عمل بالن معده

در این مقاله می خواهیم راجع به عمل بالن معده با شما صحبت کنیم و جنبه های مختلف عمل بالن معده را مورد بررسی قرار بدهیم. با ما همراه باشید.

همه ی افراد برای آن که از مشکل وزن اضافی خود خلاص بشوند، سعی می کنند از جراحی های لاغری کمک بگیرند، اما امروزه این جراحی ها در انواع مختلفی انجام می شوند.

به همین دلیل، انتخاب برای بیماران سخت شده است. یکی از جراحی های لاغری محبوب در میان افراد، عمل بالن معده می باشد که مزایای فراوانی دارد.

بیمه تکمیلی اسلیو معده چند درصد از هزینه های اسلیو معده را پرداخت می کند.

عناوین مقاله:

  • عمل بالن معده چیست؟
  • کدام روش بالن گذاری در عمل بالن معده بهتر است؟
  • پس از عمل بالن معده، چگونه بالن ها را خارج می کنند؟
  • چه تفاوت هایی میان بالن مایع و هوا وجود دارد؟
  • پس از عمل بالن معده، چگونه کاهش وزن اتفاق می افتد؟
  • عمل بالن معده چه مزیت هایی دارد؟

عمل بالن معده چیست؟

عمل بالن معده چیست؟
عمل بالن معده چیست؟

اگر هیچ اطلاعاتی در رابطه با عمل بالن معده ندارید، مقاله را تا انتها بخوانید، چون که صفر تا صد جراحی را برای شما شرح خواهیم داد. همان طور که می دانید، این عمل بسیار راحت و بی دردسر انجام می شود؛ زیرا پزشکان متخصص بدون این که شکافی ایجاد بکنند، کاملا بدون درد، عمل بالن معده را برای بیماران خود انجام می دهند.

این جراحی به این صورت است که پزشکان حرفه ای از دستگاه پیشرفته ای به نام آندوسکوپ کمک می گیرند تا بتوانند عمل موفقیت آمیزی انجام بدهند. این دستگاه از لوله هایی که قطر کمی دارند، ساخته شده است که دارای انعطاف بالایی هستند و به معده شما هیچ آسیبی وارد نمی کنند.

همچنین در بخش پایینی این لوله ها، چراغ های کوچکی تعبیه شده است تا اندام های داخلی بدن توسط پزشکان به راحتی قابل مشاهده باشد و یک دوربین بسیار کوچک و باکیفیت بالا نیز در کنار لامپ ها قرار داده شده است تا پزشکان بتوانند سلول به سلول بدن بیمار را با وضوح بالا مورد بررسی قرار بدهند و جراحی را در سطح پیشرفته تری به انجام برسانند.

ادامه مطلب>>

با کمک این دستگاه، یک نوع جسم مخصوص که به شکل بالن می باشد، به درون معده بیماران هدایت می شود و نیاز به هیچ برش و بخیه ای نیست. چون که داخل این بالن با یک محلول مخصوص پر می شود تا به حجمی که پزشکان تعیین کرده اند، برسد. این بالن از جنس سیلیکون باکیفیت می باشد و با محیط معده افراد کاملا سازگاری دارد؛

همچنین شکل ظاهری آن مانند یک بادکنک کوچک است، اما در واقع یک کیسه ی سیلیکونی می باشد که جنس فوق العاده ای دارد.

این عمل ساده را با بیهوشی نسبتا ضعیف انجام می دهند، چون که کیسه ی بالن مانند را باید از دهان بیماران وارد معده کنند؛ همچنین برای افزایش حجم آن از محلول استریل سالینی استفاده می کنند.

این عملکرد به آن معنا می باشد که در ابتدای عمل، بالن حجمی ندارد و کاملا بدون باد و توخالی از طریق مری به معده فرستاده می شود و در آنجا به قدری آن را با محلول پر می کنند تا به یک حد نصاب مشخصی برسد.

ادامه مطلب>>

سپس در جای مخصوصی از معده جای گذاری می شود و معمولا بیماران پس از به هوش آمدن، هیچ دردی را تجربه نمی کنند و فقط ممکن است به خاطر بیهوشی، مقداری سرگیجه داشته باشند.

پس همان روز عمل می توانند مرخص شوند. در ضمن مدت زمان عمل از ابتدا تا انتها ممکن است ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول بکشد که زمان بسیار کمی می باشد.

اما بالن در معده ی بیماران به صورت شناور باقی می ماند تا احساس سیری بیماران را افزایش دهد. بهتر است بدانید که مدت زمان قرارگیری بالن در معده بیماران نهایتا تا شش ماه می باشد.

البته عمل بالن معده به شیوه های گوناگونی انجام می گیرد و روشی که در مطالب بالا شرح دادیم. فقط یکی از روش های رایج آن می باشد و حتی ممکن است داخل ماده ی سیلیکونی را که به شکل توپ کوچکی می باشد، با گاز نیز پر کنند.

بهترین جراح اسلیو معده در رشت کیست؟

کدام روش بالن گذاری در عمل بالن معده بهتر است؟

کدام روش بالن گذاری در عمل بالن معده بهتر است؟
کدام روش بالن گذاری در عمل بالن معده بهتر است؟

حال که با نحوه ی عمل آشنا شدید، شایسته است تا روش های بالن گذاری را نیز یاد بگیرید. بهترین نوع آن را به کمک پزشکان طبق وزن خود استفاده کنید. روش های زیادی برای جای گذاری بالن وجود دارد، به عنوان مثال در روش obalon  پزشکان به این صورت بالن را در بدن بیماران قرار می دهند. که نیازی به بیهوشی ندارد زیرا کپسول های متعددی را به صورت خوراکی برای بیمار تجویز می کنند.

که در واقع همان بالن ها هستند و نحوه ی جای گذاری آن ها حداقل شش ماه زمان نیاز دارد. چون که هر یک تا دو ماه، باید کپسول جدید وارد بدن بیمار شود که معمولا سه عدد کپسول کافی می باشد. پس از قرارگیری آن ها در بدن، پزشکان آن ها را با گاز پر می کنند. پس از این مرحله نیز در شش ماه آینده بیمار کاهش وزن چشمگیری خواهد داشت. اما باید حتما رژیم غذایی را نیز در کنار عمل در طول یک سال آینده رعایت نمود.

شیوه ی بعدی قرار دادن بالن در بدن بیماران reshape  نام دارد. که با استفاده از دوعدد بالن به هم چسبیده انجام می شود. مسلما در این روش، به هوشیاری نسبی احتیاج است تا بیمار هیچ دردی را احساس نکند. در این روش نیز بالن ها از طریق دهان بیمار به معده وارد می شوند. که هر دوی آن ها با همدیگر اتصال محکمی دارند تا در درون معده از یکدیگر جدا نشوند.

ادامه مطلب>>

این بالن ها در ابتدا خالی هستند و پزشک پس از وارد کردن آن ها به بدن بیمار، آن ها را با مایعات مخصوص پر می کند که محلولی به رنگ آبی می باشد. زیرا احتمال دارد که این کیسه های بالنی در معده نشتی پیدا کنند. به دلایل مختلفی سوراخ شوند که در این صورت، بیماران به راحتی از طریق ادرار خود متوجه این موضوع می شوند. چون ادرار آن ها نیز به رنگ آبی تغییر پیدا رنگ می دهد. در این نحوه ی بالن گذاری نیز حداکثر شش ماه بالن را در بدن بیمار می توان نگهداری کرد. پس از طی این مدت، باید آن ها را خارج کرد.

همچنین در روش orbera دستگاه آندوسکوپی استعمال می شود و همان روشی است که در مطالب بالاتر توضیح دادیم. اما بهتر است به طور خلاصه بگوییم که یک شیء توپ مانند که بالن نام دارد. از طریق آندوسکوپی توسط پزشکان متخصص به معده فرستاده می شود که کاملا خالی است.

چون که پس از وارد کردن، درون آن را با مایعات بی ضرری پر می کنند. که معمولا ترکیبی از آب و نمک می باشد و در صورت نشتی هیچ گونه آسیبی به معده و اندام های دیگر وارد نمی کند. معمولا حجم بالن در این روش حدودا به اندازه نیم میلی لیتر می باشد که برای انواع بیماران مناسب است.

ادامه مطلب>>

اما شیوه ی آخری که می خواهیم راجع به آن صحبت کنیم، کمی متفاوت تر از روش های قبلی است که spatz3 می باشد. در این روش؛ قبل از انجام عمل، کیسه های بالن مانند را پر می کنند. به گونه ای که  بخش اعظم کیسه خالی می ماند و فقط قسمت کوچکی از آن توسط متخصصان پر می شود.

بیماران می توانند در حدود یک سال، این کیسه ها را در معده خود نگهداری کنند. چون که مقدار مایع درون آن طبق صلاحدید پزشک افزایش یا کاهش پیدا می کند. فواصل زمانی آن کاملا به اشتهای بیماران و کاهش وزن آن ها بستگی دارد.

معمولا بیماران این روش را از شیوه های قبلی راحت تر احساس می کنند. چون وارد کردن و پر کردن کیسه ها برای افراد متقاضی، مشکلات زیادی ایجاد نمی کند.

مثلا حالت تهوع و استفراغ کمتری در این نحوه ی جای گذاری وجود خواهد داشت. اگر بیمار از سایز کیسه احساس ناراحتی داشته باشد.

پزشکان به راحتی می توانند حجم آن را تغییر بدهند و نیازی به بیرون آوردن بالن نمی باشد. همچنین انتخاب روش هایی که در مطالب بالا گفتیم، به میزان اضافه وزن بیمار، شرایط جسمی و نظر پزشک متخصص بستگی دارد.

از دلایل سرگیجه بعد از عمل اسلیو مطلع شوید.

پس از عمل بالن معده، چگونه بالن ها را خارج می کنند؟

پس از عمل بالن معده، چگونه بالن ها را خارج می کنند؟
پس از عمل بالن معده، چگونه بالن ها را خارج می کنند؟

وارد کردن بالن ها را در مطالب قبلی به صورت دقیق عنوان کردیم، اما در هیچ کدام از روش ها شما هرگز نمی توانید بالن ها را به صورت دائمی در معده خود نگه دارید.

چون که در درازمدت، تاثیر خود را از دست می دهد و یا ممکن است نشتی پیدا کند. در نتیجه بالن ها از شش ماه تا یک سال می توانند در داخل معده دوام خود را حفظ کنند که باز هم به روش جای گذاری آن ها بستگی دارد. چون در هر روش مدت زمان خارج کردن کیسه ها متفاوت است.

همچنین اگر از کسانی که عمل بالن معده انجام داده اند تحقیق کنید، مطمئنا نگرانی شما کمتر می شود. زیرا هیچ دردی را احساس نخواهید نکرد.

خارج کردن بالن معده به سادگی توسط دستگاه آندوسکوپی انجام می شود. نیازی به برش در بدن بیماران نیست، به همین خاطر این نوع عمل لاغری مورد علاقه ی بسیاری از افراد می باشد.

برداشتن بالن ها از داخل معده تقریبا یک ربع زمان احتیاج دارد و در فرآیند خارج کردن آن ها هیچ گونه آسیبی به بدن شما وارد نمی شود. پس اگر قصد انجام عمل بالن معده را دارید، با خاطری آسوده اقدامات لازم را انجام بدهید.

چه تفاوت هایی میان بالن مایع و هوا وجود دارد؟

چه تفاوت هایی میان بالن مایع و هوا وجود دارد؟
چه تفاوت هایی میان بالن مایع و هوا وجود دارد؟

هر کدام از این بالن ها به منظور پر کردن قسمت اعظمی از معده استعمال می شوند. تا از گرسنگی زود هنگام جلوگیری کنند و یا میل بیمار به انواع مواد غذایی را کاهش بدهند. بنابراین عملکرد هر دوی آن ها یکسان می باشد و تقریبا به یک اندازه موجب کاهش وزن بیماران می شوند.

اما طبق تحقیقات صورت گرفته، بالن هایی که از مایعات پر شده اند، حالت تهوع بیشتری ایجاد می کنند. به طور کلی علائم اولیه در استفاده از این نوع بالن ها به صورت شدیدتری ظاهر می شود. ولی بسیاری از افرادی که دارای اضافه وزن هستند، بالن مایع را انتخاب می کنند. تهوع را به همراه نشانه های دیگر به جان می خرند تا در مدت زمان مشخص، وزن بیشتری کم کنند.

از طرفی بالن مایع نسبت به بالن هوا وزن بیشتری دارد. به همین دلیل، افراد زودتر از همیشه احساس سیری می کنند و نمی توانند به پرخوری بپردازند. بنابراین موجب کاهش وزن چشمگیری در اشخاص چاق می شود.

عمل جراحی ساسی بای پس معده چگونه عملی است؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی لینک آن کلیک نمایید.

پس از عمل بالن معده، چگونه کاهش وزن اتفاق می افتد؟

پس از عمل بالن معده، چگونه کاهش وزن اتفاق می افتد؟
پس از عمل بالن معده، چگونه کاهش وزن اتفاق می افتد؟

عمل بالن معده نیز مانند دیگر جراحی های لاغری، یک شیوه ی مطمئن برای کاهش وزن می باشد و برای کاهش سایز بسیار کمک کننده است. این روش به گونه ای است که هیچ تغییری در سایز معده شما ایجاد نمی شود.

پزشکان سعی می کنند که حجم بسیاری از معده را توسط بالن ها پر کنند تا فقط مقدار بسیار کمی برای جذب مواد غذایی مورد نیاز بدن شما باقی بماند و کاهش وزن با سرعت بالایی اتفاق بیفتد.

شما پس  از این عمل، اشتهای خود را به میزان شایان توجهی از دست می دهید و دیرتر از افراد عادی احساس گرسنگی می کنید. زیرا این بالن ها که از مایع یا گاز تشکیل شده اند، در تمام طول درمان در معده شما قرار دارند. بخش بزرگی از آن را تصاحب کرده اند.

بنابراین حتی اگر بخواهید هم نمی توانید حجم غذای دریافتی خود را بیشتر کنید. به همین راحتی از مشکلات وزن اضافی خود رهایی می یابید!

فرق اسلیو معده با بای پس چیست؟

عمل بالن معده چه مزیت هایی دارد؟

عمل بالن معده چه مزیت هایی دارد؟
عمل بالن معده چه مزیت هایی دارد؟

معمولا از مزایای اساسی جراحی های لاغری، کاهش وزن چشمگیر می باشد. که در مدت زمان کوتاه تری اتفاق می افتد و بیماران دقیقا به همین خاطر، اقدام به انجام عمل های لاغری می کنند. در این عمل، نیازی نیست که بیماران حتما ورزش کنند و یا رژیم های سخت غذایی را تحمل کنند.

بلکه با یک دوره ی کوتاه که از شش ماه تا یک سال زمان می برد، می توانند به تناسب اندام برسند.

از مزیت های مهم دیگر عمل بالن معده این می باشد که نیازی به هیچ گونه جراحی طولانی و بخیه های دردناک نیست. هیچ تغییری در شکل معده شما ایجاد نمی شود. همچنین پس از طی کردن طول درمان و رسیدن به وزن مورد نظر، می توانید توسط پزشک های متخصص، بالن ها را به سادگی از بدن خود خارج کنید.

معده خویش را به همان حالت اولیه برگردانید. به طور کلی این عمل بسیار ساده و بی ضرر می باشد. هرگاه که احساس ناراحتی داشته باشید، می توانید بالن ها را خارج کرده و درمان را به پایان برسانید.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله بهترین دکتر جراحی لاغری در مشهد و جراحی چاقی رشت را مطالعه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *