جراحی چاقی در ساری

در این مقاله قصد داریم تا راجع به جراحی چاقی در ساری با شما صحبت کنیم تا با امکانات و مزایای این عمل در ساری به خوبی آشنا شوید.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله بهترین دکتر جراح لاغری در گرگان را مطالعه کنید.

 

همچنین موضوعات مورد بحث در این مقاله عبارت اند از:

  • جراحی چاقی چیست؟
  • بهترین جراح چاقی در ساری کیست؟
  • انواع جراحی های چاقی
  • عوامل موثر بر انتخاب شیوه جراحی چاقی
  • مزایای جراحی چاقی چیست؟

 جراحی چاقی یکی از عمل های رایج در جهان می باشد که علاوه بر بهبود سلامتی جنبه زیبایی نیز دارد و انجام این جراحی در هر استان و شهری ویژگی و مزایای خود را دارد.

از جمله شهر ساری که در استان مازندران واقع شده است و یک شهر شمالی وخوش آب و هوا می باشد.

بهترین جراح اسلیو معده در رشت کیست؟

جراحی چاقی چیست؟

جراحی چاقی چیست؟
جراحی چاقی چیست؟

عموما افرادی که وزن زیادی دارند و نمی توانند از افزایش وزن خود جلوگیری کنند از انواع جراحی های چاقی برای لاغری استفاده می کنند؛

چون با انجام این عمل ها معده آن ها دیگر مانند سابق گنجایش ندارد، پس هرگز نمی توانند در خوردن وعده های غذایی زیاده روی کنند و فقط در حد نیاز بدن جذب کالری و مواد ضروری اتفاق می افتد.

به همین خاطر کاهش وزن با شتاب بالایی انجام می شود و معمولا افراد تا یک سال پس از جراحی به وزن ایده آل خود می رسند و سلامتی خود را به دست می آورند.

در جهان امروزی تناسب اندام از اهمیت بالایی برخوردار است و همه افراد سعی می کنند با ورزش و تغذیه مناسب وزن خود را در حد مشخصی نگه دارند تا برچسب چاقی به آن ها زده نشود. شما نیز می توانید با انجام جراحی چاقی در ساری بار دیگر لاغری را تجربه کنید.

با عوارض جراحی های چاقی آشنا شوید.

بهترین جراح چاقی در ساری کیست؟

بهترین جراح چاقی در ساری کیست؟
بهترین جراح چاقی در ساری کیست؟

جراحی های چاقی اکثرا غیر قابل بازگشت هستند به همین خاطر باید در ابتدا به فکر پیدا کردن یک جراح حاذق و باتجربه باشید تا این عمل را در نهایت دقت و کیفیت برای شما انجام بدهد. پس باید به دنبال بهترین و معروف ترین پزشکان در ساری باشید که مهارت بالایی در زمینه جراحی های چاقی داشته باشند.

بهتر است این موضوع را جدی بگیرید و برای آن وقت بگذارید، چون معده و دستگاه گوارش در بدن اعضای بسیار مهمی هستند و ایجاد اختلال در آن ها باعث می شود کل سیستم بدن دچار به هم ریختگی و حتی بیماری شود.

به طور کلی پزشکانی باید از مدرک فوق تخصص برای فلوشیپ لاپراسکوپی برخوردار باشند تا بتوانید آن ها را به عنوان جراح و پزشک معالج خود بپذیرید.

دانستن این نکته الزامی است که این پزشکان متخصص در ساری جراحی های چاقی جهت کاهش وزن را فقط به بیمارانی توصیه می نمایند که از روش های طبیعی برای لاغری جواب مناسبی دریافت نکرده اند و تنها راه ممکن برای کاهش وزن آن ها عمل های چاقی می باشد.

چون جراحی چاقی زمانی کاربرد دارد که بیمار از هر گونه روشی برای لاغری استفاده کرده و با شکست مواجه شده است.

به عنوان مثال استفاده از رژیم های غذایی طاقت فرسا و یا ورزش های سنگین که هیچ کدام به اندازه کافی در کاهش وزن بیمار موثر نبوده و شخص امید به زندگی را از دست داده است. بنابراین جراحی چاقی در ساری بهترین انتخاب برای این گونه بیماران می باشد.

انواع جراحی های چاقی

انواع جراحی های چاقی
انواع جراحی های چاقی

همانطور که می دانید جراحی چاقی انواع مختلفی دارد که انجام هر کدام با روش های متفاوتی صورت می گیرد. انتخاب نوع جراحی به شرایط بیمار بستگی دارد و نظر جراح نیز در این رابطه بسیار مهم می باشد.

در واقع یکی از چالش هایی که در انجام عمل های چاقی وجود دارد همین موضوع می باشد، چون هر کدام از جراحی ها ویژگی های خاص خود را دارند و برای همه بیماران مناسب نیستند.

اگر بدنبال تشخیص و تجویز دکتر جراحی چاقی در رشت هستید، پیشنهاد می کنیم جراحی چاقی رشت  را مطالعه کنید.

افرادی که قصد انجام جراحی چاقی در ساری را دارند بهتر است با انواع آن به خوبی آشنا شوند که عبارت اند از:

  • جراحی بای پس معده

جراحی بای پس معده
جراحی بای پس معده

در بای پس معده،  لازم به برش اعضای داخلی بدن مانند معده نیست. چون بای پس به معنای میانبر زدن می باشد. پس احتیاجی به جدا کردن معده از بدن نیست و انجام این جراحی با روش مخصوص خود صورت می گیرد تا نیازی به برش معده نباشد.

در این عمل معده را به دو بخش متفاوت تقسیم می کنند که بخش بالایی کوچک تر از بخش پایینی می باشد. بخش پایینی چیزی حدود ۸۰ درصد از حجم معده را تشکیل می دهد.

اما از سیستم گوارشی جدا می شود. یا به عبارتی در داخل سیستم گوارش کنار گذاشته می شود اما از بدن بیماران به هیچ وجه خارج نمی شود

بخش باقی مانده از معده در بالا کم تر از ۲۰درصد می باشد و معده جدید بیماران خواهد بود. این بخش کوچک و کم حجم را به روده کوچک متصل می نمایند تا جذب مواد غذایی در روده کوچک دچار هیچ گونه اختلالی نشود.

از آن جایی که حجم معده بسیار کاهش می یابد و امکان پر خوری وجود ندارد.

پس باید امکانی فراهم شود که مواد ضروری به اندازه کافی به بدن بیماران برسد. برای همین معده مستقیما به روده کوچک اتصال پیدا می کند و جذب مواد ضروری در بدن به راحتی انجام می شود.

  • جراحی اسلیو معده

جراحی اسلیو معده
جراحی اسلیو معده

در این عمل جراحی قسمت اعظمی از معده توسط جراح متخصص برش داده می شود. همان قسمت از بدن بیماران خارج می شود و دیگر هیچ کارآیی برای آن ها نخواهد داشت. باقی مانده معده که دارای حجم بسیار کمی می باشد به عنوان معده بیماران در بدن آن ها نگه داشته می شود.

چون در این عمل میزان شایان توجهی از معده را حذف می نمایند. عملی غیر قابل بازگشت است و دیگر نمی توان معده را به حالت سابق برگرداند.

در این جراحی معده به صورت عمودی برش می خورد. به گونه ای که پس از اتمام جراحی و زدن بخیه شکل ظاهری آن شبیه به موز می شود. اما در زبان لاتین اسلیو به معنای آستین است؛ یعنی معده پس از انجام این عمل ظاهری شبیه به آستین پیدا می کند.

این جراحی معده افراد را از حالت طبیعی خارج می کند. چون معده حجم بسیار کمی دارد هورمون گرسنگی کم تر ترشح می شود. بنابراین بیماران در هر وعده غذایی فقط می توانند حجم کمی از غذا را بخورند و به سرعت احساس سیری کنند.

در این صورت کاهش وزن با شتاب بیشتر و بسیار راحت تر از گذشته انجام می گیرد. هیچ گونه فشار جسمی و روانی به افراد وارد نمی شود. چون پس از انجام اسلیو معده به میزان شایع توجهی اشتهای خود را از دست می دهند. شما نیز می توانید جراحی چاقی در ساری را با عنوان اسلیو معده انجام بدهید.

بیمه تکمیلی اسلیو معده چند درصد از هزینه ها را پرداخت می کند؟

  • جراحی مینی بای پس معده

این عمل جراحی نیز به منظور لاغری انجام می شود و از روش های جدید و بروز جراحی چاقی در ساری و نقاط دیگر جهان می باشد. این عمل تلفیقی است و در آن از روش جراحی بای پس معده و اسلیو معده به صورت ترکیبی استفاده می شود.

در این جراحی تعداد اتصال های معده به اعضای دیگر کمتر از عمل بای پس معده است و تفاوت جراحی دقیقا همین موضوع می باشد. زیرا معده فقط به روده کوچک متصل می شود. اما در عمل بای پس معده دو اتصال وجود دارد.

بنابراین انتخاب نوع جراحی کاملا به پزشک معالج و شرایط شما بستگی دارد و می توانید در مورد انجام هر کدام از جراحی ها با پزشکان متخصص مشورت کنید و سپس اقدام به انجام جراحی نمایید.

بهترین دکتر جراحی لاغری در شیراز کیست؟

عوامل موثر بر انتخاب شیوه جراحی چاقی

عوامل زیادی وجود دارند که بر روی انجام روش جراحی چاقی تاثیر مستقیم می گذارند. به عنوان مثال وزن بیمار بسیار حائز اهمیت است.

هر چقدر که اضافه وزن بیشتری داشته باشد باید از روش های اصولی تر برای کاهش وزن استفاده شود. جنسیت بیمار نیز در انجام عمل های چاقی اهمیت ویژه ای دارد.

چون لاغری و تناسب اندام مسئله مهم تری برای بانوان می باشد. همچنین سن بیمار نیز در تعیین روش جراحی مهم است. چون افرادی که سن بیشتری دارند ممکن است نتوانند عمل های سخت و تغییرات کلی را تحمل کنند.

اگر بیماری های زمینه ای نیز داشته باشید قطعا باید در مورد شیوه عمل با پزشک معالج خود به خوبی مشورت نمایید تا کم خطرترین شیوه برای شما انتخاب شود. و در نهایت میزان کاهش وزن که مدنظر بیماران است از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سایر موارد نیز بر روی انتخاب شیوه جراحی تاثیر دارند. اما مهم ترین آن ها مواردی است که در بالا عنوان کردیم. پس اگر قصد انجام جراحی چاقی در ساری را دارید باید قبل از جراحی راجع به تمام نکات با پزشکان متخصص صحبت کنید تا پس از جراحی نتیجه مطلوبی دریافت کنید

مزایای جراحی چاقی چیست؟

مزایای جراحی چاقی چیست؟
مزایای جراحی چاقی چیست؟

جراحی چاقی شیوه های مختلفی دارد که هر کدام مزایای خود را دارند. اما در این بخش از مقاله می خواهیم مزایای کلی عمل چاقی را برای شما شرح بدهیم تا به طور دقیق با این عمل جراحی آشنا شوید.

نیز تصمیم قطعی خود را جهت انجام آن بگیرید. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید؛ مزایای چاقی عبارت اند از:

  • کاهش وزن سریع

در این گونه عمل ها مهم ترین خواسته ای که برای بیماران وجود دارد کم کردن وزن با نهایت سرعت ممکن است. چون به قدری اضافه وزن دارند که انجام کارهای ساده نیز برای آن ها سخت می شود. ظاهر آن ها هم تحت تاثیر اضافه وزن بالا از شکل می افتد.

چون اضافه وزن سبب می شود تا سن افراد بیشتر نشان داده شود. پس از انجام جراحی ییماران می توانند این انتظار را داشته باشند که هر ماه مقدار زیادی از چربی های انباشته شده در بدن خود را از دست بدهند و هر ماه کاهش وزن بیشتری را تجربه کنند.

از آن جایی که پس از عمل افراد مانند قبل احساس شدید گرسنگی را تجربه نخواهند کرد. در مقابل با مقدار ناچیزی در هر وعده غذایی احساس سیری می کنند. پس کاهش وزن با سرعت بالاتری انجام می گیرد، بدون اینکه افراد دچار مشقت شوند و از گرسنگی ضعف نمایند.

به خاطر همین این جراحی ها طرفداران زیادی پیدا کرده اند. اکثر افرادی که به چاقی مبتلا هستند به دنبال انجام این گونه عمل ها می باشند تا به کم ترین دردسر و به صورت خودکار به تناسب اندام برسند.

  • بهبود وضعیت روانی بیماران

اضافه وزن و چاقی علاوه بر مشکلات و بیماری های جسمی متعدد بر روی سلامت روانی و روحی بیماران تاثیر منفی می گذارد. چون هر چه که تلاش می کنند نمی توانند به وزن سابق خود برگردند. کاهش وزن آن ها با وجود سختی های زیاد با تاخیر زیادی روبه رو می شود. هربار فقط میزان بسیار کمی از وزن خود را از دست می دهند.

بنابراین فورا ناامید شده و دست از تلاش می کشند. به همین خاطر دوباره پر خوری را شروع می کنند و همچنان وزن اضافه می کنند.

تا جایی که به خاطر طریقه راه رفتن، شکل ظاهری و پیدا نکردن لباس سایز مناسب گوشه گیری و انزوا را انتخاب می کنند. در نتیجه به مرور زمان دچار افسردگی شدید می شوند. اما با انجام جراحی چاقی تمامی مشکلات گفته شده همزمان با کاهش وزن بهبود پیدا می کنند.

  • بهبود وضعیت زندگی

افرادی که دچار چاقی مفرط هستند معمولا نمی توانند مانند افراد معمولی زندگی عادی خود را داشته باشند. حتی به درستی راه بروند.

چون وزن آن ها بیش از حد می باشد. ظاهر اندام های بدن را تغییر می دهد و در همه جا چربی های انباشته شده به وضوح مشاهده می شود.

به همین خاطر ورزش کردن و بسیاری از موارد دیگر برای بیماران با محدودیت های زیادی روبه رو خواهد بود. اما پس از جراحی این مشکلات نیز رفع می شود.

  • پیشگیری از شکستن غضروف و استخوان ها

برخی از افراد چاق در حدی اضافه وزن دارند که دیگر بدن آن ها از جمله استخوان ها تحمل این همه وزن را نخواهد داشت.

ممکن است به مرور زمان ترک بخورند و یا دچار شکستگی شوند. پس بهتر است قبل از رسیدن به این مرحله با استفاده از عمل چاقی سلامتی اندام های خود را حفظ کنید.

  • بهبود بیماری ها

معمولا بیمارانی که چاقی مفرط دارند بیشتر از افراد عادی در معرض بیماری های گوناگون قراز دارند. مانند دیابت، سکته قلبی و مغزی و… که هر کدام بسیار خطر آفرین می باشند. ممکن است بیمار را به کام مرگ بکشانند.

بنابراین شایسته است تا با استفاده از جراحی های چاقی به سرعت کاهش وزن داشته باشید. نیز سلامتی روحی و جسمی خود را به طور کامل به دست بیاورید.

لطفا از پست بهترین دکتر جراحی لاغری در اهواز دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *