.

لطفا پس از مطالعه این مقاله، از پست بهترین دکتر جراحی لاغری در مشهد دیدن کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *